בקצרה:
  • דור שלישי לסקויה יוצע רק עם מנוע היברידי
  • לראשונה תהיה גם גרסת שטח ייעודית
  • בצפון אמריקה ישווק בקיץ, אלינו יגיע בייבוא אישי
טייק 3: אחרי 14 שנים מוציאה טויוטה את הסקויה הענק לגמלאות ומציגה דור שלישי וחדש בשושלת רכב הפנאי-שטח. דגם המיועד באופן כמעט בלעדי לשוק האמריקאי ומתמודד שם מול מתחרים כמו שברולט טאהו ופורד אקספדישן. אצלנו הוא לא ישווק על ידי יבואנית המותג, אבל כן יגיע (במספרים קטנים) בערוצי הייבוא האישי והמקביל. כבסיס משמשת שלדת סולם (TNGA-F) המשותפת ללנד קרוזר 300 ולטונדרה, אבל בשונה מהם הוא מצויד במתלה אחורי נפרד לעומת סרן חי.
השלדה החדשה אמורה להיות חזקה, קשיחה וקלה יותר, ובכך לסייע בשיפור נוחות הנסיעה וביכולת הדינמית. כאופציה תציע טויוטה בולמי זעזועים אדפטיביים ומתלי אוויר אחוריים, השומרים על מרכב מאוזן גם בעומס מלא.
רק היברידי: הסקויה יוצע רק עם מנוע היברידי שהוצג לראשונה בטונדרה (הטנדר הגדול של היצרנית), המשלב בין מנוע בנזין (V6) מוגדש בנפח 3.5 ליטר ומנוע חשמלי, בהספק משולב של 437 כ"ס, 56 כ"ס יותר ממנוע ה-V8 בסקויה היוצא. הוא מחובר לתיבת עשרה הילוכים אוטומטית (שישה בעבר) ולתיבת העברה עם הנעה אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח. מערכת ההנעה החדשה והחזקה יותר אמורה לסייע בשיפור הביצועים לצד חסכון (יחסי) בדלק. כושר הגרירה (4 טון) החשוב כל כך לאמריקאים לא רק שלא נפגע, אלא גבוה ב-22% מהדגם היוצא.
המראה כעת זוויתי וקרבי יותר, בעוד שסביבת הנהג עודכנה עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע גדול. כבעבר, ניתן לבחור בין צמד מושבי קפטן בשורה השנייה לספסל רגיל ומקום לשמונה נוסעים. טויוטה תציע את הסקויה לראשונה גם בגרסת TRD המשפרת את יכולת השטח הודות לבולמי זעזועים של פוקס, נעילת דיפרנציאל אחורית, מיגון ייעודי לגחון וצמיגי שטח פלקן ווילדפק AT על חישוקי "18 ייחודיים.
אבזור הבטיחות כולל כציוד תקני בכל רמות האבזור בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע בהיגוי בתמרון חירום והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: רכבי פנאי גדולים שומרים בינתיים על מעמדם בשוק האמריקאי, והם מהפופולריים ולבטח הרווחיים ביותר עבור היצרניות. והסקויה החדש? עם בסיס מודרני, מראה מעודכן בפנים ובחוץ ונתונים טובים מבעבר, הוא צפוי להיות עדיף על קודמו. ההנעה ההיברידית מעניקה לו כעת יתרון נוסף על פני רבי המכר של פורד ושברולט. גם בזכות הביצועים וגם החסכון בדלק. וזה אומר שלפחות בצפון אמריקה יראו הרבה יותר ממנו.