לגולן? לגליל? או אפילו לנגב? אם אתם מעוניינים לחגוג 75 שנים לעצמאותה של מדינת ישראל דרך הרגליים, קיבצנו עבורכם כמה המלצות לטיולי טבע נהדרים. גם התחזית מבטיחה יום אביבי ונעים שבו הטמפרטורות יעלו - אבל לא יותר מדי. אז אין תירוצים: בחרו מסלול וצאו לדרך! (ואל תשכחו להשאיר נקי ולקחת את האשפה איתכם)

מפלים בשחור-לבן בנחל אל על

נחל אל על הוא נחל האיתן הדרומי ביותר ברמת הגולן, והקניון העמוק שבו הוא זורם מציע את אחד ממסלולי הטיול היפים ביותר בארץ. במסלול שני מפלי מים גבוהים אשר זורמים לאורך כל השנה – אך מומלץ לטייל במקום דווקא בימים אלו של האביב, אז מצוקי הנחל מתכסים בעשבייה ירוקה ובפרחים צבעוניים.


8 צפייה בגלריה
פריחה מעל הקניון של נחל אל על
פריחה מעל הקניון של נחל אל על
פריחה מעל הקניון של נחל אל על
(צילום: גלעד כרמלי)


לכתבה המלאה על מסלולי הטיול בנחל אל על - הקליקו.

מסלולים רטובים ומפלים: יער יהודיה

שמורת יער יהודיה היא שמורת הטבע הגדולה ביותר ברמת הגולן, ונדמה שיש בה הכל: נחלים עתירי מים, מפלים גבוהים, קניונים עמוקים, לגונות ואגמונים, תופעות וולקניות, פרחים נדירים ובעלי חיים רבים – והכל בתוך יער רחב ידיים של עצי אלון התבור המשתרע בדלילות בין קצרין לכינרת.
8 צפייה בגלריה
מפל יהודיה
מפל יהודיה
מפל יהודיה
(צילום: ג'ורג' נורקין, רשות הטבע והגנים)
אז אתם בעניין של מסלול הליכה רטוב, רחצה בבריכה טבעית, טיול פריחה או אולי סנפלינג אתגרי? אתם מוזמנים לקרוא את הכתבה הזאת שכוללת כל מה שצריך לדעת לפני שיוצאים לשטח.

שני מסלולי טיול רטובים ופחות מוכרים בגולן

בשיפוליה המערביים של רמת הגולן נובעים כמה מעיינות שהזינו בעבר את ימת החולה, וכעת זורמים אל תעלות הירדן שהחליפו את האגם שיובש. שניים מהם, עין תינה ועין דיבשה, מציעים מסלולי טיול יפים ורטובים – ומושלמים ליפים אלו.

8 צפייה בגלריה
מסלול החבלולים בעין תינה
מסלול החבלולים בעין תינה
מסלול החבלולים בעין תינה
(צילום: גלעד כרמלי)

לכתבה המלאה עם כל הפרטים וכל מה שצריך לדעת - הקליקו.

בריכות פסטורליות והיסטוריה מרתקת: נחל עמוד

הנחל האיתן הגבוה ביותר בארץ מחבר בין פסגת הר מירון לכינרת, ולאורכו מעיינות צלולים, בוסתני פרי, טחנות קמח עתיקות, מערות ששימשו את האדם הקדמון – ונוף שמתחלף בין חורש צפוף לסוואנה דלילה. מחפשים טיול קל או אתגרי, או אפילו קמפינג? כל האפשרויות במדריך המלא לשמורת נחל עמוד.
8 צפייה בגלריה
פסטורליה בנחל מירון, במסלול העליון
פסטורליה בנחל מירון, במסלול העליון
פסטורליה במסלול העליון של שמורת נחל עמוד
(צילום: גלעד כרמלי)


"בריכות גן עדן" ונוף מהפנט: נחל כזיב

נחל כזיב שבגליל המערבי הוא אחד מנחלי החוף הבודדים בישראל שמימיהם נותרו לא מזוהמים, אך שמורת הטבע שבשטחה הוא זורם היא הרבה יותר מאתר רחצה: תצפיות נוף מרהיבות, מעיינות צלולים, בעלי חיים וצמחים נדירים, אתרים ארכיאולוגיים ייחודיים ומרתקים – והכל בלב חורש טבעי וירוק לאורך כל ימות השנה.
אז אתם מעוניינים לטבול במעיין, להשתכשך במפל, לגלות מבצר צלבני מיוחד, לפגוש את אחד מפרחי הבר היפים והנדירים ביותר בארץ או אולי דווקא להכיר את "האיש שבקיר"? קבלו את המדריך המלא לטיולים בנחל כזיב.
8 צפייה בגלריה
אחת מבריכות גן העדן בנחל כזיב
אחת מבריכות גן העדן בנחל כזיב
אחת מבריכות גן העדן בנחל כזיב
(צילום: אמיר ירחי)

