חגיגות ה-13 של האייפון: אפל הציגה הערב (יום ג') את סדרת אייפון 13 ולצדה את השעון החכם אפל ווטש 7 וגרסאות חדשות לאייפד ולאייפד מיני. יותר משני מיליון איש צפו באירוע שהתקיים זו השנה השנייה במתכונת וירטואלית וללא השתתפות קהל, בצל מגפת הקורונה.
(צפו באירוע של אפל)
6 צפייה בגלריה
אייפון 13 פרו
אייפון 13 פרו
אייפון 13 פרו
(צילום: אפל)
סדרה 13 כוללת ארבעה דגמים באותם גדלים של הדור הקודם: אייפון 13 פרו מקס, עם מסך בגודל 6.7 אינץ'; אייפון 13 פרו, עם מסך בגודל 6.1 אינץ'; אייפון 13, עם מסך בגודל 6.1 אינץ'; ואייפון 13 מיני, עם מסך בגודל 5.4 אינץ'. ארבעתם לא קיבלו אמנם שדרוגים משמעותיים בהשוואה לסדרת אייפון 12, אך החדשות הטובות הן שגם המחירים נותרו כשהיו. בניגוד לדיווחים בשבועות האחרונים, באירוע לא הוזכר שהמכשירים יכולים לשמש גם כטלפונים לוויניים, אך ייתכן שאפל שומרת את ההכרזה הזאת להמשך.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

ראשית הוצגו הדגמים הפשוטים יותר, אייפון 13 ואייפון 13 מיני. מבחינה חיצונית הם דומים מאוד לקודמיהם, אלא שהמצלמות האחוריות מסודרות באלכסון במקום אחת מעל השנייה. אפל עדיין לא נפטרה באופן סופי מהמגרעת בחלק העליון של המכשיר (זה יקרה כנראה בשנה הבאה), אך הקטינה אותה ב-20%. שני המכשירים מצוידים במעבד A15 ובסוללות גדולות יותר, שמעניקות להם עוד 1.5 שעות שימוש בדגם המיני ו-2.5 שעות בדגם הרגיל. מה שלא השתנה כאמור הוא המחיר: דגם המיני יעלה 699 דולר והדגם הרגיל יעלה 799 דולר, על אף ששטח האחסון המינימלי גדל מ-64 ל-128 גיגה בייט. שני הדגמים יהיו זמינים בחמישה צבעים: ורוד, כחול, שחור, לבן ואדום. מדובר ככל הנראה בשירת הברבור של האייפון מיני - בשנה הבאה הוא צפוי להיעלם מהליין-אפ בעקבות מכירות מאכזבות.

6 צפייה בגלריה
אייפון 13
אייפון 13
אייפון 13
(צילום: אפל)
אינפו אינפוגרפיקה אייפון 13
אפל שמה דגש על יכולות הצילום של המכשירים, שכוללות בין היתר "מצב סינמה". מכירים את "מצב פורטרט" שמאפשר להתמקד באובייקטים מסוימים בצילום סטילס? אז כאן הוא מאפשר להתמקד בדמות מסוימת בעת צילום וידאו. הפיצ'ר הזה אמנם כבר קיים במכשירים של סמסונג, אך בגרסה של אפל הוא נראה יותר מרשים ושימושי. עוד חידוש: טכנולוגיית ייצוב החיישן Sensor-Shift Stabilization שהוצגה בשנה שעברה בדגמי הפרו, מגיעה בדור הנוכחי גם לדגמים הרגילים. פיצ'ר אחר, Photographic Styles, מאפשר להגדיר העדפות אישיות בצילומי סטילס על מנת שהאייפון יישם אותם מחדש בכל תמונה באופן אוטומטי.
לאחר מכן הוצגו שני הדגמים המתקדמים יותר, אייפון 13 פרו ואייפון 13 פרו מקס. גם הם מצוידים בשבב A15, שלטענת אפל הביצועים הגרפיים שלו מהירים יותר מכל סמארטפון אחר. המסכים בהירים יותר ב-25% לעומת הדור הקודם, ויש להם לראשונה קצב רענון 120 הרץ, עם טכנולוגיית ProMotion שיכולה להתאים את קצב הרענון לסוג השימוש. חיי הסוללה התארכו ב-1.5 שעות בדגם הפרו, וב-2.5 שעות בדגם הפרו מקס. מערך הצילום שודרג והוא כולל כעת זום אופטי x6. בשני דגמי הפרו ניתן לצלם וידאו בפורמט ProRes, שמאפשר לשמור את הקבצים באיכות גבוהה במיוחד ומעניק לעורך יותר שליטה. באפל גייסו את הבמאית זוכת האוסקר קתרין ביגלו להדגמת יכולות צילום הווידאו המשודרגות, שלטענת החברה מאפשרות לצלם סרט קולנוע בצורה מקצועית. גם כאן המחירים ללא שינוי: החל מ-999 דולר לאייפון 13 פרו, והחל מ-1,099 לאייפון 13 פרו מקס. הם יהיו זמינים בצבעים כחול, זהב, כסף וגרפיט. לראשונה, אגב, יהיה ניתן לרכוש את דגמי הפרו עם אחסון בנפח טרה בייט.
אינפו אינפוגרפיקה אייפון 13 פרו
6 צפייה בגלריה
אייפון 13 פרו
אייפון 13 פרו
אייפון 13 פרו
(צילום: אפל)
6 צפייה בגלריה
צבעי האייפון 13 פרו
צבעי האייפון 13 פרו
צבעי האייפון 13 פרו
(צילום: אפל)
המוצר הראשון שהוצג באירוע היה האייפד, הטאבלט הוותיק של אפל. הדור התשיעי של האייפד הסטנדרטי יצויד בשבב A13, ובצל הקורונה שודרגה מצלמת הסלפי שלו עם חיישן 12 מגה פיקסל. טכנולוגיית Center Stage תעקוב אחרי המצולמים בזמן צילום וידאו, והיא תעבוד באפליקציות פופולריות כמו זום וטיקטוק. האייפד החדש כולל גם טכנולוגיית True Tone, שמתאימה את הבהירות ואת תצוגת הצבעים של המסך לתאורה בחלל שבו הוא נמצא. שטח האחסון המינימלי הוכפל ל-64 גיגה בייט, ויש גם גרסת 256 גיגה בייט. המחיר: החל מ-329 דולר.

