בקצרה:
  • תמונות ראשונות של סופר-מיני חשמלית מבית MG
  • צפויה להתמודד מול פיז'ו e208, רנו זואי ופיאט 500e
  • השקתה הרשמית נדחתה, צפויה במהלך 2022
חשמלית בקטנה: כפי שדיווחנו לפני שנה, MG השייכת לענקית הרכב הסינית SAIC תציג בקרוב סופר-מיני חשמלית, כתשובה למתחרות כמו פיאט 500e, פיז'ו e208 ורנו זואי. כעת מתפרסמות תמונות ראשונות של אב-טיפוס בניסויי נהיגה, בעמוד הטוויטר של עיתונאי הרכב גרג קייבל. ואלה מעניקות הצצה למראה מי שתחליף את ה-MG3 הוותיקה ותהיה למעשה דגם חשמלי רביעי עבור המותג, אחרי ה-ZS EV, ה-MG5 והמארבל R.
מה אנחנו יודעים: מדבקות ההסוואה המסיביות לא חושפות הרבה ממראה המכונית, וגם סביבת הנהג כהה ואינה מאפשרת הצצה פנימה. אך הן כן מאשרות כי היא תהיה במידות המשייכות אותה לקטגוריית סופר-מיני עם תצורת חמש דלתות.
עוד לא ברור איזו מערכת הנעה - מנוע,מצברים - תציב MG במכונית, אבל מסתמן כי טווח נסיעה של כ-300 ק"מ יהיה המינימום. המצברים יהיו קטנים יותר מאלו המותקנים ב-ZS EV על מנת לשמור על משקל עצמי נמוך, וגם המנוע החשמלי צפוי להיות חלש יותר מזה של רכב הפנאי הכבד ממנו. שני פרמטרים האמורים לאפשר צריכת חשמל נמוכה וניצול מיטבי של האנרגיה החשמלית.
מה אנחנו חושבים: MG מעוניינת למצב עצמה באירופה כמותג חשמלי נגיש להמונים, והצגת סופר-מיני חשמלית נראית כצעד הגיוני בדרך להשגת יעד זה. מבין המותגים הסיניים, MG היא כיום היחידה שמשווקת חשמליות בתקינה אירופאית מלאה, באיכות גבוהה מהממוצע ברפובליקה העממית ועם ארסנל דגמים מבטיח. סופר מיני אינה בחירה שכיחה, סטיישן בוודאי שלא וכך גם לגבי רודסטר ספורטיבית.
וכן, אנחנו צופים כאן במותג סיני, בעבר עם מוצרים נחותים על גבול המביכים אך כיום כזה שמפלס דרכו באופן מעורר הערכה בשוקי הרכב המערביים. אפשר בהחלט להמר כי תוך שנתיים-שלוש תהיה MG כוח גדול הרבה יותר בשוק האירופאי, וגם זה שלנו. רישמו את זה.