בקצרה:
  • פולקסווגן משחררת איורים של ID3 מעודכנת
  • תושק רק בשנה הבאה עם תא נוסעים משודרג
  • תגיע לישראל רק במהלך 2024
מתעדכנת מול התחרות: שלוש שנים לאחר הצגתה הרשמית, כחשמלית ראשונה של פולקסווגן על בסיס פלטפורמה ייעודית (MEB), צפויה ה-ID3 לעבור מתיחת פנים מחויבת המציאות. שכן בשנים שחלפו מאז, קמו למי שהוגדרה בתחילת דרכה "הגוף של החשמליות" מספר מתחרות עדכניות כמו רנו מגאן-E, פיז'ו e308 וגם MG4.
ויש עוד חדשות ראשית, פולקסווגן מתכננת לגדיל את כמות הייצור באמצעות הרכבה גם במפעל הראשי של החברה בוולפסבורג, בנוסף לזויקאו ודרזדן בהם היא מיוצרת כיום. חשוב עוד יותר עבורנו - למרות שביבואנית שללו בעבר אפשרות שתגיע ארצה, כעת הוחלט לייבא אותה בכל זאת, במהלך 2024.
מה חדש: האיורים שמפרסמת היצרנית הגרמנית חושפים כי המראה לא צפוי להשתנות מהותית מהדגם הנוכחי. אך סביבת הנהג זוכה למסך מגע גדול כציוד תקני ("12 במקום "10) עם מערכת הפעלה מהירה מבעבר ועדכוני תוכנה בענן, תצוגת נתונים עלית וחומרים ידידותיים לסביבה שלא מגיעים מעולם החי. גם מערך הבטיחות עודכן עם בקרת שיוט אדפטיבית המקבלת כעת גם נתונים ממערכת הניווט.
מערכות ההנעה יישארו דומות, עם מנוע חשמלי אחורי המחובר לגלגלים הסמוכים אליו ו-150 כ"ס בגרסת הבסיס, או 204 כ"ס בגרסה הבכירה. למצברים קיבולת של 62 או 82 קוט"ש עם טווח נסיעה של 430 עד 550 ק"מ בהתאמה. בעתיד צפויה להצטרף להיצע גם גרסת ביצועים המכונה GTX, עם מנוע חשמלי נוסף מלפנים והנעה כפולה עם כ-300 כ"ס.
מה אנחנו חושבים: ה-ID3 הפכה לאחר השקתה באירופה לאחת החשמליות הנמכרות ביותר, שכן היא הייתה אז אלטרנטיבה נקייה מזיהום למשפחתיות קומפקטיות, קטגוריה הנחשבת עדיין לאחת הגדולות ביותר ביבשת הישנה. כמעט ללא מתחרות. אבל אצלנו - כמו שאר דגמי המותג העדכניים - היא לא שווקה, והשינוי מהווה חדשות מעודדות. אבל המתנה נוספת עד 2024 תקשה עליה, שכן מספר המתחרות בה יוכפל לפחות עד אז. וזו כבר תהיה משימה קשה יותר.