בשיתוף תַּכְלִית
האמון של הציבור הישראלי במוסדות השלטון נמצא בשנים האחרונות בשפל חסר תקדים. התנגשויות בתוך ובין מוסדות השלטון הולכות ומתרבות ומחריפות את חוסר האמון בממסד, ויש הטוענים אף מובילות לקרע עמוק בחברה ובפוליטיקה הישראלית.
האם בג"ץ צריך להתערב בעבודת הכנסת? האם יש להגביל את כהונת ראש הממשלה? האם יש לאסור הכנסת חמץ לבתי חולים בפסח? נשאלת השאלה האם סוגיות אלו ואחרות, שמככבות בכותרות הראשיות בשנים האחרונות, ייפתרו אם יוסדרו כללי המשחק המשטריים אשר יהיו מוסכמים על כולם.
עוד בנושא:
סקר שנערך לאחרונה הראה כי סוגיית הסדרת כללי המשחק בין הכנסת והממשלה לבית המשפט היא חוצת מפלגות ודעות פוליטיות, והיא חשובה הן למצביעי מפלגות הימין והן למצביעי מפלגות המרכז והשמאל. כ-56% מהמשיבים בסקר סבורים כי עיגון תשתית חוקתית וממשלתית הוא הנושא המשפטי החשוב ביותר שצריך לעמוד על סדר היום.
בשעה זו מתקיים יום שידורים באולפן ynet בשיתוף תַּכְלִית המכון למדיניות ישראלית, אשר מוקדש למציאות הפוליטית הנוכחית, שנה להקמתה של ממשלת בנט-לפיד, ולשאלה האם דווקא כעת ניתן לייצר הזדמנויות חדשות בנושאים שעד היום פיצלו את הפוליטיקה הישראלית?
הפאנל כעת עוסק בנתון המרכזי שעלה מהסקר: רוב הציבור הישראלי מעוניין בהסדרת היחסים בין הרשויות ומאמין בעיגון כללי משחק משטריים מוסכמים על כולם. כיצד תיראה החברה הישראלית ביום שלאחר הסדרת כללים אלו? במשדר יוצג הסקר המלא, שנערך על ידי מכון הסקרים IPanel.
בפאנל מתארחים העיתונאי והפובליצסט בן דרור ימיני; עופר ברקוביץ, יושב ראש סיעת התעוררות בירושלים; ד״ר נחומי יפה, חברת סגל במחלקה למדיניות ציבורית באוניברסיטת תל אביב; ועובד יחזקאל, יו״ר חברת תארא לייעוץ אסטרטגי.
צפו במשדר בראש העמוד
בשיתוף תַּכְלִית, מכון מחקר יישומי לקידום מדיניות ישראלית