בקצרה:
  • פולקסווגן מציגה משפחתית גדולה חשמלית
  • מול יונדאי איוניק 6 וטסלה 3, עם 700 ק"מ טווח
  • תגיע לישראל במחצית השנייה של 2024
5 צפייה בגלריה
(ניר בן זקן)
עם טווח חשמלי רשמי של 700 ק"מ. פולקסווגן הציגה כצפוי בתערוכת שנגחאי את ID.7, משפחתית חשמלית גדולה שמשתלבת בקטגוריה לוהטת הכוללת את טסלה (מודל 3), יונדאי (איוניק 6), BYD (סיל) ואחרות. ה-7 נשענת כמו דגמי פולקסווגן חשמליים אחרים, על פלטפורמת MEB בעלת ההנעה האחורית. ממדים טרם נחשפו, אך בסיס הגלגלים הגלגלים עומד על 297 ס"מ, הגדול ביותר מבין הדגמים בקטגוריה נכון להיום.
5 צפייה בגלריה
(ניר בן זקן)
מערכת ההנעה תהיה כבר מהדור החדש עליו דיווחנו לאחרונה, בהספק של עד 286 כ"ס ועד 56 קג"מ. מפרט טכני מלא טרם נחשף כך שלא ברור אלו גרסאות הספק יוצעו כאשר הרכב יגיע לשיווק. גם בנוגע לסוללות אין מידע רשמי בשלב זה, אם כי על פי דיווחים תוצענה שתי סוללות - אחת בעלת קיבולת אנרגיה של 77 קוט"ש, אחת של 85 קוט"ש. הספק הטעינה יגיע ל-200 קוט"ש. פולקסווגן מצהירה כי טווח הנסיעה יעמוד על 700 ק"מ, מרשים יותר ממתחרותיה לרבות היונדאי איוניק 6 בעלת מקדם הגרר הנמוך יותר - 0.21 לקוריאנית, 0.23cd בגרמניה.
5 צפייה בגלריה
(ניר בן זקן)
סביבת הנהג - שהוצגה כבר בעבר - כוללת מסך גדול ("15) ותצוגה עילית במציאות רבודה. היצרנית מדגישה כי מדובר בסביבת נהג משופרת וטוב שכך, שכן פולקסווגן מודה כי בדגמיה האחרונים - גולף, ID.3 - נתקלו הנהגים בבעיות תפעול ממשק ומתגים. ממשק ההפעלה העיקרי ב-7 יהיה מבוסס מגע ויופיע באופן קבוע בתחתית המסך, פתרון לתפריטים המסורבלים בעבר.
5 צפייה בגלריה
(ניר בן זקן)
עם זאת, הטיפול לא כלל את ביטול תפעול מערכות באמצעות הסטת אצבע על משטח מגע. כפי שדיווחנו בעבר, השליטה בכיווני האוויר תיעשה באמצעות מסך המגע, כמו בטסלה. עוד נשארו מתגי החלונות המסורבלים, הכוללים שני לחצנים ובורר במקום ארבעה לחצנים כמקובל.
5 צפייה בגלריה
(ניר בן זקן)
מה אנחנו חושבים: פולקסווגן מצטרפת לקטגוריה עם פוטנציאל ביקוש גדול, כזו שנראית כראשונה מהקטגוריות הקלאסיות שמצליחה להחזיר לעצמה לקוחות שנהרו - ועדיין נוהרים - לרכבי פנאי מוגבהים וקשוחים יותר למראה. יש לזכור כי דגמים אלה מציעים לא רק חלל נוסעים נדיב אלא גם ובעיקר טווח נסיעה גדול ביחס לדגמי פנאי הודות למקדם הגרר העדיף. פולקסווגן שמכוונת לשליטה בשוק הדגמים החשמליים עד 2030, יכולה להיעזר כרגע בכל דגם חדש כדי להחזיר לעצמה את הבכורה. ה-ID.7 הוא בהחלחט דגם בכיוון הרצוי.