בקצרה:
  • קופי 02 יהיה דגם שני באולם התצוגה של Wey
  • עם הנעה היברידית נטענת ו-124 ק"מ נקיים מזיהום
  • תג המחיר צפוי להיות סביב רבע מיליון שקל
3 צפייה בגלריה
Wey קופי 02
Wey קופי 02
(צילום: אמיר בורוביץ')
השני במשפחה: הקופי 02 יהיה דגם שני באולם התצוגה של Wey, המוצב כמותג היוקרה של קונצרן גרייטוול ומיועד גם לשוק האירופאי לצד מותג ORA הייעודי לחשמליות. יחידות ראשונות נחתו כאן לצרכי תקינה ולקראת שיווק רשמי בשבועות הקרובים, כשהוא צפוי להתמודד מול מתחרים היברידיים נטענים כמו טויוטה ראב4, פיז'ו 3008, קיה ספורטאז' וגם Lynk&Co 01.
בהשוואה לקופי 01 שכבר משווק כאן הוא קצר ב-20 בס"מ (467 ס"מ) עם בסיס גלגלים קצר ב-16.5 ס"מ (274.5 ס"מ) וצר ב-7 ס"מ (189 ס"מ). מערכת ההנעה היא היברידית נטענת, וכוללת מנוע בנזין מוגדש עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר (201 כ"ס), ומנוע חשמלי (161 כ"ס). ההספק המשולב עומד על 367 כ"ס המחוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת 9 הילוכים כפולת מצמד המאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.3 שניות. מצברים בקיבולת 34 קוט"ש מעניקים טווח נסיעה נקי מזיהום של 124 ק"מ, כמעט כפול מהמתחרים הישירים עם אפשרות לטעינה מהירה (50 קילוואט).
מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני כמעט זהה לאח הבכור, למעט ידיות פתיחת דלתות קבועות לעומת נשלפות חשמלית. גם סביבת הנהג דומה עם אותו לוח מחוונים דיגיטלי ("9.2) וצמד מסכי מגע, עליון לשליטה בשלל מערכות הרכב ("14.6) ותחתון ("9) לבקרת האקלים.
רשימת האבזור בגרסאות הבכירות תהיה עשירה לרבות ריפודי עור, כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, מצלמות היקפיות ודלת תא מטען חשמלית. מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטחים מתים כולל פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי ומערכת להתרעת ערנות באמצעות מצלמה הסורקת את פני הנהג.
מה אנחנו חושבים: הקופי 02 הוא תוספת חשובה לאולם התצוגה של המותג שכן הוא יאפשר לה להתמודד מול מתחרים של מותגים מבוססים היטב, כשמולם הוא יציע ממדים גדולים יותר עם תא נוסעים מרווח יותר ובעיקר טווח נסיעה חשמלי גדול משמעותית.
אבל מערכות הנעה היברידיות נטענות, שהיו שלב ביניים הכרחי במעבר של תעשיית הרכב מבנזין לחשמל, מאבדות כיום רלוונטיות. שכן הטבת המיסוי עליהן הצטמצמה משמעותית בשנים האחרונות וצפויה להתבטל לחלוטין בינואר הקרוב, מה שמציב את תג המחיר של דגמים היברידיים נטענים בסמיכות לחשמליות מודרניות עם טווח נסיעה ראוי כמו יונדאי איוניק 5, קיה EV6, טסלה מודל Y או סקודה אניאק. ומולם יהיה לקופי 02, כמו לכל מתחריו הישירים, קשה מאוד לשכנע.