בקצרה:
  • טסלה מודל Y נמכרת ב-267 אלף יחידות ברבעון
  • מקדימה בכך ארבעה דגמי טויוטה
  • המודחת למקום השני: טויוטה קורולה
2 צפייה בגלריה
טסלה מודל Y
טסלה מודל Y
(צילום: ניר בן זקן)
רב מכר כללי: עם 267,171 יחידות שיוצרו מתחילת השנה, טסלה מודל Y היא המכונית הנמכרת ביותר בעולם והחשמלית הראשונה שמחזיקה בתואר זה, על פי דוח נתוני מכירות לרבעון הראשון של 2023 שמפרסם ארגון JATO. הבאים אחריו הם דגמי טויוטה – קורולה, היילקס, ראב4 וקאמרי בהתאמה.
בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, מכירות רכב הפנאי החשמלי עלו בכמעט 70%, בין היתר הודות להוזלה מפתיעה עליה הכריזה היצרנית האמריקאית והגדלה משמעותית של נפח הייצור, בעיקר במפעל גיגה פקטורי בשנגחאי. מתוך סך המכירות, השוק הסיני היה הגדול ביותר ל-Y עם 94,469 מסירות, לעומת 83,664 בארה"ב ו-71,114 באירופה.
2 צפייה בגלריה
טסלה מודל Y
טסלה מודל Y
(צילום: ניר בן זקן)
לשמור על המומנטום: המודל Y הוצג לראשונה ב-2019 נחשב כבר לאחד הדגמים החשמליים הוותיקים בקטגוריה. אבל בשונה ממתחריו, טסלה מייצרת אותו בארבעה מפעלים שונים, פרמונט ואוסטין בארה"ב, ברלין בגרמניה וכאמור שנגחאי שבסין - יעיל משמעותית מבחינת מכירות בשוקי היעד.
נזכיר כי בשנה שעברה הפך ה-Y לחשמלי הנמכר בעולם, עם 771.3 אלף יחידות, לאחר שהדיח מהתואר את מודל 3 עם 476 אלף יחידות. מודל Y משווק כיום בישראל בשתי גרסאות כפולות הנעה, LR ופרפורמנס שתיהן עם מצברי 75 קוט"ש כשלאחרונה הצטרפה להיצע גם גרסת בסיס עם מנוע אחורי בודד (299 כ"ס) ומצברי 57.5 קוט"ש ו-455 ק"מ בין טעינות.
מה אנחנו חושבים: העובדה כי טסלה הצליחה להציב את המודל Y כרכב הנמכר ביותר בעולם היא ציון דרך היסטורי והבהרה חד משמעית - למי שעוד היה זקוק לה - כי תעשיית הרכב דוהרת לכיוון החשמל ועושה זאת בקצב אדיר. והדחת הקורולה, מי שללא ספק מסמלת את עולם הרכב הוותיק והשמרן יחסית, היא דוגמה מעולה לכך.