אמיר אסרף, ראש הרשות לתחבורה ציבורית ומבכירי משרד התחבורה, הודיע הבוקר לשרת התחבורה מירי רגב על סיום תפקידו. "הבוקר ביקשתי להודיע לשרת התחבורה על סיום תפקידי בעוד כחודש. לאחר כשנתיים בתפקיד וכ-20 שנות שירות במגזר הציבורי, ולצאת לדרך חדשה", כתב למפעילי התחבורה הציבורית. את הסיבות לעזיבתו המפתיעה ניתן אולי למצוא בהודעה נוספת בה הודה כי עשה זאת "...אחרי לבטים רבים ועם כאב בטן לא קטן".
2 צפייה בגלריה
אמיר אסרף: "כאב בטן לא קטן"
אמיר אסרף: "כאב בטן לא קטן"
אמיר אסרף: "כאב בטן לא קטן"
אסרף יש להזכיר נבחר לתפקידו בסוף 2018 על-ידי ועדת איתור וקודם לכן שימש סמנכ"ל כספים ומערכות מידע בחברת נתיבי ישראל (מע"צ לשעבר), לאחר שבמשך שנים ביצע שורת תפקידים במשרד האוצר. אסרף מונה לתפקידו בתקופת השר ישראל כ"ץ וכיהן כראש הרשות לתחבורה ציבורית גם לצד בצלאל סמוטריץ', אשר החליף בתפקיד את כ"ץ במשך עשרה חודשים.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ מירי רגב הודתה לאסרף על שירותו ואמרה: ״אני מבקשת להודות לאמיר על שירותו למען קידום התחבורה הציבורית ואני מאחלת לו הצלחה רבה בהמשך הדרך״.
2 צפייה בגלריה
השרה רגב: "דורשת הישגים מיידיים"
השרה רגב: "דורשת הישגים מיידיים"
השרה רגב: "דורשת הישגים מיידיים"
(מתן צורי)
אסרף הוא השלישי בשדרה הניהולית הבכירה שעוזב את משרדה של רגב מאז החליפה בתפקיד את השר בצלאל סמוטריץ'. קדמו לו מנכ"לית המשרד והמשנה לה, קרן טרנר וקובי בליטשטיין אותם "העביר" למשרדו באוצר שר התחבורה לשעבר, ישראל כ"ץ. מקורות מקורבים למשרד התחבורה טוענים כי מאז נכנסה רגב לתפקידה, ובעיקר מאז כניסתו לתפקיד לפני כחודשיים של מנכ"ל המשרד החדש, עופר מלכה, סוערות הרוחות במסדרונות.
לדברי מקורות שונים, המנכ"ל החדש מתאים עצמו לדרישתה החד-משמעית של השרה ל"ארגן הישגים מיידיים", כך אחד המקורות. יש לזכור כי ממשלת הרוטציה עשויה לסיים את תפקידה של רגב במשרד רב ההשפעה והתקציב לאחר שנה וחצי בלבד. אותם מקורות טוענים כי במסגרת ניסיונו לסיים פרויקטים במהלך התקופה הקצובה, מבהיר מלכה מאז כניסתו כי יש צורך בכאלה אותם ניתן למנף כהישגי השרה.
שמרית נוטמן, מנכ"לית ארגון צרכני התחבורה הציבורית, 15 דקות, אמרה: "הרשות (הארצית לתחבורה ציבורית) היא הגורם המקצועי המשפיע ביותר על התנהלות התחבורה הציבורית בישראל. עזיבה של ראש הרשות בתקופה הקריטית הזו, כשבמשרד יושבים שרה חדשה ומנכ״ל חדש, עלולה להוביל להשהיה של רפורמות חשובות לשיפור התחבורה הציבורית וזה משהו שציבור הנוסעים לא יכול להרשות שיקרה.
אנו מבקשים מהשרה לדאוג לייצוב המערכת על ידי העמדה של מחליף ראוי ומנוסה מתוך המערכת, שיוכל להמשיך את המאמצים של הרשות לקדם את התחבורה הציבורית בישראל", אמרו ב-15 דקות. גם בפורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות הודו לאסרף "על שירותו למען שיפור וייעול התחבורה הציבורית בישראל".
מארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית נמסר כי: "מהלך התפטרותו של ראש הרשות לתחבורה הציבורית היה בלתי נמנע עקב סכסוכי העבודה שנפתחו בתקופה האחרונה בנושא ההגנה על בריאות הנהגים. לנו נותר רק לאחל לו הצלחה בהמשך הדרך ולהמתין למינוי מקצועי וראוי של ראש רשות חדש שייקדם את מעמד נהגי האוטובוסים בישראל תוך שמירה על ביטחונם".