שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    האביב כמעט כאן: 13 עצות יעילות לנצח כל אלרגיה
    האביב בדרך, וכל האלרגיות עלולות לחזור יחד איתו. עלי חסה ירגיעו את העור, בעוד חומרים משמרים ולחם עלולים לעודד את האלרגיה להתפרץ. לפני שאתם רצים לחסל את מלאי הטישו, קבלו המלצות טבעיות שיקלו עליכם את האדמומית באף וקוצר הנשימה

    הימים השמשיים האחרונים מזכירים שהחורף כמעט מאחורינו, האביב בפתח ועימו מגוון תופעות טורדניות. 20% מאוכלוסיית העולם פורחת וסובלת עם בוא העונה החמימה מעיטושים, גרד בעיניים, פריחה על העור ועוד מגוון תופעות אלרגיות.

     

    • רוצים עוד עצות בריאות? היכנסו לערוץ פארם נט החדש שלנו

     

    כתבות נוספות על אלרגיה :

     

    למה זה קורה לי?

    אלרגיה היא תגובת יתר, "פעילות פרא" של מערכת החיסון, המגיבה בעוצמה כלפי גורמים סביבתיים תמימים לכאורה, שלא מוגדרים כמחוללי מחלות. פעילות זו יוצרת תהליכים דלקתיים וסימנים מוכרים ומעיקים.

     

    מה מעורר במערכת החיסון את פעילות היתר, ומה אתם יכולים לעשות כדי לטפל ואפילו למנוע את האלרגיות? קבלו 13טיפים מועילים:

     

    1. הפחיתו או הימנעו ממוצרי חלב, בגלל הלקטוז והקזאין

    תגובה חריפה של מערכת החיסון מתרחשת בין היתר נגד מזונות אלרגניים, וחשוב להפחית ואף להימנע מהם, בהתאם לרמת הרגישות. אחד מהם הוא החלב. למרות שהוא מכיל סידן החשוב לבניית העצמות,  חלב אם וחלב פרה שונים מאוד זה מזה, ונועדו למלא צרכים ביולוגיים שונים של שתי חיות שונות.

     

    לקטוז, האנזים האחראים על פירוק סוכר החלב, וקזאין, האחראי על פירוק החלבון העיקרי של החלב, נעלמים בהדרגה ממערכת העיכול מגיל שנה, ולכן חלבון החלב לא מתפרק עד הסוף לחומצות אמינו, שרק בהן יודע הגוף להשתמש לצרכיו.

     

    לכן, כשהחלבון נספג אל מחזור הוא מזוהה כגוף זר ועוין. כתגובה, הגוף מפעיל את מערכת החיסון ותוקף אותו ואת הלקטוז. הפעלת מערכת החיסון עלולה לגרום לתופעות אלרגיות לא נעימות, הכוללות בעיקר בעיות וכאבים במערכת העיכול.

     

    את החלב ומוצריו ניתן להחליף במוצרי עיזים וכבשים הדלים בלקטוז וקזאין, או בתחליפים השונים. כיום יש בשוק גם חלב דל לקטוז.

     

    רגישות ללקטוז עלולה להפוך את מוצרי החלב לסיוט כואב (צילום: shutterstock ) (צילום: shutterstock )
    רגישות ללקטוז עלולה להפוך את מוצרי החלב לסיוט כואב(צילום: shutterstock )

     

    2. הישמרו מחיטה, בגלל הגלוטן

    33% מהאוכלוסייה לוקים בצליאק, רגישות עזה לגלוטן, חלבון הנמצא בחיטה ומוצריה: לחם מחיטה ולחם מחיטה מלאה, פסטות, פתיתים, סולט, בירה, קמח ועוד. עם זאת, 80% מהרגישים לגלוטן לא מודעים לכך. צריכה מרובה של גלוטן, גם למי שאינו חולה בצליאק, מגביר את פעילות מערכת החיסון ומחמיר את הופעת התסמינים.

     

    ניתן לעבור ללחם שיפון, אטריות אורז, גריסים וקמחים שאינם עשויים מחיטה. כיום יש יותר ויותר מסעדות ומקומות בילוי המודעים לצורך לספק מענה לאנשים הרגישים לגלוטן וניתן למצוא מקומות המגישים פיצה, פסטה ובירה ללא גלוטן.

      

    3. צמצמו בצריכת חומרים משמרים

    חומרים משמרים וחומרי טעם וריח אינם טבעיים, ולכן לא מוכרים לגוף. צריכתם מעוררת את פעילות מערכת החיסון ביתר שאת. הקפידו לקרוא את תוויות מוצרי המזון שאתם צורכים, למדו לזהותם ולהימנע מהם ככל הניתן.