זה עדיין הזמן לטייל בנחל תבור

בנחל תבור שבגליל התחתון עובר אחד ממסלולי הטיול היפים ביותר בארץ. הנחל מתחתר ב"קניון הבזלת" המפותל, שגדותיו בנויים מסלע בגווני חום-אדמדם ושחור, ובחלקו התחתון ממשיך כנחל איתן הניזון מכמה מעיינות ונשפך אל נהר הירדן.
קניון הבזלת מציע למבקרים שני מסלולי טיול אפשריים: האחד מסלול מעגלי קצר וקל המומלץ למשפחות, והשני מסלול מעגלי ארוך וקשה שכולל ירידה אל תוך הקניון והליכה בתוואי הנחל – ומומלץ אך ורק למטיבי לכת. קבלו את המדריך המלא לטיולים בנחל תבור.



בריכת היער הפורחת הכי יפה שאתם לא מכירים

בריכת יער, המוכרת גם בשם הישן בריכת עטא, היא שריד לביצה הגדולה "בִּירְכֶּטָאס" – אחת הביצות שהטילו את אימתן על ראשוני המתיישבים בעיר חדרה - אז מושבה של אנשי העלייה הראשונה שהגיעו מהערים ריגה, וילנה וקובנה. מדרום ליער נותרה הביצה בשטח שהיה בעבר בבעלות משפחת עטא הערבית – והשתמרה עד היום. את הבריכה ממלאים מי גשמים שמתנקזים אליה מכל עבר, ובשנים גשומות במיוחד היא הופכת לאגם גדול בשטח המתפרס על פני כ-400 דונם, ואף יותר. בשנים פחות גשומות הבריכה מתייבשת עד סוף הקיץ. כך או כך, הבריכה מוקפת במרבדי פריחה צבעוניים. נשמע מבטיח? אתם מוזמנים לקרוא את הכתבה שפרסמנו על אודות המקום.
8 צפייה בגלריה
בריכת יער
בריכת יער
בריכת יער
(צילום: גלעד כרמלי)



מכתש רמון – להיכנס אל תוך הנוף המרהיב

מכתש רמון הוא מקום נדיר ברמה עולמית ואפשרויות הטיול בו רבות ומגוונות. הנחלים, הקניונים, המצפורים, הפרחים, תצפיות הכוכבים ושלל בעלי החיים – המדריך המקיף של ynet יוליך אתכם במדבר ויאפשר לכל אחד בדרכו ליהנות ולהתפעל מקרוב מקסמיו ומסודותיו של המקום.
8 צפייה בגלריה
מצפור אסף רוז
מצפור אסף רוז
מצפור אסף רוז
(צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל)

מפלים ויעלים בשמורת עין גדי

נווה המדבר עין גדי הוא הגדול בארץ והוא כולל את קניוני הנחלים דוד וערוגות, הזורמים כל ימות השנה, ואת המצוקים הנישאים ביניהם. יש בו מעיינות ומפלים, ולמרגלות המצוקים – ביתם של היעלים ושפני הסלע, זורמים פלגי המים. אתם מוזמנים לקרוא את המדריך המקיף שפרסמנו על אודות המקום.
8 צפייה בגלריה
מפלים ומצוקים מדבריים - שמורת עין גדי
מפלים ומצוקים מדבריים - שמורת עין גדי
מפלים ומצוקים מדבריים - שמורת עין גדי
(צילום: דורון ניסים, רשות הטבע והגנים)

בגולן, בביצות, בגלבוע ובנגב: לטייל בעקבות האירוסים

הם פורחים בסגול, בוורוד, בצהוב, בארגמן, בכחול, בלבן, בשחור ואפילו במנומר. תפוצתם משתרעת מהחרמון עד הנגב – אבל רובם ככולם נחשבים לנדירים. לא פחות מ-16 מינים של אירוס גדלים בישראל, ואלו המסלולים שבהם תפגשו אותם. כשתקראו קוראים את המדריך המקיף שלנו שימו לב במיוחד לאירוס ארם-נהריים ולאירוס הענף שפורחים כעת.
פורסם לראשונה: 09:03, 05.04.23