מאז שחברת OpenAI שחררה את הצ'אטבוט ChatGPT בסוף נובמבר 2022, מודלי שפה גדולים (LLMs) הפכו לדבר הכי לוהט בעולם הטכנולוגיה וגרמו לזינוק בהתעניינות בתחום הבינה המלאכותית היוצרת. מיקרוסופט הוסיפה צ'אטבוט שמבוסס על מודל השפה GPT-3.5 למנוע החיפוש בינג, גוגל הבטיחה להשיק צ'אטבוט בשם Bard, מנועי חיפוש חדשים וישנים אימצו את הטכנולוגיה בניסיון לשנות את מאזן הכוחות באינטרנט וחברות מתחומים שונים בוחנות כיצד הן יכולות לנצל את הפלא החדש כדי לשפר את היעילות ולהגביר את המכירות שלהן. חברת המחקר IDC מעריכה שההוצאות על מערכות מבוססות AI יזנקו השנה ב-26.9% ויגיעו ל-154 מיליארד דולר.
פרופ' יואב שוהםפרופ' יואב שוהםצילום: רועי שור
השבוע ב"ריפרש" אנחנו מארחים את יואב שוהם, מייסד ומנכ"ל-משותף של סטארט-אפ הבינה המלאכותית AI21, פרופסור אמריטוס באוניברסיטת סטנפורד ויזם סדרתי. AI21 מפתחת מודלים גדולים של שפה עבור המוצר המרכזי שלה, Wordtune, שנועד לסייע לבני אדם בכתיבה באנגלית ובשפות נוספות, ולצד זאת היא מעמידה אותם לרשותם של מפתחים חיצוניים בתשלום. שוחחנו עם יואב על הגישה של AI21 לתחום, ששונה מאוד מזו של המתחרה OpenAI, על המגבלות של מודלי השפה שהציבור צריך להיות מודע אליהן וגם על שני הסטארטאפים שמכר לגוגל לפני שהקים את AI21. האזנה נעימה.
ציטוט פודקאסט

הפרקים הקודמים של ריפרש:

בכל יום חמישי בשעה 19:00 ב-ynet radio יובל מן ואושרית גן-אל מדברים על מה שחדש, חשוב ומעניין בעולם הטכנולוגיה: מה קורה ברשתות החברתיות, לאילו גאדג'טים כדאי לשים לב ואילו תופעות חדשות הולכות לשנות את החיים שלנו.
1 צפייה בגלריה
מימין לשמאל: פרופ' יואב שוהם, אורי גושן, פרופ' אמנון שעשוע
מימין לשמאל: פרופ' יואב שוהם, אורי גושן, פרופ' אמנון שעשוע
מייסדי AI21 מימין לשמאל: פרופ' יואב שוהם, אורי גושן, פרופ' אמנון שעשוע
(צילום: רועי שור)
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים