7 צפייה בגלריה
מרוואן אלקנג' נרצח בנצרת
מרוואן אלקנג' נרצח בנצרת
הנרצח ה-103, מרוואן אלקנג'

קורבן נוסף בסכסוך הדמים: בן 28 נורה למוות בנצרת, אדם נוסף במצב קשה

מרוואן אלקנג', צעיר בן 28, נורה למוות ואדם נוסף נפצע באורח קשה הבוקר (שבת) בנצרת. צוות מד"א שהגיע לזירה פינה את הפצוע, בן 58, לבית החולים האנגלי בעיר. המשטרה פתחה בחקירה, כשלפי החשד האירוע קשור לסכסוך הדמים בצפון בין משפחות בכרי וחרירי, שגבה את חייהם של 29 קורבנות תוך פחות משנתיים - חמישה מהם בטבח האכזרי בשבוע שעבר ביפיע. מתחילת השנה נרצחו 103 בני אדם בחברה הערבית.

בלינקן הכחיש שארה"ב ואיראן קרובות להסכם; גורמים מערביים: "המטרה - למנוע עימות בין ישראל לאיראן"

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן דחה אמש את הדיווחים שלפיהם ארצות הברית ואיראן קרובות להסכם בין המדינות, ובו בין השאר הסכמה איראנית לא להעשיר אורניום לרמה של מעבר ל-60% תמורת הימנעות מהחמרת סנקציות ושחרור אסירים איראנים-אמריקנים, שארה"ב טוענת שנעצרו שלא כדין. "בכל הנוגע לאיראן, חלק מהדיווחים שראינו על הסכם לגבי ענייני גרעין, או לצורך העניין, אסירים - לא מדויקים ולא נכונים", אמר בלינקן.
7 צפייה בגלריה
אבו מאזן  ואנתוני בלינקן
אבו מאזן  ואנתוני בלינקן
אנתוני בלינקן
(צילום: רויטרס )
למרות זאת, אתמול אישרו גורמים מערביים כי איראן וארה"ב מנהלות שיחות על צעדים שיגבילו את תוכנית הגרעין האיראנית, יובילו לשחרור אסירים ולהפשרת נכסים איראניים שהוקפאו בידי ארה"ב. גורם איראני אמר לרויטרס כי "אפשר לקרוא לזה איך שתרצו - הסכם זמני, הסכם ביניים או הבנות משותפות - שני הצדדים רוצים למנוע הסלמה נוספת". גורם מערבי ששוחח עם רויטרס אמר שהמטרה המרכזית של ארה"ב היא למנוע מהסיטואציה להידרדר ולהימנע מעימות אפשרי בין ישראל לאיראן. "אם האיראנים 'יטעו בחישוב', הפוטנציאל לתגובה ישראלית קשה הוא משהו שאנחנו רוצים להימנע ממנו", אמר הגורם.

