קונצרן פוקלסווגן התעורר אמנם באיחור בכל מה שקשור לרכב חשמלי, אבל הגרמנים, קונצרן הרכב הגדול בעולם, מדביקים כצפוי את הפער. המטרה: להנחית מכה אנושה על טסלה. זו שב-2017 בחר מתיאס מולר, אז יו"ר פולקסווגן, להתייחס אליה באופן הבא: "יש יצרניות שמוכרות בקושי 80 אלף מכוניות בשנה, פולקסווגן מוכרת 11 מיליון מכוניות בשנה. הרווח השנתי שלנו הוא 13-14 מיליארד יורו, ההפסדים שלה בכל רבעון הם מאות מיליוני דולרים ולכן היא מפטרת עובדים. אל תשוו תפוחים לתפוזים".
אבל למרות ההצלחה הפנומנלית של יצרנית ה"אייפון על גלגלים" במהלך חצי העשור שחלף מאז, היא סוגרת את אחת השנים הקשות בתולדותיה מבחינת המשקיעים, עם צניחה של למעלה מ-70% במניית הזהב שלה. ובתזמון מופתי נחשפה הלילה בתערוכת CES השנתית בלאס וגאס, פולקסווגן ID7 סדאן, מתחרה אמיתית ראשונה של ענקית הרכב, המכוונת ישירות ללהיט המכירות של טסלה, מודל 3. היא תשווק החל ברבעון השלישי של השנה בארה"ב, בסין ובאירופה. ובישראל? כדאי ליבואנית להאיץ מעט את קצב נחיתת החשמליות אצלנו. אחרי הכל, ל-ID4 לקחו שנתיים תמימות להגיע לאולמות תצוגה כאן.
בהתאם לאופי האירוע, אב-הטיפוס הגרמני קיבל הסוואה דיגיטלית מיוחדת: בתבנית עיצובית של קוד QR ובצבעים זוהרים בולטים על רקע שחור. קודי QR אמיתיים על מכסה המנוע הפנו למידע נוסף על הדגם העתידי. בשביל השואו, מערכת האודיו קושרה להסוואה הדיגיטלית שזהרה בצבעים בהתאם למוזיקה.
ה-ID7 תהיה דגם חשמלי שישי במשפחת החשמליות של פולקסווגן, שני אחרי ה-ID4 שישווק גלובאלית באירופה, צפון אמריקה וסין, מה שהופך את היצרנית הגרמנית למותג בכיר עם היצע הגדול ביותר של דגמים נקיים מזיהום. ה-7 היא למעשה גרסת ייצור סדרתי ל-ID-אירו שהוצגה כקונספט לפני כחצי שנה, כיורשת חשמלית לפאסאט שיצורה הופסק. ומלבד טסלה מודל 3, תמצא עצמה גם מול מתחרות רציניות אחרות דוגמת יונדאי איוניק 6, BYD סיל ו-NIO ET5.
כבסיס תשמש פלטפורמת MEB הייעודית של היצרנית עם בסיס גלגלים של 297 ס"מ, 9.5 ס"מ יותר ממודל 3, ו-2 ס"מ יותר מאיוניק 6, מה שאמור לאפשר מרחב מחיה נדיב לנוסעים. פולקסווגן לא מפרסמת פרטים טכניים מלאים, למעט טווח הנסיעה שיעמוד על כ-700 ק"מ, כ-100 ק"מ יותר מהגרסאות LR של המתחרות האמריקאית והקוריאנית.
היא כן חשפה סביבת נהג עם מסך מגע גדול במיוחד ("15) ובקרת אקלים המופעלת אוטומטית לפני הכניסה לרכב ההתאם להעדפות הנהג. מערכת שגם תזהה קרני שמש הפוגעות ישירות בשמשה הקדמית, ותזרים אוויר מצנן אל סביבת הנהג. השליטה בכיווני האוויר תיעשה באמצעות מסך המגע שיחליף את התריסים המיושנים, במטרה "לספק חוויית משתמש טובה יותר", כך הסבירו. נראה אותם מתפעלים את כיווני המזגן תוך כדי נסיעה בקיץ ישראלי לוהט.
שווה לציין שהתעסקות פולקסווגן ב"חוויית משתמש" (כבר לא "חוויית נהיגה") היא עדות נוספת להשפעה המהותית של טסלה על שוק הרכב המסורתי העולמי. ההשפעה הזאת עדיין נמשכת, גם כשטסלה נמצאת בתקופה מאתגרת במיוחד מכל הבחינות. נדמה שהמאבק יוכרע נגדה רק כאשר פולקסווגן ומתחרות אחרות יפסיקו לתת "תשובות" לדגמ טסלה באיחור של חמש-שש שנים (לפחות), ויתחילו להגדיר מחדש את השאלות.