העיר ניו יורק הודיעה אמש (יום ד') כי היא אוסרת על השימוש בטיקטוק במכשירים של העירייה, בטענה שהרשת החברתית שנמצאת בבעלות סינית מהווה "איום ביטחוני על הרשתות הטכניות של העיר". ניו יורק מצטרפת לשורה ארוכה של מדינות וערים בארה"ב שאסרו על השימוש בטיקטוק במכשירים ממשלתיים בשנים האחרונות.
1 צפייה בגלריה
טיקטוק
טיקטוק
טיקטוק. אין כניסה לתפוח הגדול
(צילום: Sergei Elagin / Shutterstock.com)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

יותר מ-150 מיליון אמריקאים משתמשים בטיקטוק, שנמצאת בבעלות בייטדאנס הסינית ומתמודדת כבר עם שנים עם טענות שלפיהן היא מסייעת או עשויה לסייע למאמצי הריגול של המשטר בבייג'ינג. מוקדם יותר השנה הודיע הממשל האמריקאי לבייטדאנס כי עליה למכור את אחזקותיה בטיקטוק, או שהרשת החברתית תיחסם לחלוטין בארה"ב. לפי ההחלטה של העיר ניו יורק, על הרשויות העירוניות למחוק את האפליקציה מהמכשירים תוך 30 יום. העובדים יאבדו את הגישה לאפליקציה ולאתר טיקטוק במכשירים וברשתות שבבעלות העירייה. מדינת ניו יורק, יש לציין, אסרה על השימוש בטיקטוק באמצעות מכשירים ממשלתיים כבר לפני שלוש שנים.
דובר מטעם העירייה מסר לאתר הטכנולוגיה The Verge כי "למרות שמדיה חברתית היא נהדרת בלחבר ניו-יורקרים אחד לשני ולעיר, עלינו להבטיח שאנחנו תמיד משתמשים בפלטפורמות האלה בצורה בטוחה. פיקוד הסייבר של העיר ניו יורק בוחן ומקדם כל הזמן צעדים הגנתיים כדי לשמור על המידע של תושבי ניו יורק".
ריפרש
קורטנה מתה, יחי ה-AI החדש
29:59
טיקטוק מסרה בתגובה כי היא "לא שיתפה, ולא תשתף בעתיד, מידע של משתמשים בארה"ב עם הממשלה הסינית, ונקטה צעדים משמעותיים כדי להגן על הפרטיות והבטיחות של משתמשי טיקטוק". טיקטוק מתכוונת ל"פרויקט טקסס", שבמסגרתו העבירה החברה את המידע של המשתמשים האמריקאים לחוות שרתים של חברת אורקל בארה"ב כדי להרחיק אותו מסין. בכירים בוושינגטון סבורים שהצעד הזה לא מספיק, מכיוון שחברה סינית לא באמת יכולה לסרב לדרישה של המשטר בבייג'ינג להעביר לידיו מידע. כאמור, מדינות וערים רבות בארה"ב כבר הגבילו את השימוש בטיקטוק במכשירים ממשלתיים בשנים האחרונות. מדינת מונטנה הלכה אפילו רחוק יותר ואישרה חוק שאוסר על השימוש באפליקציה במדינה. החוק ייכנס לתוקף ב-1 בינואר 2024, אלא אם התביעות שהגישו טיקטוק ותושבים במדינה לא ישכנעו את בית המשפט לבטל אותו.