צפו בריאיון (כתבת וידיאו: מיכל מנור, צילום: אסף מגל, עריכה: אורי סתו)
רובכם מכירים את ברי סימון (64) כרקדנית הבטן המפורסמת משנות ה-80 שחזרה בתשובה - אבל אולי אינכם יודעים שהיא גם שיאנית ישראל במספר החתונות והגירושים. כן כן, ברי סימון נישאה שמונה פעמים והתגרשה שבע פעמים, נתון שמקנה לה את התואר "המתחתנת והמתגרשת של ישראל".
האם היא מרוצה מהשיא המיוחד שהיא אוחזת בו? לא ממש. "הייתי מוותרת על התואר בשמחה כי הוא מגיע עם הרבה מפח נפש, בכי ודמעות", היא אומרת בראיון ל-ynet. "זה צער לנשמה ולא הייתי רוצה לעשות זאת פעם נוספת. למעשה, הייתי מבקשת להתחתן פעם אחת בלבד, בגיל 18, עם בעל אחד, ולהקים שבט עם מלא ילדים ומלא נכדים. זה היה החלום".
כשאני שואלת מה השתבש במהלך הדרך, היא עונה: "כל פעם הייתה סיבה אחרת, זה פשוט לא הסתדר. אחד היה קנאי, השני היה אלים, אחד בגד. כל אחד הגיע עם ה'יהלומים' שלו. כחילונית, היו לי מערכות יחסים ארוכות ולא אהבתי את זה. חיפשתי להגיע לנחלה, להקים בית ומשפחה. בגיל 30 חזרתי בתשובה, ומאז כל מערכת יחסים הפכה לחתונה. אני הבאתי את הגברים לחופה ואני הבאתי אותם לרבנות", היא צוחקת. "איך בעלי אמר לי? 'את מתחתנת ומתגרשת בזמנך הפנוי'".

"זאת לא אהבה כמו ברומיאו ויוליה"

הכול התחיל כשהייתה בת 14. "הייתי קטינה ונכנסתי להיריון. אומנם הייתי צעירה אבל הבנתי שאני לא מוכנה לעבור הפלה ולוותר על הילד הזה. לכן, למרות שהרווחה לחצה עליי לעשות הפלה, סירבתי ולבסוף התחתנתי. בגיל 15 כבר הייתי אמא".
4 צפייה בגלריה
ברי סימון ובעלה הנוכחי
ברי סימון ובעלה הנוכחי
שיאנית החתונות של ישראל. ברי סימון
(צילום: אלבום משפחתי)
"בגיל 50 התחתנתי עם יוסי, בעלי הנוכחי. התגרשנו לאחר מספר שנים בגלל התנהלות לא מקובלת ולא נכונה לגבי הרבה דברים, אך בסוף מצאנו את הדרך חזרה זו לזרועות זה, התחתנו בפעם השנייה ואנחנו ביחד עד היום"
אך טרגדיה קרתה והבעל הראשון נרצח. הפעם השנייה התרחשה בגיל 30. היא התחתנה עם גבר דתי ובעקבותיו חזרה בתשובה: "התחתנו על גג של ישיבה בירושלים בעיר העתיקה. היה מדהים. כולם היו עם טליתות ואחר כך הלכנו לאכול במסעדה". מהבעל השלישי היא התגרשה ונישאה מחדש. כך קרה גם עם הבעל הרביעי. כיום ברי נשואה באושר ליוסי, שגם ממנו היא הספיקה כבר להתגרש ולהתחתן בשנית: "בגיל 50 התחתנתי עם יוסי, בעלי הנוכחי. התגרשנו לאחר מספר שנים בגלל התנהלות לא מקובלת ולא נכונה לגבי הרבה דברים, אך בסוף מצאנו את הדרך חזרה זו לזרועות זה, התחתנו בפעם השנייה ואנחנו ביחד עד היום".
4 צפייה בגלריה
ברי סימון ובעלה הנוכחי
ברי סימון ובעלה הנוכחי
ברי סימון. "בסוף מצאנו את הדרך חזרה זו לזרועות זה"
(צילום: ברי סימון, אלבום משפחתי)
איך את ובעלך כיום שומרים על הזוגיות שלכם? "מה ששומר על הזוגיות שלנו כרגע הוא 'הביחד'. כל ערב הוא בא איתי להופעות. אנחנו שמים מוזיקה בדרך, צוחקים ומספרים בדיחות. זאת לא אהבה כמו ברומיאו ויוליה, אלא קשר בוגר עם דאגה וחברות. חוץ מזה, הוא לא פראייר והוא למד אותי לאורך השנים, כך שהיום הוא יודע איך להתנהג איתי. מצידי, אני דואגת לו שיהיה לו טוב ושלא יחסר לו דבר. בסופו של דבר, התחתנו שוב כי הרגשנו שיש לנו גורל משותף".
