את נטלי דדון לא צריך להציג. היא נחשפה בתחילת העשור הקודם כדוגמנית ומנחה, אבל בשנים האחרונות הפכה לאושיית רשת עם כ-800 אלף עוקבים, שלא מפחדת להתבטא פוליטית ועוסקת גם לא מעט בהסברה. היום היא מגדירה את עצמה כפעילה חברתית ומחלוצות המשפיעניות בארץ. בתוכנית "ברשת" עם בר שם אור ב-ynet radio היא מספרת איך הכול התחיל. האזינו לתוכנית המלאה.
"לא רציתי שהשליטה על החיים שלי תהיה בידיים של מישהו אחר, אז פניתי לסושיאל", היא מספרת, "כשצילמתי סלפי אנשים שאלו מה זה סלפי. כשהתחלתי לצלם את הילד שלי אנשים שאלו מה היא מצלמת את הילד שלה? היום כולם עושים את זה. בהתחלה אני גורמת להרמות גבה ואז כולם מצטרפים".
בשנה האחרונה הקימה דדון סיירת הסברה שכוללת דמויות בולטות כמו יוסף חדאד למשל. באינסטגרם היא לא מפחדת לצאת גם נגד סלבס, כמו דוגמנית העל בלה חדיד, אבל מודה שהיא נכנסה לוואקום שהמדינה השאירה. "אנחנו מתמודדים עם מפלצות סושיאל עם מיליוני עוקבים, יש המון הפצה של תוכן שאני מכינה, ותודה לבלה חדיד על האנגלית שלי שהשתפרה. אבל זו באמת זירה שמדינת ישראל זנחה. אנחנו מפסידים בה, חייבים לומר את זה בקול".
עוד תוכניות:
אולם לעשייה גם יש מחיר, דדון מתמודדת עם לא מעט איומים. "המשטרה נמצאת אצלי בחיוג המהיר. יש איומים מהעולם הערבי ברשתות, אבל פעם דווקא האיום בעולם האמיתי קרה ממעריץ ששלח מתנות לבן שלי", היא מספרת. היא מרחיבה על תקרית אלימה שחוותה בבוקר השידור, "כאן למטה ממש מישהו פשוט פתח את הדלת ויצא לכיוון הרכב שלי, תקע לי מבט שאני כבר באוטומט נעלתי את הדלתות ונסעתי. הרגעתי את המרוקאית ועפתי משם. אם אני אציין מאיזו עדה הוא אז אוטומטית את גזענית. אנחנו במדינה שהכול צריך להיות מאוד פוליטיקלי קורקט ודברים שצריכים להיאמר לרוב לא נאמרים".
1 צפייה בגלריה
נטלי דדון בר שם אור
נטלי דדון בר שם אור
נטלי דדון ובר שם אור
היא מגלה כי גם בתעשיית הבידור החלו להתנהג כלפיה אחרת מאז ההתבטאויות הפוליטיות. "הדירו אותי. בוא נגיד שלא הגיעו ההזמנות האחרונות להשקות. לא יודעת, לא רוצה לשייך את זה באופן אוטומטי לדעות שלי. אני לא באותו מקום, הדמות שנראית טוב ומקשטת את האירועים, עכשיו אני עם דעה אז זה פחות מתחבר ולא רוצים".
"אנשים אומרים 'היא השתבשה, תיכף זה יעבור לה' אבל אני יודעת שכל כוח שיש לי בגוף מגיע מבורא עולם, אני בת של מלך. יש לי אבא שהוא יותר גדול מהכול. זה נותן לי כוח בחיים", היא מספרת על ההתקרבות לדת. לשאלה האם היא בדרך לחזור בתשובה היא לא מספקת תשובה ברורה: "אני לא אצא לרחובות עכשיו עם כיסוי ראש, אבל אני לא יודעת מה יוליד יום. עם זאת, אני עדיין לא אמנע מלהעלות תמונה כשאני בבגד ים. יש דברים שאני כן אוותר עליהם היום, למשל להצטלם בגוף אחורי. הביטחון שלי לא נובע משם".
בריאיון עם שם אור דדון דיברה גם על הפגישה עם ח"כ אבי מעוז ממפלגת נועם, על האג'נדה הימנית שהיא לא מסתירה וגם שוחחה עם איילת גולדין, אחותו של סרן הדר גולדין ז"ל שפרצה בבכי בשידור.
בכל שבוע בר שם אור מארח ב"ברשת" את אושיות הרשת והמשפיענים הגדולים במדינה שמספרים הכול על הדרך למעלה, ההצלחות, הכישלונות ומה שמסתתר מאחורי הסטורי, שלישי ב-13:00 ב-ynet radio. התוכנית זמינה בכל זמן באפליקציות הפודקאסטים השונות ובאתר ynet.