יום קרב בצפון: עשרות רקטות שוגרו לגליל מהבוקר, מזל"טי חיזבאללה התפוצצו בהר דב

מטוסי קרב השלימו אחר הצהריים תקיפה ממוקדת של מטרות טרור בשטח לבנון. במסגרת התקיפה הושמדו כמה תשתיות טרור, לצד אתרים צבאיים של חיזבאללה. התקיפה מגיעה על רקע עשרות שיגורי רקטות מלבנון לעבר אזור הגליל במהלך היום. בנוסף, 3 מזל"טים של חיזבאללה חצו מלבנון והתפוצצו בהר דב. בשעות הערב פרסם חיזבאללה לקיחת אחריות - בפעם השישית היום - על "ירי 30 רקטות לקריית שמונה".
2 צפייה בגלריה
תיעוד מפגיעה בבניין מגורים בקרית שמונה
תיעוד מפגיעה בבניין מגורים בקרית שמונה
תיעוד מפגיעה בבניין מגורים בקרית שמונה
(צילום: אביהו שפירא)

המשבר בממשלה: נתניהו נפגש עם גנץ ובן גביר

ראש הממשלה נתניהו נפגש אחר הצהריים עם השרים גנץ ובן גביר, במטרה לפתור את המשבר בממשלה. תחילה נפגשו נתניהו ובן גביר בנפרד, ובהמשך הצטרף גנץ לפגישה. לפגישה של השלושה הצטרפו גם אנשי המחנה הממלכתי גדעון סער וחילי טרופר, שהצטרפו עם גנץ לממשלת החירום שהוקמה בתחילת המלחמה.
הסערה החלה בעקבות החלטת בן גביר, השר לביטחון לאומי, שלא להאריך את כהונתה של נציבת שב"ס קטי פרי - בניגוד להסכם הקואליציוני בין הליכוד למחנה הממלכתי. לאחר הפגישות קיימת הערכה במערכת הפוליטית כי בן גביר יאריך את כהונת המפכ"ל שבתאי למרות שלא היה מעוניין בכך.

ארדואן: "נתניהו לא שונה מהיטלר". נתניהו: "הוא האחרון שיכול להטיף מוסר"

נשיא טורקיה תקף בחריפות את ראש הממשלה ואמר כי "הוא אינו שונה מאדולף היטלר", והשווה את תקיפות צה"ל ברצועה ליחס שקיבלו היהודים מהנאצים. בהמשך טען כי "ישראל תוקפת בתי חולים, בתי ספר, מקומות תפילה והורגת עיתונאים. אנו עושים מאמצים בינלאומיים כדי להגיע להפסקת אש ברצועת עזה. גרמניה שותקת לגבי פשעיה של ישראל נגד האזרחים בעזה כי היא משלמת על מה שהיטלר עשה".
נתניהו הגיב: "ארדואן שמבצע רצח עם בכורדים, שמחזיק שיא עולמי בכליאת עיתונאים שמתנגדים לשלטונו, הוא האחרון שיכול להטיף לנו מוסר".

לבלוג הערב המתעדכן של ynet - לחצו כאן



כותרות נוספות מהיום

הרמטכ"ל אישר תכניות בפיקוד הצפון: "מוכנות גבוהה מאוד".
מבקר המדינה הודיע היום: נבחן אחריות אישית ל-7/10 בכל הדרגים - המדיני, הצבאי והאזרחי.
על רקע הדריכות הגוברת בעקבות חיסול בכיר משמרות המהפכה בסוריה, תושבי רמת הגולן ממשיכים בחיים בשגרת חירום.
גורם דיפלומטי מצרי אמר הערב: "חמאס חייב להסכים לעסקה חדשה, ולנצל את הפסקת האש לארגון מחדש".
יממה לאחר פיצוץ מטען החבלה ליד שגרירות ישראל בניו דלהי, הוכרזה כוננות עליונה בכל שגרירויות ישראל בעולם.
לפחות שישה חשודים פלסטינים נהרגו לפנות בוקר מאש צה"ל במבצע נרחב הלילה לסיכול טרור במחנה הפליטים נור א-שמס ליד טול כרם.
שר הפנים משה ארבל הודיע כי קיבל את עמדת גורמי המקצוע העדכנית ולשכת הרמטכ״ל ובשל כך עמדתו היא כי יש לפעול לדחיית הבחירות לרשויות המקומיות ל-27.2.
הפגנה שארגנו תלמידי תיכון עירוני י"ד נגד המנהלת ששיתפה בפייסבוק מאמר על ההרס בעזה, התלהטה.
עו"ד גיל לימון, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, אמר היום בדיון בוועדה לביטחון לאומי בכנסת כי חלק מרישיונות הנשק שאושרו מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר חולקו שלא כחוק.
מאות בלונים הופרחו כמחווה לכפיר, אריאל, שירי וירדן ביבס שבשבי חמאס, כחלק מטקס הענקת פרס לספרות ילדים.
2 צפייה בגלריה
הפרחת בלונים בהקדשה לכפיר ואריאל ביבס בטקס פרסי סאסא סטון לספרות ילדים בתל אביב
הפרחת בלונים בהקדשה לכפיר ואריאל ביבס בטקס פרסי סאסא סטון לספרות ילדים בתל אביב
(צילום: רועי רובינשטיין)
שגריר איראן באו"ם שלח מכתב לנשיא מועצת הביטחון בעקבות חיסולו של סייד רזא מוסאווי ובו הצהיר כי טהרן "שומרת לעצמה את זכותה הלגיטימית לתגובה נחרצת במועד המתאים שהיא רואה לנכון".

