הסמארטפון המתקפל השלישי של סמסונג בדרך לישראל: ל-ynet נודע כי סמסונג גלקסי Z פולד 2 ינחת בישראל ב-7 באוקטובר, פחות משלושה שבועות אחרי ההשקה העולמית. המחיר יעמוד על 8,000 שקלים - לא זול, אך הגיוני בהתחשב בכך שהמכשיר עולה 2,000 דולר לפני מס בארה"ב. בשלב הראשון, היבואנית סאני תביא לישראל כ-1,500 יחידות של המכשיר בשני הצבעים שבהם הוא זמין - שחור וברונזה. לישראל תגיע גרסת ה-256 גיגה בייט בלבד.
3 צפייה בגלריה
גלקסי Z פולד 2
גלקסי Z פולד 2
תג מחיר גבוה. גלקסי Z פולד 2
(צילום: shutterstock)
אלה הפרטים החשובים על ההשקה בישראל: ● גלקסי Z פולד 2 יגיע לחנויות ב-7 באוקטובר ● המחיר יעמוד על 8,000 שקלים ● המלאי מוגבל: כ-1,500 יחידות בלבד
גלקסי Z פולד 2, שהושק בארה"ב ובמדינות אחרות ב-18 בספטמבר, הוא הדור השני של הגלקסי פולד - הסמארטפון המתקפל הראשון של סמסונג שהושק ב-2019. מדובר במכשיר בעל שני מסכים שמתקפל מצורה של טאבלט לסמארטפון "רגיל". כאשר המסך הראשי פתוח, אפשר להשתמש בכמה אפליקציות במקביל. בין הפולד הראשון לשני השיקה הענקית הקוריאנית גם את גלקסי Z פליפ, מכשיר מתקפל קומפקטי וזול יותר בתצורת צדפה.
מה ההבדל בין הפולד החדש לקודמו? ההבדל הבולט ביותר הוא גודלם של המסכים: סמסונג הגדילה את הצג הראשי ל-7.6 אינץ' (לעומת 7.3 אינץ' בדור הקודם) ואת הצג החיצוני, הקטן יותר, ל-6.2 אינץ' (לעומת 4.6 אינץ' בדור הקודם). קצב הרענון של המסך הראשי עלה ל-120 הרץ והרזולוציה שודרגה ל-1768x2208. ולא פחות חשוב: סמסונג טוענת שהצליחה לשפר משמעותית את העמידות של המסך ושל מנגנון הקיפול, שהיו נקודות התורפה בדור הראשון. עם זאת, מביקורות שהתפרסמו בחו"ל עולה כי היא עדיין לא הצליחה להיפטר מסימן הקיפול שמופיע באמצע המסך הגמיש.
3 צפייה בגלריה
גלקסי Z פולד 2
גלקסי Z פולד 2
סמסונג לא הצליחה להיפטר מסימן הקיפול באמצע
(צילום: shutterstock)
3 צפייה בגלריה
גלקסי פולד 5G
גלקסי פולד 5G
שימו לב למגרעת. כך נראה הדור הראשון, גלקסי פולד
(צילום: AFP)
גלקסי Z פולד 2 מצויד בערכת שבבים סנאפדרגון 865 של קוואלקום ובקישוריות 5G, שבקרוב תהיה רלוונטית גם לשוק הישראלי. יש לו סוללת 4,500 מיליאמפר-שעה שתומכת בהטענה מהירה בהספק של 25 וואט ומערך צילום מחומש: שלוש מצלמות עיקריות, כולן ברזולוציית 12 מגה פיקסל, ומצלמת סלפי ברזולוציית 10 מגה פיקסל.
היבואנית סאני כבר התחילה את המכירה המוקדמת של המכשיר, בעלות של 99 שקלים. הנרשמים יקבלו במתנה אוזניות אלחוטיות, גלקסי באדס לייב, בשווי 699 שקלים. הדור הראשון של הפולד הגיע לישראל בינואר 2020, ארבעה חודשים אחרי ההשקה העולמית, וגם הוא עלה 8,000 שקלים. כ-2,000 יחידות נמכרו תוך זמן קצר יחסית והמכשיר אזל מהמלאי תוך כמה שבועות. מדובר במספר זעום ביחס לנתוני המכירות של הסמארטפונים הסטנדרטיים מבית סמסונג, אך יש לזכור שהמכשירים הללו מיועדים נכון לעכשיו בעיקר לחובבי טכנולוגיה שהפרוטה מצויה בכיסם. עבור הצרכן הממוצע, הסמארטפונים המתקפלים יקרים מדי ויש עדיין סימני שאלה לגבי עמידותם.