בקצרה:
  • וויה הסינית תנסה להתחרות בטסלה מודל S
  • עם ממדים גדולים יותר, ורשימת אבזור עשירה
  • עשויה להגיע בעתיד גם לישראל
טסלה על הכוונת: וויה (Voyah) היא חטיבת היוקרה החשמלית של קונצרן הענק הסיני דונגפנג, שתשווק כאן בקרוב רכב פנאי המכונה Free באמצעות חברת מטרו. בינתיים היא חושפת בסין את ה-Chasing Light (רודף אור) כסדאן משפחתית שתתחרה בדגמים כמו טסלה מודל S, ניו ET7 ומרצדס EQE.
כבסיס משמשת פלטפורמה מודלארית המאפשרת אכלוס מערכת הנעה חשמלית, היברידית או מימן. בהשוואה למודל S היא ארוכה ב-21 ס"מ (509 ס"מ), גובהה ב-6.5 ס"מ (150.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים גדול ב-4 ס"מ (300 ס"מ). הממדים הגדולים יותר מביאים למקדם הגרר גבוה יותר משל היריבה האמריקאית (0.23 לעומת 0.21).
חשמל מסין: מערכת ההנעה משלבת שני מנועים חשמליים עם 510 כ"ס המאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות, 0.7 שניות יותר ממודל S בסיסית, בדרך למהירות מרבית של 210 קמ"ש. היא תוצע עם אפשרות בחירה בין שני גדלי מצברים, 86 קוט"ש וטווח נסיעה של כ-430 ק"מ או 109 קוט"ש וכ-580 ק"מ. היצרנית לא מפרסמת את קצב הטעינה המהירה אך מצהירה כי תאפשר הוספת 150 ק"מ בתוך 10 דקות.
סביבת הנהג כוללת שלושה מסכי "12.3 המשמשים כלוח מחוונים דיגיטלי, מסך מגע מרכזי ומסך מגע נוסף לנוסע. יש גם מסך מגע נוסף בחלק התחתון של הקונסולה המרכזית לשליטה בבקרת האקלים ומסך נוסף ("7) מוצב בין שני המושבים האחוריים למערכת הבידור-נוחות. רשמית האבזור עשירה לרבות כוונון חשמלי, חימום, אוורור ועיסוי לכל ארבעת המושבים ומאחור יש גם הדום נשלף לרגליים. רשימת העזרים הטכנולוגיים כוללת זיהוי מחוות יד, זיהוי תווי פנים וזיהוי קולי ותצוגת נתונים עלית במציאות רבודה. מערך הבטיחות נשען על 31 חיישנים היקפיים, 12 מצלמות וחמישה רדארים.
מה אנחנו חושבים: המהפכה החשמלית מסין היא עובדה מוגמרת, אך עד היום היא הייתה שלה בעיקר בקטגוריות ליבה עם דגמים כמו MG ZS EV, ג'ילי גיאומטרי C ו-BYD אטו3 שהפכו ללהיטי מכירות. בקטגוריות היוקרה לעומת זאת ההשתלבות איטית יותר, בנתיים עם נציגות סינית בודדת של הונג'צי, אבל גם זה עשוי להשתנות. האם וויה שתפתח אולם תצוגה מקומי ראשון בתחילת השנה תהיה נושאת הלפיד מבחינה זו? ימים יגידו, אבל הפוטנציאל בהחלט קיים.