4 צפייה בגלריה
ועדת הפנים נערכת לבחירות ברשויות המקומיות
ועדת הפנים נערכת לבחירות ברשויות המקומיות
הדיון בוועדת הפנים
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
בעוד פחות מחודשיים יתקיימו הבחירות לרשויות המקומיות, ובדיון שהתקיים הבוקר (שני) בוועדת הפנים התגלו חילוקי דעות בין משרד הפנים לבין המשטרה בנוגע לאבטחת המועמדים. במשטרה טענו כי התקציב לאבטחה נמצא תחת המשרד - שטען כי המועמדים הם אזרחים, ולכן האחריות לשמירה על ביטחונם היא של המשטרה.
מנכ"ל משרד הפנים עו"ד רונן פרץ, מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה אייל סיסו ונציגי משטרת ישראל, שהשתתפו בדיון שעסק בהיערכות לבחירות ביותר מ-250 רשויות מקומיות, הביעו דאגה ממקרי האלימות שהתרחשו לאחרונה - בעיקר בחברה הערבית - נגד מועמדים לרשויות המקומיות.
4 צפייה בגלריה
קלפי בבחירות מקומיות. ארכיון
קלפי בבחירות מקומיות. ארכיון
קלפי בבחירות מקומיות. ארכיון
(צילום: עידו ארז)
עו"ד פרץ טען בדיון כי "למשרד הפנים אין את הסמכות ואין את הידע. כשיש אינדיקציה של רמת איום על נבחר ציבור האחריות היא על הרשות המקומית ולשם כך אנחנו מעמידים תקציב ייעודי, אבל אין לנו סמכות לחייב מועמד באבטחה. אין בינינו לבין המשטרה חילוקי דעות, ויש לנו שיח פורה על המשרד לביטחון לאומי. נבחרי ציבור בשלטון המקומי הם סמלי שלטון, ובמקרים של איום השב"כ צריך להתערב. יש לנו גם שיח עם השב"כ, שמטרתו הרחבת האבטחה כך שתחול גם על מועמדים".
ניצב-משנה דוד שריקר, פרויקטור הבחירות במשרד לביטחון לאומי, השיב כי "המפכ"ל לא מתעלם מאבטחת המועמדים. משטרת ישראל אחראית על שלום הציבור והיא תפתור את הבעיה". הוא הוסיף כי "המטרה היא לאפשר הליך בחירות תקין על פי חוק. נפרוס ניידות ברחבי הארץ סביב ריכוזי קלפי - ובמגזרים מסוימים הגדרנו שוטר חובה שיימצא במקום". הוא אף הדגיש כי בתוך הקלפיות לא יוצבו שוטרים.
יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר קרא להגיע לפתרון מהיר: "לא יעלה על הדעת שבתקופה הכי קשה אזרחים יצטרכו לחשוב אם להיכנס לפוליטיקה ולשרת את הציבור בגלל מריבה על תקציבים", אמר.
4 צפייה בגלריה
 עבד אלרחמן קשוע גאזי סעב
 עבד אלרחמן קשוע גאזי סעב
מנכ"ל עיריית טירה ומועמד לבחירות המקומיות. נרצחו ביריות
4 צפייה בגלריה
זירת הירי בנצרת
זירת הירי בנצרת
דוכאן וזירת הירי בנצרת
ביום הבוחר, שיתקיים ב-31 באוקטובר, יפתחו כ-13 אלף קלפיות ברחבי הארץ ויותר משבעה מיליון תושבים יוכלו לממש את זכות הבחירה. ח"כ וליד טאהא התייחס לבחירות הקרובות, ואמר כי "האווירה שמדינת ישראל מספקת לתושבים הערבים היא לא של דמוקרטיה ובחירות, אלא של ריסוק החברה הערבית. 'משילות' היא סיסמה ריקה מתוכן. החיים שלי תלויים בחסדי הפושע, אם הוא יחליט שהחיים שלי לא שווים אני לא אחיה".
רק לפני כשבוע נורה בנצרת מוסעב דוכאן, מועמד לראשות העירייה, שהשתתף במפגש נגד האלימות המשתוללת בחברה הערבית. שבוע לפני כן נורו למוות בשני מקרים שונים גאזי סעב, שהיה מועמד לרשות מועצת אבו סנאן שבגליל המערבי, ומנכ"ל עיריית טירה עבד אלרחמן קשוע, שנפצע באורח אנוש ומותו נקבע בבית החולים.