בקצרה:
  • הבלייזר יהיה פנאי חשמלי מודרני ראשון למותג
  • על בסיס פלטפורמה ייעודית ועם מערכות הנעה שונות
  • ישווק בצפון אמריקה תוך שנה, לא ברור מתי ינחת כאן
שם ותיק, הנעה מודרנית: שברולט חושפת תמונות ופרטים נוספים על בלייזר EV, שישווק בצפון אמריקה בשנה הבאה לצד החשמליים סילברדו EV ואקווניקוס EV. הוא עושה שימוש בפלטפורמת אולטיום הייעודית להנעה חשמלית, אותה פיתחה ג'נרל מוטורס גם עבור קאדילק לירק שכבר הוצגה.
באופן ייחודי בתעשייה, שברולט תציע אפשרות בחירה בין הנעה קדמית, אחורית או כפולה, עם טווח נסיעה שיעמוד על 400 עד 500 ק"מ בין טעינות, בהתאם למערכת ההנעה ולגודל המצברים. לדברי היצרנית, לכל הגרסאות טעינה מהירה (190DC) עם אפשרות להוסיף כ-125 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך 10 דקות. למערכת הבלימה הרגנרטיבית מצב מחזור אנרגיה מקסימלי המייתר כמעט לחלוטין שימוש בדוושת הבלם.
הבכירה בגרסאות תהיה ה-SS, דגם ביצועים חשמלי ראשון למותג, שיתמודד מול טסלה מודל Y פרפורמנס, פורד מוסטנג מאך-E GT, כמו גם קיה EV6 GT ויונדאי איוניק 5 N העתידית. עם שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 557 כ"ס וזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מ-4 שניות. יש גם כיול מיתלים נוקשה יותר שצפוי לשפר את היכולת הדינמית, לצד מערכת בלימה משודרגת של ברמבו. תהיה גם גרסת בסיס נטולת אבזור, במיוחד עבור כוחות שיטור בכבישים המהירים של צפון היבשת.
מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני נראה מודרני-אגרסיבי, עם יחידות תאורה לרוחב החזית ושלל כונסי ומסיטי אוויר, בעת שה-SS מתהדרת בחישוקי "22 ענקיים. סביבת הנהג כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("11) ומסך מגע ענק ("17.7). בורר מצבי נסיעה (לפנים-אחור-חניה) ממוקם על מנוף מימין להגה, מעין הומאז' לאמריקאיות מהעבר, ובכך מפנה מקום ליותר תאי אחסון בין המושבים.
שברולט מבטיחה כי מרחב המחיה מאחור יהיה מהטובים בקטגוריה הודות לפלטפורמה הייעודית מודרנית. הבלייזר יציע את כל מערכות הבטיחות המוכרות של היצרנית, לרבות "סופר-קרוז" המאפשרת נהיגה חצי-אוטונומית ברמה 2.5.
מה אנחנו חושבים: שברולט היא אחת מחלוצות התעשייה בכל הנוגע למערכות הנעה חשמליות. למשל ה-EV1 הניסיונית מאמצע שנות ה-90, הוולט, ספארק EV ובולט שהגיעו אחריה. אבל כיום היא מוצאת עצמה מאחור מבחינת שילוב מערכות הנעה חשמליות. לא רק מול טסלה, אלא גם מול היריבה המושבעת פורד שכבר משווקת בצפון אמריקה חשמליות מודרניות בקטגוריות הליבה.
בצפון אמריקה יהיה תג המחיר של גרסת RS הבכירה נמוך בכ-20% ממחיר טסלה מודל Y שעולה כאן 340 אלף שקלים. לכן עשוי הבלייזר החשמלי לשאת תג מחיר מקומי שיעמיד אותו בליבת קטגוריית הפנאי מול יונדאי איוניק 5, סקודה אניאק וטויוטה bZ4X שכבר משווקים כאן כמו גם קיה EV6, פולקסווגן ID4 וניסאן אריה שינחתו כאן בקרוב.
במילים אחרות, קרוב יותר לאזורי ה-200 אלף שקלים. במקרה כזה, שברולט עשויים היו - לאחר שנים ללא חידושים מסעירים - לחזור ולאכלס את צמרת שוק הרכב. בתיאוריה. שכן ביבואנית לא יודעים לנקוב בתאריך יעד לשיווק מקומי, ואלה ממש לא חדשות מעודדות.