האייפד מיני גדל

מי שזכה לשדרוג יותר משמעותי הוא האייפד מיני: המכשיר הקטן בסדרה הופך לקצת יותר גדול, עם מסך 8.3 אינץ' במקום 7.9 אינץ' בדור הקודם. המיני יצויד במעבד A15, שמעמיד אותו באותה שורה עם האייפונים החדשים, ולראשונה גם בחיבור USB-C ובקישוריות 5G (בתוספת מחיר). דגם המיני תומך בטכנולוגיית Center Stage, הוא מצויד במערכת רמקולים חדשה ומשודרגת וניתן להצמיד אליו את הדור השני של ה-Apple Pencil. המחיר: החל מ-499 דולר. המכשיר הבא שהוצג היה אפל ווטש 7. שני הדגמים גדלו במילימטר אחד ל-41 ו-45 מ"מ והשוליים שלהם צרים יותר מתמיד. המסכים החדשים מאפשרים לקרוא 50% יותר טקסט, וישנם עיצובים חדשים למסך הבית. חיי הסוללה עומדים על 18 שעות, כמו בדור הקודם, אך מהירות הטעינה גדלה ב-33%. המחיר: החל מ-399 דולר. על רקע הדיווחים על קשיים בקווי הייצור, אפל הודיעה כי הוא יגיע לחנויות מאוחר יותר בסתיו.
6 צפייה בגלריה
אייפד מיני
אייפד מיני
אייפד מיני
(צילום: אפל)
6 צפייה בגלריה
אפל ווטץ'
אפל ווטץ'
אפל ווטש 7
(צילום: אפל)
סדרת אייפון 12, שהושקה לפני שנה, הפכה לאחת הסדרות הפופולריות בתולדות האייפון ולפי חברת המחקר Counterpoint Research בחודש אפריל היא חצתה את רף ה-100 מיליון יחידות. ההצלחה הזאת באה לידי ביטוי גם בדו"ח של אפל לרבעון השלישי של 2021, שממנו עלה כי ההכנסות ממכירות אייפונים עלו בכמעט 50% בהשוואה לשנה שעברה. אנליסטים מעריכים כי הסיבה להצלחה יוצאת הדופן היא המעבר לקישוריות 5G ולמסכי OLED בארבעת המכשירים. באפל מקווים שסדרה 13 תלך בעקבותיה של קודמתה ואולי אפילו תעקוף אותה: לפי דיווח באתר בלומברג, ענקית הטכנולוגיה ביקשה מהספקיות שלה לייצר לא פחות מ-90 מיליון יחידות במהלך 2021, זינוק של 20% בהשוואה לדור הקודם. ההערכה היא שההתאוששות ממשבר הקורונה לצד הרעב הגובר למכשירים תומכי 5G יביאו למכירות חלומיות עבור החברה מקופרטינו. מי אמר ש-13 הוא לא מספר מזל?
פורסם לראשונה: 19:50, 14.09.21