4 צפייה בגלריה
ברי סימון ובעלה הנוכחי
ברי סימון ובעלה הנוכחי
הבינו שיש להם גורל משותף ונישאו בשנית. ברי סימון ובעלה הנוכחי, יוסי
(צילום: אלבום משפחתי)
"את חושבת שליקקתי דבש? אנשים לא מתארים לעצמם מה עברתי. כל מה שתחשבי בדמיונות הכי פרועים שלך, קרה לי. כולם מבקשים ממני לכתוב ספר אוטוביוגרפיה על החיים שלי, ואולי זה הזמן. אני לא בן אדם רגיל. כל החיים ברחתי"
איך נראו החתונות שלך? "החתונה הראשונה נערכה בבית. אכלתי עוף ונרדמתי", היא מגחכת ומוסיפה: "גם בחתונה השנייה נרדמתי. אנשים לא הבינו לאן נעלמתי ואמרו בצחוק שאולי הלכתי עם גבר אחר, אבל האמת היא שהמחוך לחץ לי מאוד והייתי עייפה מהסידורים והריצות שקדמו לאירוע, אז נרדמתי".
ובכל חתונה האמנת שהפעם זה לנצח? "בהחלט. מה, אני מתחתנת כי משעמם לי? אף בן אדם לא מתחתן כדי להתרגש! העניין הוא שהיו לי המון אהבות והמון אכזבות. התאהבתי באנשים מוזרים ובכל זאת המשכתי לנסות כי אני אוהבת זוגיות ולא יכולה להיות לבד. אני אישה של גבר אחד. אני נאמנה ומסורה ובחיים לא אזלוג לצדדים. אבל כשאישה לא מסוגלת להיות עם בעלה, היא צריכה לקום וללכת. אין בכוח, ועברתי הרבה בחיי.
"צריך להבין שברחתי ממקום שעשה לי רע ושציער אותי. אפשר לסלוח למחול ולפתוח דף חדש ולוותר, אבל אם את בסכנה? את צריכה לברוח. פעם הייתי מאושפזת בבית חולים אחרי שבעלי היכה אותי מכות רצח. את חושבת שליקקתי דבש? אנשים לא מתארים לעצמם מה עברתי. כל מה שתחשבי בדמיונות הכי פרועים שלך, קרה לי. כולם מבקשים ממני לכתוב ספר אוטוביוגרפיה על החיים שלי, ואולי זה הזמן. אני לא בן אדם רגיל. כל החיים ברחתי - אם זה מהבית ואפילו עם בטן של חודש שביעי כבר רציתי לברוח".
מה למדת מכל החתונות האלה? "אומרים שבן אדם לא מכיר את עצמו עד שהוא מת, אז שאני אכיר? לדעתי להתאהב זה כמו מזל, אפילו רולטה. וכשאני מתאהבת, הרגש והלב עובדים חזק מהשכל. היום אני יודעת שהיו נורות אזהרה לגבי גברים שהכרתי, אבל אני לא ראיתי אותם. אדם שפועל מתוך כאב, פחד או מצוקה, פועל אחרת מבן אדם נורמלי. אני ברחתי כל פעם מחדש ולא הסתכלתי ימינה או שמאלה, ובטח שלא אחורה. חיפשתי שקט, נחלה ואת הבית שלא היה לי".
4 צפייה בגלריה
ברי סימון ובעלה הנוכחי
ברי סימון ובעלה הנוכחי
"כשאני מתאהבת, הרגש והלב עובדים חזק מהשכל". ברי סימון
(צילום: אלבום משפחתי)
"אני לא מסוגלת להיות לבד. קשה להיות לבד, ומגיל קטן לא הרגשתי רצויה. תמיד חיפשתי שיאהבו אותי ותמיד חיפשתי תשומת לב. מה את חושבת שסתם עליתי על שולחנות?"
סימון טוענת שהנישואים היו בשבילה סוג של צורך קיומי: "אני לא מסוגלת להיות לבד. קשה להיות לבד, ומגיל קטן לא הרגשתי רצויה. תמיד חיפשתי שיאהבו אותי ותמיד חיפשתי תשומת לב. מה את חושבת שסתם עליתי על שולחנות?". יחד עם זאת, היא משתדלת להסתכל על הדברים בהומור. מה שמחזק אותה בנוסף לכך הוא האמונה בבורא עולם, וההבנה שכל מה שעברה הוא חלק מהתיקון שלה בעולם הזה: "זה היה לי כתוב, וזהו. זה לא בידיים שלי. אמנם הקב"ה אמר, 'נתתי לכם טוב ורע ובחרתם בטוב', אבל לפעמים הוא עושה לנו היסח דעת כדי לעשות חשבונות שמיים".
היא חיפשה לאהוב ולהיות נאהבת, אך נסיבות החיים לא תמיד האירו לה פנים. בדרכה הלא שגרתית, היא לא פחדה לשבור מוסכמות פעם אחר פעם, ולא חדלה להאמין בכוחה של האהבה. בסיום השיחה שלנו היא מברכת את מדינת ישראל ואזרחיה: "אני מאחלת לכולנו למחוק את האגו ולנסות להקשיב לצד השני, ושלא יהיה בינינו פילוג. להיפך, שנהיה אומה שהיא אור לגויים ושנשמש דוגמה חיובית לאהבת חינם, שהיא צו השעה. 'ואהבת לרעך כמוך' זה כלל גדול בתורה".
לעוד הכי ישראל שקוף