בקצרה:
  • סיטרואן C3 האירופאית תבוסס על הגרסה ההודית
  • תשווק גם בגרסה חשמלית זולה במיוחד
  • תנחת כאן במהלך השנה הבאה
חשמל בזול: סיטרואן תציג בקרוב C3 חדשה, דור רביעי לסופר-מיני הצרפתית. אתרי חדשות רכב באירופה מדווחים כי היא תוצע גם בגרסה חשמלית - עם תג-מחיר דומה לזה של גרסת הבנזין שיעמוד על כ-25 אלף יורו. בכך היא צפויה להקדים מתחרות חשמליות ועתידיות שמכוונות לתג-מחיר דומה כמו פולקסווגן ID2 וקופרה רבל. הייצור יהיה במפעל החברה בסלובקיה והיא צפויה לשמש בסיס גם לפיאט פנדה העתידית.
מהודו לאירופה: כבסיס לדור הבא תשמש ה-C3 המיוצרת עבור הודו וברזיל ושונה מה-C3 הנוכחית המשווקת אצלנו באירופה. עיצוב הדור הבא צפוי להיות דומה ל-C3 המיועד לשווקים מתפתחים עם אלמנטים עיצוביים המקובלים ברכבי פנאי, ומיועדים לייצר אשליית גובה לרבות פסי הגנה מפלסטיק שחור סביב למרכב, צמד פסי גגון ואפשרות לצבע שחור לגג. אבזור הבטיחות צפוי להיות נרחב בהרבה מהגרסה ההודית המסתפקת בשתי כריות אוויר, לרבות שילוב מערכות אקטיביות.
ה-C3 החשמלית בהודו מצוידת במנוע (57 כ"ס) וסוללה (29.2 קוט"ש) צנועים. הגרסה האירופית תצויד במערכת הנעה מתקדמת יותר, ככל הנראה עם כ-80 כ"ס ומצברי 40 קוט"ש או 110 כ"ס ומצברי 50 קוט"ש האמורים לאפשר טווח נסיעה של כ-300 ק"מ.
מה אנחנו חושבים: מכוניות חשמליות נפוצות בכל אחת מהקטגוריות, מדגמי סופר-מיני ועד רכבי פנאי גדולים לשבעה נוסעים, כשהמשותף לכולם הוא תג-מחיר גבוה יחסית. הצגת חשמלית בסביבת המחיר של 25 אלף יורו הוא אחד האתגרים הגדולים איתם מתמודדות יצרניות הרכב, שכן פוטנציאל השוק עצום.
אם סיטרואן תצליח להיות חלוצה בקטגוריה, זו עשוי להיות קפיצת המדרגה הגדולה ביותר שהיא ביצעה בשנים האחרונות, כזה שעשוי להפוך אותה רלוונטית מאי פעם.