     

    4. אכלו מזונות נוגדי דלקת

    אכילה ברמה היומיומית של בצל ושום תעזור לכם להרגיש יותר טוב ולצמצם את הדלקות. כמו כן, אכילת מזונות עשירים בחומצות השומן אומגה 3 כמו דגי ים צפוניים (סלמון, טונה ומקרל) תשיג את אותו אפקט.

     

    5. עשו אינהלציה לקשיי נשימה

    מיזגו כוס מים רותחים לקערה והוסיפו ארבע טיפות של שמן אתרי אקליפטוס או מנטה. הניחו מגבת מעל הראש, נשמו עמוקות את האדים ולסיום קנחו את האף. במקרים חריפים ניתן לבצע כל שלוש שעות, מומלץ לפני השינה, בעיקר אם יש קשיי הירדמות בגלל האף הסתום.

     

    עזרה נוספת בפתיחת האף הסתום היא ערבוב טוב של חצי כפית מלח בחצי כוס מים, והזלפת שתי טיפות לכל נחיר, כשלוש פעמים ביום.

     

    6. שימו חסה נגד גירוי בעור

    התופעות האלרגיות כוללות לא פעם פריחה, גרד ואדמומיות בעור. כדי לקרר ולהרגיע ניתן להניח ישירות על העור עלי חסה או נענע, לאחר שמעכתם אותם ביד, אלוורה או קוביית קרח.

     

    גם פד ספוג במיצוי של צמח מרפא הסטלריה (כוכבית מצויה) עשוי לעזור. מדובר בצמח הידוע כמקל מאוד על דלקות וגירויים ומזרז החלמת פצעים עוריים. הניחו את הפד למשך עשר דקות פעמיים ביום, בבוקר ובערב.

     

    7. שתו מים למניעת עור יבש

    צריכה מתאימה של מים עוזרת להרגשה הכללית, עוזרת נגד עור יבש, מונעת התייבשות כמובן ומסייעת לחילוף החומרים. ההמלצה של משרד הבריאות היא לשתות שמונה עד עשר כוסות ביום. עם זאת, המדד האמין ביותר הוא צבע וריכוז השתן, כששתייה נכונה תתאפיין בגוון צהבהב וכמעט שקוף.

     

    אם העור ממשיך להיות סדוק, נסו את הטיפול הבא: מזגו מים רותחים לכוס עם קוואקר (שיבולת שועל), צננו ומרחו על האזור היבש.

     

    משרד הבריאות ממליץ על שמונה עד עשר כוסות מים ליום (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    משרד הבריאות ממליץ על שמונה עד עשר כוסות מים ליום(צילום: shutterstock)

     

    8. תיונים לטיפול בעיניים אדומות

    כשה עיניים מגרדות, אדומות ומפרישות, מזגו קצת מים רותחים על שקית תיון, חכו דקה ושימו אותה על עין עצומה לחמש עד עשר דקות. שימו לב שהטמפרטורה לא חמה לכם מדי. כמו כן, מומלץ להחליף את התיון בכל שימוש ולא להעביר לעין השנייה. על מנת להימנע מהתלקחות דלקתית קשה הקדימו להניח את שקית התה.

     

    9. שימו שמן זית לדלקות אוזניים

    טפטפו שתי טיפות שמן זית איכותי בכבישה קרה, טבלו בו צמר גפן והניחו באוזן המודלקת למשך כעשר דקות. מומלץ להוסיף שן שום כתושה או בצל חתוך דק לשמן לפני הטבילה.

     

    10. הקפידו על סביבה נקייה 

    הקפדה על סביבת מחיה נקיי מאבק תעזור למנוע את בוא התגובה האלרגית הבאה. הקפידו לנקות במטלית לחה, ולשים לב במיוחד לחדר השינה והחדר בו אתם נמצאים רוב שעות היום בבית או במשרד.

     

    11. שנו כמו שצריך

    שינה איכותית ומספקת של כשמונה שעות שינה עוזרת

    לחזק את הגוף ולאזן מצבי לחץ שמחמירים אלרגיה.

     

    12. צאו לשמש

    ויטמין D קשור לוויסות פעילות תקינה של כל מערכות הגוף, לרבות מערכת החיסון. הקפידו להיחשף לשמש בשעות בטוחות בכל יום למשך כעשר דקות.

     

    13. הזיזו את הגוף

    הקפידו על פעילות גופנית מרגיעה ומשחררת בהתאם להעדפתכם ברמה היומית, החל מיוגה ועד ריצה או הליכה נמרצת. פעילות גופנית עוזרת לווסת את פעילות מערכת החיסון, מרגיעה את הגוף והנפש מלחצי היומיום ומשפרת את איכות השינה החיונית בעת הופעת האלרגיה.

     

    הכותבת היא ד"ר לנטורופתיה וצמחי מרפא (N.D,CL.H) ומאמנת כושר אישית





     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים