שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    5 העקרונות שיעזרו לכם להשיג בטן מושלמת
    לבחור נכון את סוג הפחמימות, להקפיד לאכול אחרי פעילות גופנית ולהימנע ממזון מעובד - גם אלף כפיפות בטן ביום לא יעזרו לכם להשיג בטן שטוחה, אם יש סביבה עדיין מעטפת שומנית. מה עושים? נסו את הצעדים הבאים

    כולנו רוצים בטן חטובה, גולת הכותרת של גוף מושלם, אבל כדאי לדעת שהיא חשובה גם לבריאות: שרירי בטן חזקים ומתוחים מהווים את הבסיס לשני פלגי הגוף, העליון והתחתון, ושומרים על יציבותם.

     

    צבטו את הבטן והרגישו את קפלי השומן, כדי לגלות עד כמה אתם זקוקים לשינוי: אם עובי הקפל גדול, משמע שאפשר לעבוד על ירידה במשקל ככלל ולא רק לשם האסתטיקה. אבל שלא יעבדו עליכם - אי אפשר לעשות דיאטה רק באזור הבטן. איננו יכולים לשלוט באזורים שבהם נרזה יותר, וגם אם נתאמן כל יום בחדר הכושר ונבצע כפיפות בטן - אם לא נקפיד על תזונה נכונה לא נזכה באותה בטן שרירית וחטובה נחשקת.

     

     

    התחלתם דיאטה ? קראו עוד:

     

    הנה חמש עצות פרקטיות שיזרזו את דרככם אל הבטן השטוחה:

     

    1. להקפיד על תזונה נכונה

    כדי שיהיה לכם כוח להתאמן ולצמצם את היקף הבטן חייבים לאכול פחמימות, ולא מהסוג עתיר השומן והקלוריות. העדיפו לחם מלא, אורז מלא, פסטה מחיטה מלאה, דגני בוקר מלאים ומאכלים עשירים בסיבים תזונתיים.

     

    2. לאכול אחרי אימון

    חצי שעה לאחר פעילות גופנית – אוכלים! בפרק זמן זה המזון ילך ברובו לשריר ולא ייאגר בגוף כשומנים. גם לאחר האימון חשוב להקפיד על בחירות תזונתיות בריאות ועל שילוב פחמימות וחלבונים כמו לחם מחיטה מלאה עם טונה, ביצים או גבינה עד 5% שומן.

     

    נוסף על כך, יש להקפיד על שתייה מרובה הן במהלך היום והן בזמן האימון לשמירה על מאזן נוזלים תקין.

    אכלו פחמימות, אבל לא מהסוג עתיר השומן והקלוריות (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    אכלו פחמימות, אבל לא מהסוג עתיר השומן והקלוריות(צילום: shutterstock)

     

    3. להימנע ממזון מעובד

    בורקס, פיצות, פיצוחים, שוקולדים וחטיפים למיניהם הם מחוץ לתחום.  

     

    4. להקפיד על מאזן קלורי שלילי

    כשיש מעטפת שומנית, גם אלף כפיפות בטן לא יעזרו. מספר הקלוריות הנכנסות לגוף צריך להיות קטן ממספר הקלוריות הנשרפות במהלך הפעילות היומיומית.

     

    הדרך לממש זאת היא באמצעות דיאטה מתאימה, פעילות אירובית ואימוני כוח שיעלו את קצב חילוף החומרים ואת שריפת הקלוריות היומית. על אלה צריך להוסיף מעט תרגילי בטן, לשיפור הטונוס השרירי.

     

    5. לבצע אימוני כוח

    אל תצפו לשינוי מיידי עם תחילת האימונים, ועבודה בסבלנות משמעה הצלחה בהגעה למטרה. חשוב להקפיד על עלייה הדרגתית בעומס, להגדיל את ההתנגדות וכמובן לתת מנוחה לשריר. ערכו שינוי בתרגילים רק לאחר היוועצות עם מאמן מוסמך, שכן לא כל תרגיל מתאים לכל אחד.

     

    גם התעמלות יומיומית מפרכת לא תעזור להורדת השומנים ולקבלת בטן חטובה בלי הקפדה על הכללים שלעיל, אז קבעו עם מאמן כושר כדי להגיע למטרות היעד, פנו לדיאטן לקביעת תפריט המתאים לכם והתחילו כצעד ראשון עם העצות שלעיל כדי ליהנות ממראה הבטן כבר בקיץ הקרוב.

     

    הכותב הוא מאמן כושר שיקומי



     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    רוצים בטן כזו? תאכלו אחרי אימון
    צילום: shutterstock
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים