5 צפייה בגלריה
בני דרייפוס, מנכ"ל מפעל הפיס, ויעל וצלר בועידת הגיל השלישי
בני דרייפוס, מנכ"ל מפעל הפיס, ויעל וצלר בועידת הגיל השלישי
בני דרייפוס, מנכ"ל מפעל הפיס, בריאיון
(צילום: אביגיל עוזי)
מנכ"ל הביטוח הלאומי טען ש"צריך לתת למקימי המדינה לחיות בצורה מכובדת", אך בכל זאת הצליח להרגיז את נציגות מאבק הגמלאים: בפאנל בהנחייתה של כתבת הרווחה של "ידיעות אחרונות" ו-ynet, הדר גיל-עד, ובהשתתפות מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי, ורדה לבקוביץ מושקוביץ' ומיכל זקס ממטה מאבק הגמלאים ודרור פלדמן מנהל זרוע המשכנתאות בבנק מזרחי טפחות, התעורר עימות בין שפיגלר לנציגות המאבק.

5 צפייה בגלריה
ליאור שטרסברג,  מנכ"ל עמותת מטב, ויעל וצלר בועידת הגיל השלישי
ליאור שטרסברג,  מנכ"ל עמותת מטב, ויעל וצלר בועידת הגיל השלישי
הריאיון של ליאור שטרסברג
(צילום: אביגיל עוזי)
5 צפייה בגלריה
אפרת גרסטל , מנהל חטיבת הסיעוד, עמותת מטב,  בועידת הגיל השלישי
אפרת גרסטל , מנהל חטיבת הסיעוד, עמותת מטב,  בועידת הגיל השלישי
אפרת גרסטל
(צילום: יאיר שגיא)
זקס, שותפה בניהול מטה מאבק הגמלאים לקצבה הוגנת, זעמה על מנכ"ל הביטוח לאומי שפיגלר שאמר כי "אין אזרח ותיק במדינת ישראל שלפי ההגדרה נמצא מתחת לקו העוני", ואמרה לו: "קצבת הזקנה לא שונתה מזה 20 שנה. 200 אלף גמלאים כולה. הגיע הזמן לתקן את הקצבה". עוד הוסיפה זקס כי "באנו לפוליטיקאים עם תוכניות והצעות, והדבר הראשון שאמרו לנו הוא 'אין כסף'. יש יותר ממיליון גמלאים, 'אתם רבים מדי'".
דרור פלדמן, מנהל זרוע משכנתאות בבנק מזרחי טפחות, אמר כי "הגענו למסקנה שיש פה פרדוקס. מצד אחד לציבור בגיל השלישי יש קשיים, וגם לי יש אמא בת 87. מצד שני, לחלק מציבור הגיל השלישי יש דירה בבעלותו, שהשווי שלה עלה משמעותית לאורך השנים".
את הפאנל שלאחר מכן הנחתה העיתונאית והמגישה דליה מזור, בהשתתפות יו"ר המועצה הלאומית לבריאות הנפש, צבי פישל, מנהל תחום הייעוץ לאזרח הוותיק בביטוח הלאומי, ד"ר סמיר זועבי ויו"ר הסתדרות הגמלאים, שמוליק מזרחי. פישל טען בפאנל כי "שכיחות האובדנות בגיל השלישי היא הכי גדולה", והוסיף ש"אובדן של בן זוג הוא טריגר מאוד חזק".
בראיון של יעל ולצר, כתבת "ידיעות אחרונות" ו-ynet עם סגנית מנהל זרוע המשכנתאות של מזרחי טפחות, שרון בן יהודה, היא ציינה כי "מרבית הקשישים בעלי נכס, אבל יש פער עם ההכנסה השוטפת שלהם".
5 צפייה בגלריה
שרון בן יהודה ויעל וצלר בועידת הגיל השלישי
שרון בן יהודה ויעל וצלר בועידת הגיל השלישי
שרון בן יהודה בריאיון ליעל ולצר
(צילום: יאיר שגיא)
בסרטון מיוחד שהוקרן בוועידה, סיפרו דיירים של קומפלקס הדיור המוגן פאלאס מודיעין מקבוצת עזריאלי על שגרת חיים מרשימה, שכוללת פעילויות ספורט, הצגות, הרצאות, קונצרטים ועוד. אחת הדיירות אף תיארה את המתחם כ”ארמון”, והוסיפה: “זה הבית שלנו”.
בפאנל נוסף שהנחתה הדר גיל-עד, בהשתתפות ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה, יריב מן, סמנכ"ל וראש מנהל אזרחים ותיקים במשרד הרווחה, פרופ' דרור מבורך, מנהל המערך הראומטולוגי בבי"ח הדסה עין כרם וחן קלסי-רטה, עובדת סוציאלית מעמותת מטב, דנו בבדידותם של בני הגיל השלישי. "העובד הזר לא מתקשר עם הקשיש, הוא עסוק בטלפון שלו, באוזנייה. זה לא תחליף, וצריך להציף את זה", טען ח"כ מקלב. מבורך התייחס גם לפטירתם של קשישים, בפרט בתקופת הקורונה שבה רבים מתו בבידוד: "אף אחד לא רוצה שסבא שלו יעזוב את העולם לבד".
5 צפייה בגלריה
הדר גלעד, יריב מן, חן קלסי-רטה, וח"כ אורי מקלב בועידת הגיל השלישי
הדר גלעד, יריב מן, חן קלסי-רטה, וח"כ אורי מקלב בועידת הגיל השלישי
פרופ' דרור מבורך וח"כ אורי מקלב
(צילום: אביגיל עוזי)
בפאנל "אין גיל לאהבה" שהגישה כתבת “ידיעות אחרונות” ו-ynet אתי אברמוב, דיברו ד"ר רפי אפלר-ח'טאב, ממקימי פורום להט"ב זהב לקידום הקהילה הגאה בגיל השלישי, העו"ס פרופ' ירון זיו, הד"ר תמי גיטליץ והשדכן לבני 60+, ארז מלמד. ד"ר גיטליץ אמרה כי "אין מודלים למין בגיל השלישי", ואילו מלמד הוסיף שגם בגיל מבוגר, "עדיין מחפשים בלונדיני, גבוה עם עיניים ירוקות".
בשיחה עם יעל ולצר, עו"ד בני דרייפוס, מנכ"ל מפעל הפיס, טען כי "אנו סובלים מגילנות. כל אחד ואחד מאיתנו. אני לא בא להאשים אחרים, אבל אנו סובלים מאפליה על רקע גיל כשאנו מחפשים עובדים".
בפאנל בהנחיית אדיר ינקו, כתב הבריאות של "ידיעות אחרונות ו-ynet, דנו אפרת גרסטל, מנהלת חטיבת הסיעוד במטב, ד"ר אירית לקסר ראש האגף לגריאטריה במשרד הבריאות, ד"ר זאב פרידמן מהנהלת איגוד העמותות לזקן ומתנדבת השירות הלאומי דנה מלכה, בסיעוד קשישים. גרסטל טענה כי "אני חושבת שרוב המטפלות שלנו, או כולן כעיקר, בעצם מפיגות בדידות".
בראיון של הדר גיל-עד עם מנכ"ל מטב, ליאור שטרסברג, הוא ציין כי "שר הרווחה החדש חייב לעשות רפורמה במעמד המטפלות".
לבסוף, בפאנל שהנחתה דליה מזור על טיפוח ויופי בגיל השלישי, שוחחו סמדר גנזי, מובילת תנועת ProAging בישראל, לאה שנירר, בעלת סטודיו לפילאטיס והמוזיקאי והקומיקאי ננסי ברנדס.