4 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג ומרים פרץ
יצחק הרצוג ומרים פרץ
יצחק הרצוג ומרים פרץ
(צילום: גבריאל בהרליה )
ועידת "האנשים של המדינה" של "ידיעות אחרונות" ו-ynet שתיערך ביום שני הקרוב בבנייני האומה בירושלים תארח את צמרת המדינה, בכירי המערכת הפוליטית, אנשי חינוך, מדע ורוח מהבולטים והמשפיעים ביותר בישראל.
למופע הפותח של הוועידה אחראי עידן רייכל, מהאמנים והיוצרים הבולטים והמצליחים בישראל. לרייכל היה חיבור מיוחד עם מלכת הזמר העברית שושנה דמארי ז"ל, שבהמשך היום צפוי גם מופע מחווה מיוחד ליצירתה, במסגרת קטעים מההצגה "אור" של התיאטרון העברי.
מפגש מיוחד ייערך בין נשיא המדינה יצחק הרצוג לכלת פרס ישראל מרים פרץ. השניים, שהתמודדו לפני כמה חודשים על תפקיד האזרח מס' 1, התיישבו בבית הנשיא לשיחה אישית ומרגשת. חלקים ממנה ניתן לקרוא היום במוסף "7 ימים".
על במת הוועידה יעלו ראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ, שר האוצר אביגדור ליברמן, שרת הפנים איילת שקד, שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, שר הרווחה מאיר כהן, וחברי הכנסת מנסור עבאס, מירי רגב ובצלאל סמוטריץ'.
4 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
ישתתפו בוועידה. בנט, לפיד וגנץ
(צילום: יואב דודקביץ')
סוגיית החינוך בעידן שאחרי הקורונה תטופל בהרחבה בריאיונות עם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ומזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד. ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, תסכם את השנה הסוערת שעברה עליה ועל ישראל כולה במאבק מול מגפת הקורונה.
על הבמה תיערך גם "ועידת פסגה" של שני אלופים אולימפיים מעוררי השראה: מדליסטית הזהב לינוי אשרם שחזרה מטוקיו עם הישג היסטורי, והמדליסט הפראלימפי אסף יסעור, שאיבד את שתי ידיו אבל הוכיח שאין חזק מכוח הרצון וקטף את מדליית הזהב בטקוואנדו.
במאי הקולנוע המצליח ביותר בישראל, אבי נשר, שיצר קלאסיקות בלתי נשכחות כמו "הלהקה", "דיזנגוף 99" ו"סוף העולם שמאלה" ידבר על תפקידו של הקולנוע הישראלי בעולם, על החיבור הקבוע של יצירתו לחוויה הישראלית, ומה משך אותו לספר סיפור דווקא על קרב ניצנים במלחמת העצמאות. הבמאי מבטיח לתת גם "סקופ" לבאי הוועידה, על העיר שבה הוא מתכוון לצלם את סרטו הבא.
גם בני הזוג ענבל ואיציק קרייס יגיעו לשיחה זוגית על הבמה. היא: מדענית טילים מוערכת, שעומדת כעת בראש המשימה המדעית-טכנולוגית של "רקיע" ומובילה את הצוות ששולח ישראלי נוסף לחלל. בעברה הייתה ענבל קרייס ממובילות מערך טילי החץ של ישראל. הוא: פרופ' לרפואה ומי שעומד בראש בית החולים הגדול בישראל, המרכז הרפואי שיבא.
4 צפייה בגלריה
ענבל ואיציק קרייס
ענבל ואיציק קרייס
ענבל ואיציק קרייס
(צילום: אלי אטיאס)
4 צפייה בגלריה
אביב אלוש ורותם ישראל
אביב אלוש ורותם ישראל
מנחי הוועידה: אביב אלוש ורותם ישראל
(צילום: סלי בן אריה, טל שחר)
עוד במשתתפים: ראש העיר ירושלים משה ליאון, הפרופ' עליאן אל-קרנאווי, איש העסקים והפילנטרופ סילבן אדמס, אשת מיקרוסופט אודליה טפרה, יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי, מנכ"לית שירותי בריאות כללית רות רלבג, מנכ"ל פיסנטרה (רב-קו אונליין) מוטי מימון, מנכ"ל תוכנית החינוך הלאומית תלמ"א אלון פוטרמן, מנכ"לית רשת התיכונים של הרב-תחומי עמל עו"ד רוית דום-עיני, ה"סופר נני" מיכל דליות, השחקנית וכוכבת הרשת קים אור אזולאי, מנכ"ל התיאטרון העברי גדי צדקה, ומנהל זרוע משכנתאות בנק מזרחי-טפחות דרור פלדמן.
מנחי הוועידה הם השחקן אביב אלוש והמגישה והשדרנית רותם ישראל. רכישת הכרטיסים כבר בעיצומה – באמצעות אתר הוועידה או ב-ynet. מספר המקומות מוגבל. למנויי "ידיעות אחרונות" מחכה הטבה מיוחדת ברכישת הכרטיסים.