בקצרה:
  • ה-GV70 יהיה דגם חשמלי שלישי של ג'נסיס
  • עם 489 כ"ס וטווח של 400 ק"מ בין טעינות
  • ינחת כאן באמצע 2022
שלישי בחשמל: ה-GV70 יהיה דגם חשמלי שלישי של ג'נסיס, אחרי ה-G80e וה-GV60, ויתמודד מול מתחרים כמו אודי e-טרון, מרצדס EQC וב.מ.וו iX3. למרות שליונדאי כבר יש פלטפורמה ייעודית לרכב החשמלי, הוא מבוסס על פלטפורמת הדגם הרגיל שהוסבה להנעה חשמלית.
מערכת ההנעה משלבת שני מנועים חשמליים, אחורי וקדמי בהספק 217 כ"ס כל אחד המאפשרים הנעה כפולה. התפוקה המשולבת עומד על 489 כ"ס (במצב בוסט) מה שמאפשר לו לזנק ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות, מהיר משמעותית מהמתחרים הגרמנים שלו (בין 0.6 ל-2.3 שניות פחות). טווח הנסיעה עומד על 400 ק"מ, עם אפשרות לטעינה אולטרה מהירה מ-10% ל-80% ב-18 דקות הודות למערכת חשמל במתח 800V.
מה עוד צריך לדעת עליו: גנסיס מציינת כי ה-GV70 החשמלי יצוייד במערכת בלימה רנגרטיבית מתקדמת המתחשבת בהרגלי נהיגה, נתונים ממערכת הניווט והרדאר על מנת להתאים את העוצמה, בנוסף לאפשרות קביעת עוצמה ידנית באמצעות מנופים מאחורי ההגה. עוד הוא יצוייד במערכת ייעודית להפחתת רעשים באמצעות הד חוזר מהרמקולים וכיול שונה לבולמי הזעזועים האדפטיביים.
מבחינה עיצובית אין כמעט שינויים למעט סבכה קדמית אטומה מלפנים והיעדר צינורות פליטה מאחור. גם סביבת הנהג זהה לרבות הגה שתי צלעות ייחודי, לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע ענק ("14.5).
מה אנחנו חושבים: ג'נסיס היא הצעירה מבין מותגי הפרימיום כיום וחוגגת כעת שש שנים להקמת כחטיבת היוקרה של יונדאי. וכבר כעת יש לה ארסנל של שלושה דגמים חשמליים, כמות דומה למשל לזו של ב.מ.וו שהייתה אחת מהיצרניות החלוצות בהנעה נקייה מזיהום.
ה-GV70 החשמלי נראה כמי שעשוי להיות יריב משמעותי לרכבי הפנאי החשמליים של המותגים הגרמניים, עוד יותר מאחיו בעל מנוע הבנזין. האם אכן כך יהיה, נדע כשינחת כאן.