פרשנויות ודעות היום

נתניהו וסמוטריץ' משחקים בכסף של כולנו - וברור מי ישלם בסוף את החשבון | גד ליאור
"להבטיח תמיד אפשר. שר האוצר בצלאל סמוטריץ הבטיח שישולמו נקודות זיכוי להורים מגיל 12 עד 18 החל באחד בינואר הקרוב. אולם, אליה וקוץ בה, משרד האוצר מציע לדחות את התוכנית. למשל, שר האוצר הבטיח שהכספים הקואליציוניים ברובם הגדול יוסטו לטובת המלחמה, אולם רק 900 מיליון, מתוך כמעט 8 מיליארד שקלים, הועברו בסוף שנת התקציב הנוכחית למטרות המלחמה. באידיש הפתגם הידוע אומר: האט אר גזוגט". לטור המלא
מלחמה בשתי "קומות" היא חידוש בהיסטוריה הצבאית. זה מחייב שיטות חדשות וזהירות | רון בן ישי
"אין משמעות אמיתית לפרסומים ולדברי הפוליטיקאים על שלבי הלחימה ברצועה. את השלבים האלה המצאנו בעיקר כדי לנהל את השיח עם בעלי הברית האמריקנים, שלא הבינו שצה"ל נאלץ להילחם בתופעה ייחודית שמחייבת לחימה עצימה מעל פני הקרקע, ולחימה ארוכה וממוקדת מתחתיה. בתחילת המלחמה הזהירו האמריקנים את הצמרת הישראלית ממהלך קרקעי שלדעתם לא יושלם, וחלקו את ניסיונם המר מכיבוש הערים מוסול ופלוג'ה במלחמה בדאעש, שנמשך לאורך זמן וגבה מהם אבדות רבות. ישראל החליטה בכל זאת לפעול, וכדי לשדר התקדמות גובר השיח של פוליטיקאים ועיתונאים על מעבר משלב ב' לשלב ג'. אבל זו חלוקה מלאכותית שלא משקפת את המציאות בשטח". לטור המלא

גנץ ובן גביר התחזקו במלחמה, ונתניהו לכוד ביניהם | מורן אזולאי
אף אחד לא נועל את השערים, לא מכריז על סוף המלחמה ולא מסכם אותה. אבל כפי שהרפורמה המשפטית התפיידה לאיטה ללא הכרזה רשמית, כך גם המלחמה שעדיין אין לה שם. בסביבת נתניהו מבינים שהפרק הפוליטי ממתין מעבר לפינה. אם גנץ אכן יפרוש בקרוב הוא יחתור במקביל להתניע את גלגלי הבחירות ברגע הראשון שיתאפשר. מול זה ינסה נתניהו לעמוד: למנוע בחירות במועד שלא מתאים לו. ובמקרה הזה עומדים מולו שניים שלא מסכימים על כלום אבל כל אחד מהם יכול להרעיד עבורו את המבנה: גנץ מצד אחד, בן גביר מהצד השני. לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

ניסים ואטורי. ח"כ מהליכוד, שכבר חתום על מספר אמירות שנויות במחלוקת בתקופתו בכנסת, סיפק אמש אמירה מקוממת נוספת - בריאיון לערוץ הכנסת. "עם כל הצער ויש צער רב על 7 באוקטובר, אם לא הייתה קורית ההתקפה מדרום - היינו בבעיה קשה יותר", אמר ח"כ ואטורי, "המלחמה הייתה צריכה להיות מול חמאס כמו שקורה עכשיו, למזלנו זה קרה משמיים".