"ניו יורק טיימס": גרעין סעודי על השולחן עם ישראל, ביידן מגייס תמיכה בארה"ב

עם הפנים לבחירות ב-2024, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובכירי ממשלו פתחו במאמץ דיפלומטי רחב להסכם נורמליזציה בין ירושלים לריאד. ההסכם, כך לפי דיווח שהתפרסם היום ב"ניו יורק טיימס" ועליו חתום גם עיתונאי "ידיעות אחרונות" רונן ברגמן, ידרוש מכל אחד מהצדדים לנטוש עמדה ותיקה שבה הוא מחזיק. על השולחן גם אפשרות שישראל תצטרך להסכים להעשרה גרעינית בממלכה הסעודית, חלק מפרויקט גרעיני למטרות שלום, דרישה שמגיעה מריאד ועלולה להיתקל בהתנגדות של בכירי מערכת הביטחון, שעשויים להזהיר כי הדבר יוביל למירוץ חימוש גרעיני ברחבי המזרח התיכון.
7 צפייה בגלריה
 בן סלמאן, ביידן ונתניהו
 בן סלמאן, ביידן ונתניהו
בן סלמאן, ביידן ונתניהו
(צילום: רויטרס, AP, יונתן זינדל)
הדרישות הראשוניות של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן בתמורה להסכם, כך לפי הדיווח, היו ערבויות מוושינגטון להגנה על סעודיה מפני תקיפה צבאית, שותפות סעודית-אמריקנית להעשרת אורניום לתוכנית גרעין אזרחית והסרת הגבלות על מכירת נשק אמריקני לממלכה. הסעודים מצידם יצטרכו לעשות גם כן ויתורים גדולים ולזנוח את עמדתם הוותיקה, ולפיה שלום עם ישראל "יכול להגיע רק לאחר הקמת מדינה פלסטינית". באופן פומבי, גורמים סעודיים ממשיכים להגיד שוב ושוב כי הסכם עם ישראל צריך לכלול הקמת מדינה לפלסטינים, עמדה בה מחזיקה הממלכה מאז שקידמה את יוזמת השלום הערבית ב-2002.
7 צפייה בגלריה
נערה בת 12 מחוסרת הכרה מחורה
נערה בת 12 מחוסרת הכרה מחורה
ירת האירוע ביישוב חורה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

המשטרה חוקרת מוות של נערה בנגב; משפחתה טוענת: "נשכחה ברכב"

צוות מד"א שהוזעק אחר הצהריים לכניסה ליישוב חורה שבנגב דיווח על נערה כבת 12 במצב אנוש עם פציעה בפלג גופה העליון, העניק לה פעולות החייאה ופינה אותה לבית החולים סורוקה - שם נקבע מותה. הנערה, תושבת פזורת אלאעסם, הובאה ליישוב חורה על ידי אביה כשהיא מחוסרת הכרה. משפחתה טענה כי "נשכחה ברכב", אך המשטרה פתחה בחקירה לבדיקת נסיבות האירוע.

שריפה גדולה ליד אמפי שוני: חשוד נעצר, הופעה של "איפה הילד?" נדחתה

26 צוותים ושישה מטוסי כיבוי פעלו מהצהריים בשריפה גדולה בשטח פתוח בפארק ז'בוטינסקי (אמפי שוני) שבין זכרון יעקב לבנימינה. בשירותי הכיבוי עדכנו על פינוי מטיילים מרמת הנדיב והסביבה. המשטרה מסרה כי תושב בנימינה, בן 59, נעצר בחשד לגרימת השריפה ברשלנות לאחר ש"נצפה שורף ניירות במקום ונלקח לתחנה לחקירה". לאחר כשעתיים וחצי הודיעו בכבאות והצלה כי הושגה שליטה על האש. בעקבות השריפה, להקת הרוק "איפה הילד?", שהייתה אמורה להופיע בזאפה אמפי שוני הערב, הודיעה על דחיית הופעתה. בזאפה עדכנו כי המופע שתוכנן להערב יתקיים ב-29 ביולי.
7 צפייה בגלריה
מורדים מהארגון המוסלמי "ברית הכוחות הדמוקרטיים", שנשבע אמונים לדאעש, העלו באש את המעונות בביה"ס התיכון בעיר הגבול מפונדווה
מורדים מהארגון המוסלמי "ברית הכוחות הדמוקרטיים", שנשבע אמונים לדאעש, העלו באש את המעונות בביה"ס התיכון בעיר הגבול מפונדווה
חיילים בזירת הטבח באוגנדה
(צילום: AFP)

מתקפה קטלנית באפריקה: מחבלים רצחו 38 תלמידים בבית ספר באוגנדה

שלטונות אוגנדה דיווחו בצהריים כי מחבלים מארגון המורדים "ברית הכוחות הדמוקרטיים" רצחו לפנות בוקר לפחות 41 בני אדם - מהם 38 תלמידים - בבית ספר סמוך לגבול עם הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו. לפי הרשויות המחבלים תקפו את מעונות בית הספר, העלו אותם באש, ולפני שעזבו כנראה גם חטפו אנשים נוספים, ייתכן שאף הם תלמידים.

