ה-FDA לקראת אישור החיסון לילדים: "היתרונות עולים בבירור על הסיכונים"

חברת מודרנה עדכנה היום כי החיסון שפיתחה לילדים מראה הגנה גבוהה מפני הדבקה תסמינית בקורונה, עם פרופיל בטיחות גבוה מאוד. ההודעה הגיעה שעות ספורות לפני דיון פאנל מומחי ה-FDA שמתקיים הערב ובו צפויה הוועדה הבלתי תלויה לאשר את חיסון הילדים של פייזר, החל מגיל 5. בעולם נערכים כבר לאישור הצפוי, בתקווה שיביא לבלימה משמעותית של מגפת הקורונה.
פאנל מומחי ה-FDA הוא ועדה בלתי תלויה, חיצונית למנהל המזון והתרופות האמריקני, שכוללת מומחים מתחומים רבים ברפואה העוברים על הממצאים מהניסויים הקליניים שערכה פייזר, ודנים בכל האספקטים הרפואיים, המדעיים והאתיים. בסוף כל פאנל מתקיימת הצבעה ותוצאותיה מועברות ל-FDA, שמקבל את ההחלטה הסופית - שלרוב תואמת את המלצת הפאנל. עוד לפני הדיון בוועדה מתקיימות הכנות רבות, ולשם שקיפות מלאה הדיון בוועדה, שצפוי להימשך כמה שעות,
משרד הבריאות נוהג לקבל את המלצות ואישורי ה-FDA, וסביר שיאשר בעצמו את חיסוני הילדים. משיחות שערכנו עם מומחים בכירים למחלות זיהומיות, חלקם חברים בצוות הטיפול במגפות שידון בחיסון, סביר שהחיסון יאושר גם בישראל. אם כך אכן יתרחש, צפוי מערך חיסוני הילדים להתחיל בישראל במהלך חודש נובמבר.
3 צפייה בגלריה
חיסוני קורונה של חברת פייזר
חיסוני קורונה של חברת פייזר
חיסוני קורונה של חברת פייזר
(צילום: רויטרס)

לקריאה נוספת

ישראל אינה ערוכה למשבר האקלים

בדו"ח ובהודעה שפרסם מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, נכתב: "ישראל היא מהמדינות המעטות בעולם שעדיין אינה פועלת על בסיס תוכנית היערכות לאומית מתוקצבת ומאושרת, זאת אף שהיא מצויה באזור בעל סיכון מוגבר, ולפיכך חשופה עוד יותר לסיכונים של שינויי האקלים. נתונים אלו מהווים נורת אזהרה".
ביום ראשון הקרוב צפויים לצאת ראש הממשלה נפתלי בנט, שרת האנרגיה קארין אלהרר והשרה להגנת הסביבה תמר זנדברג לוועידת האקלים של האו"ם. שתיערך בגלזגו. הדו"ח הוא למעשה "ספר הפעלה" למה שצריך לעשות כדי להתמודד עם המשבר הגדול ביותר המאיים על האנושות בתקופה האחרונה.
המבקר כתב כי לשינויי האקלים השפעות שבאות לידי ביטוי בארבע מגמות עיקריות: עליית הטמפרטורה, הפחתה במשקעים, עליית פני הים ועלייה בתדירותם של אירועי מזג אוויר קיצוניים. כל המגמות הללו משפיעות על מערכות אנושיות וטבעיות. המגמות הללו לעתים הדדיות ומעצימות זו את זו, ולכל אחת פוטנציאל השפעות הרסני.

לקריאה נוספת

שקד הכריזה על העיר הדרוזית הראשונה בישראל

בפגישה שהתקיימה היום בין שרת הפנים לראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות הכריזה איילת שקד כי מרר תהפוך לעיר הדרוזית הראשונה. המועצה המקומית תשדרג את מעמדה לעיר בעקבות התפתחות כלכלית וארגונית לצד עמידה בדרישות של משרד הפנים - ותקבל יותר סמכויות.
מרר, יצוין, הוא יישוב מעורב: הדרוזים מהווים כ-57% מכ-24 אלף התושבים, והשאר מוסלמים (21.4%) ונוצרים (21%). בין תושביה המפורסמים: חבר הקואליציה מנסור עבאס. קיימים בישראל יישובים נוספים שכל האוכלוסייה שלהם דרוזית - אך הם קטנים משמעותית ממרר שגם מבחינת גודל האוכלוסייה יכולה להפוך לעיר.
ההכרזה על שדרוג מעמד היישוב בעל הרוב הדרוזי לעיר התקבלה בשמחה, אך גם בציפייה לשיפור באיכות החיים: "ראש עיר בלי תקציב לא יכול לעשות שום דבר". עזאם עזאם: "השאלה היא אם נחוש בשינוי מכפר לעיר. כרגע אין לנו כלום"
לקריאה נוספת

משאית התנגשה בגשר ליד נתב"ג. פקקים עצומים היו באזור לשעות

משאית שהובילה ציוד מכני הנדסי התנגשה הבוקר ברצפת גשר שתחתיו עברה על כביש 1, לא רחוק מנתב"ג. בעקבות זאת נתקעה המשאית כשהיא נוטה על צדה והתנועה במקום נעצרה. בחסרת נתיבי ישראל הדגישו כי "הנהג נסע בניגוד מוחלט לחוק, ותאונה זו מצטרפת לרבות המתרחשות מדי שנה, ורק בדרך נס אינן גובות חיי אדם".

3 צפייה בגלריה
משאית פגעה בגשר בכביש 1
משאית פגעה בגשר בכביש 1
משאית פגעה בגשר בכביש 1
(צילום: נדב אבס)

המשך משפט תיקי האלפים של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.
מחר תורגש עלייה קלה בטמפרטורות. בסוף השבוע צפויות מידות החום לעלות עוד, ומזג האוויר יהיה חם מהרגיל עם תנאים אידיאליים לטיולים ואפילו לבילוי בחופי הים.
היום היה זה היום החמישי ברציפות עם פחות מ-1,000 מאומתים, מספר החולים הקשים ממשיך לרדת ולהבוקר היה בישראל יישוב אדום אחד בלבד, בית אל, לעומת עשרות לפני כחודש. נכון לשעה זו ידוע כי אתמול אובחנו בישראל 866 חיוביים לקורונה. בסך הכול בוצעו כ-98,600 בדיקות ושיעור המאומתים עומד על 0.88% - הנמוך ביותר בתקופה האחרונה.
אתמול קיבלו 8,082 ישראלים את מנת הבוסטר. מאז תחילת החודש קיבלו את מנת החיסון השלישית יותר מחצי מיליון ישראלים ובסך הכול 3,915,254 קיבלו את מנת הדחף.
טסלה. חברת השכרת הרכב הרץ הזמינה 100 אלף כלי רכב מטסלה - הרכישה הבודדת הגדולה ביותר של מכוניות חשמליות. מניית טסלה זינקה אתמול ב-13% בעקבות עסקת הענק ושוויה הגיע לטריליון דולר.
מה יהיה השם החדש של פייסבוק ומדוע, למרות ההצלחה הענקית של "משחק הדיונון", קברניטי נטפליקס צריכים להיות מודאגים? האזינו לריפרש, פודקאסט הטכנולוגיה של ynet.
ינשוף ענק תועד לראשונה אחרי 150 שנה.
מנת חובה בחצי בגט: החביתה שכל נתנייתי מכיר, ועכשיו גם אתם.
וגיא לייבה סבור שהטעויות של מיץ' גולדהאר עלו למכבי ת"א ביוקר לאור כל הפיטורים.