העתיד על פי מוטורולה: חברת הטכנולוגיה שבבעלות לנובו הסינית הציגה אמש (יום ב') קונספט חדש לסמארטפון בעל מסך נגלל המסוגל להגדיל את שטח הפנים שלו בלחיצת כפתור. נכון לרגע כתיבת שורות אלה, לא ידוע אם ומתי יהפוך החזון הנגלל של מוטורולה למציאות.
2 צפייה בגלריה
מסכים מתקפלים אאוט, סמארטפונים נגללים אין
מסכים מתקפלים אאוט, סמארטפונים נגללים אין
מסכים מתקפלים אאוט, סמארטפונים נגללים אין
(צילום: Motorolla)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

הקונספט החדש, שהוצג במהלך כנס "Lenovo Tech World 2022", מציע למעשה מסך המסוגל להאריך ולהרחיב את עצמו בלחיצת כפתור, כשבמצב הפעולה הרגיל מסך המכשיר יגיע בגודל של 5 אינץ' בלבד (גודל שנחשב נדיר ומזערי בהחלט בשוק הסמארטפונים של ימינו), ובמצב הפעולה המורחב המסך יתארך כלפי מעלה לגודל של לא פחות מ-6.5 אינץ', כשהרקע של המכשיר יותאם לגודלו החדש. בשיטה זו מוטורולה שואפת למעשה לספק חוויית סמארטפון היברידית המאפשרת למשתמשים לבחור את גודל המסך המועדף עליהם בהתאם לדפוסי השימוש שלהם.
2 צפייה בגלריה
מסך נגלל בלחיצת כפתור
מסך נגלל בלחיצת כפתור
מסך נגלל בלחיצת כפתור
(צילום: Motorolla)
מוטורולה היא ממש לא החברה הראשונה שחושבת על הקונספט של סמארטפונים בעלי מסך נגלל - במהלך השנים האחרונות פיתחה חברת LG טלפון נגלל משלה שאף הוצג לראווה במסגרת תערוכת CES של שנת 2021, אך סופו של הפרויקט הזה היה מר למדי כש-LG הודיעה על סגירת חטיבת הסמארטפונים שלה כמה חודשים לאחר מכן ואיתה גם על גניזת הפרויקט. גם ענקיות טכנולוגיה אחרות, כמו סמסונג ו-TCL, הציגו בשנים האחרונות את הקונספטים שלהן למכשירים בעל מסכים נגללים, אולם כאן היה מדובר בעיקר במכשירי טאבלט בעלי מסך המסוגל להתרחב אופקית ולא אנכית.
גם מהצד של מוטורולה סביר להניח שייקח לא מעט זמן עד שהיא תצליח לספק לצרכנים טלפון נגלל, בעיקר בגלל שנכון לרגע זה מדובר בקונספט שסביר להניח שנמצא בהליכי פיתוח מאוד ראשוניים. יחד עם זאת קשה להתכחש לעובדה שהביצוע של מוטורולה כאן מרשים בהחלט, ואם תשאלו אותנו מדובר ללא ספק בקונספט שיכול להצליח בשוק הסמארטפונים, תוך שהוא מציב תחרות לא רעה בכלל לטלפונים המתקפלים שמציפים בימים אלה את השוק (מוטורלה בעצמה ממשיכה לייצר סמארטפונים מתקפלים, עם הדור השלישי של מכשיר ה-Razr שהוכרז לפני חודשים ספורים).