בקצרה:
  • מרצדס חושפת דור שני ל-GLC קופה
  • עם בחירה בין בנזין, דיזל או היברידי נטען
  • ינחת כאן בסוף השנה
כמו קופה: מרצדס חושפת דור שני ל-GLC קופה, שיתמודד מול מתחרים כמו ב.מ.וו X4 ואודי Q5 ספורטבק, כשינחת כאן בסוף השנה. השינוי העיקרי בהשוואה ל-GLC הרגיל הוא לחלק אחורי המשתפל בחדות לאחור ויוצר כך מראה דמוי קופה, וגם מביא לתוספת של כ-4.5 ס"מ לאורך הכללי (476 ס"מ) ולהפחתה של מקדם הגרר (0.27 לעומת 0.29). תא המטען לעומת זאת קטן ממנו ב-75 ליטר (545 ליטר) בגרסאות הרגילות וב-80 ליטר בהיברידי נטען (390 ליטר).
סביבת הנהג זהה ל-GLC הרגיל לרבות לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע ענק ("11.9) שמייתר את משטח המגע הבעייתי בדגם היוצא וגם מאפשר תא אכסון גדול יותר. גם מערכות הבטיחות זהות עם יכולות משופרות לעומת ה-GLC קופה היוצא לרבות לבקרת השיוט האדפטיבית (תגובה לרכב עומד במהירות של עד 100 קמ"ש, 40 קמ"ש יותר מבעבר), מערכת המסתייעת במצלמות היקפיות השומרת את הרכב במרכז הנתיב גם במהירויות עירוניות, הרחבת יכולת זיהוי תמרורים (עצור ורמזור אדום) וגם התרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) ועל פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי.
בנזין ודיזל עם סיוע חשמלי: כל מנועי הארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר מקבלים מערכת היברידית קלה (48V). בנזין עם 204 כ"ס ב-GLC200 ו-258 כ"ס ב-GLC300, או דיזל עם 197 כ"ס ב-GLC220d ו-269 כ"ס ב-GLC300d. כל המנועים מחוברים לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה.
גרסאות היברידיות-נטענות משלבת בין מנועי הבנזין או הדיזל עם מנוע חשמלי (109 כ"ס) המוצב בתוך תיבת ההילוכים. התפוקה המשולבת עומדת על 313 כ"ס ב-GLC300e, או 381 כ"ס ב-GLC400e ו-335 כ"ס ב-GLC300de. המצברים בקיבולת גדולה פי שניים מה-GLC הקודם (31.2 קוט"ש) מאפשרים טווח נסיעה נקי מזיהום ארוך פי שלושה מהדגם היוצא של בין 110 ל-130 ק"מ במהירות של עד 140 קמ"ש (10 קמ"ש יותר). יש גם אפשרות ייחודית לטעינה מעמדה מהירה (60DC) ומילוי ל-100% בכחצי שעה.
בהשוואה לדגם היצא מערך המיתלים שודרג עם מפסקי סרנים מורחבים (6 מ"מ מלפנים, 23 מ"מ מאחור) לטובת יכולת דינמית גבוהה מבעבר. כאופציה יוצעו מיתלי אוויר האחראים למרווח גחון משתנה (2+ ס"מ לנסיעה בשטח) והיגוי אחורי אקטיבי (עד 4.5 מעלות) המצמצם את קוטר הסיבוב ב-90 ס"מ (10.9 מטר), נתון צנוע אף מ-A קלאס משפחתית.
מה אנחנו חושבים: ב-GLC קופה החדש מרצדס משלבת את מיטב המערכות המתקדמות שלה, כמו היגוי אחורי אקטיבי, מיתלי אוויר ומערכות בטיחות מתקדמות שוודאי יסייעו לו להתמודד טוב מבעבר עם המתחרים הגרמניים. בעיקר בגרסה ההיברידית נטענת שבנתיים לא מוצעת במתחרה הישיר ממינכן ומציעה טווח נסיעה חשמלי יוצא דופן.
מבחינת איכויות יש לו את הדרוש כדי להשיג יתרון בהשוואה למתחריו, אבל מה שיקבע את הצלחתו היא עד כמה הוא יהיה יקר מהם. אם תג המחיר יהיה גבוה מידי הוא עשוי להתקשות למצוא לקוחות אשר יסכימו לשלם יותר בעבורו, גם מול המתחרים הישירים וגם מול אלטרנטיבות עם הנעה חשמלית מלאה.