גבר נעצר בחשד שתקף חסידי ברלנד שהתפללו במנזר נוצרי בחיפה

המשטרה עצרה אתמול תושב חיפה בן 53 בחשד כי תקף שלשום חסיד ברסלב וסילק אותו ממנזר "סטלה מאריס" בעיר לאחר שהגיע להתפלל במקום, ושחררה אותו בתנאים מגבילים בתום חקירתו. המעצר בוצע בעקבות סרטון של התקיפה שרץ ברשתות החברתיות. הרקע לתקיפה הוא החלטתם של קומץ חסידי ברסלב, הנמנים עם קהילת "שובו בנים" של אליעזר ברלנד, להתפלל במנזר "סטלה מאריס" בכרמל הצרפתי, שכן המקום נחשב לקדוש עבור העדה הנוצרית-קתולית בחיפה. אחד החסידים אמר כי במקום קבור הנביא אלישע.

ההצהרה המוזרה של ביידן: "אלוהים, נצור את המלכה, בן אדם!"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ניפק בסוף השבוע עוד אמירה לא לגמרי ברורה שצפויה לשמש כתחמושת ליריביו, הטוענים כי הוא אינו בקו הבריאות ואינו כשיר לתפקיד. בתום נאום שנשא בקונטיקט ושבו קרא להקשיח את ההגבלות על רכישת נשק ונשיאתו, הכריז ביידן: "אלוהים, נצור את המלכה, בן אדם!" (God save the queen, man!), לפני שירד מהבמה. זמן מה אחר כך, בעקבות תהיות העיתונאים, נדרש הבית הלבן לסוגיה, ואוליביה דלטון, סגנית הדוברת של ביידן, הסבירה שבאמירה "אלוהים, נצור את המלכה" הנשיא הגיב לאדם כלשהו בקהל. לפי שעה האדם שאליו כוונה לכאורה הצהרת ביידן לא זוהה ולא אותר.
7 צפייה בגלריה
טורקיה קונסוליה של סעודיה פרשן פוליטי ג'מאל חשוגי נעלם ב קונסוליה
טורקיה קונסוליה של סעודיה פרשן פוליטי ג'מאל חשוגי נעלם ב קונסוליה
ג'מאל חשוקג'י
(צילום: EPA)

אלמנתו של חשוקג'י תובעת את NSO: "ריגלו אחרי לפני הרצח, גרמו לנזק עצום"

אלמנתו של העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י, שנרצח ב-2018 בקונסוליה הסעודית באיסטנבול, הגישה אתמול בארה"ב תביעה אזרחית נגד חברת הסייבר הישראלית NSO. האלמנה, חנאן אלאטר חשוקג'י, טוענת בכתב התביעה כי בוצע שימוש בתוכנת מעקב של החברה כדי לפרוץ למכשיר הטלפון שלה ולרגל אחריה בחודשים שקדמו לרצח בעלה.

ניידת התהפכה בפתח תקווה בזמן מרדף אחר גנב רכב

ניידת פיקוח של עיריית פתח תקווה התהפכה אתמול במהלך מרדף אחר גנב רכב בעיר. פקח אחד כבן 35 נפצע באורח בינוני ופקח נוסף נפצע באורח קל. בתיעוד התאונה נראית הניידת פונה במהירות אל הכביש, עולה על אי תנועה ומאבדת שליטה, ואז פוגעת בגדר שמפרידה בין הנתיבים ומתהפכת בנתיב הנגדי. לאחר ההתהפכות, החל לעלות עשן מהרכב. גנב הרכב שאחריו היו הפקחים במרדף לא נעצר. הרכב נגנב מחניון בית החולים שניידר לילדים בעיר.