המוצרים של לנובו, שמחזיקה כיום כרבע משוק המחשבים בכל העולם, מספקים לרוב שילוב של תכונות - עמידות, אמינות, עוצמה ואפרוריות. זו המקבילה של יצרנית מכוניות יפנית/קוריאנית בעולם ה-PC. המוצרים שלה רחוקים מהילת הפרימיום של אפל, מהעיצובים של אסוס, מהתכונות של Dell או HP, אבל הם מעניקים הרבה מאוד תמורה למחיר. בתערוכת CES האחרונה הציגה החברה את השדרוגים של סדרת מחשבי הלפטופ הדקים לצרכנים שלה - Yoga. אנחנו קיבלנו לסקירה את Yoga Slim 6i, דגם מסקרן מאוד אך גם מבלבל מאוד, שכן בארה"ב הוא מכונה Yoga Slim 7i. למה? אולי כדי לבלבל את הצרכנים. היצרנית נוטה לבחור בשמות דגם שלא תמיד קשורים למיצוב של המוצרים וזה לפעמים מתיש להבין איזה דגם עושה מה ולאיזה פלח שוק הוא מיועד.
7 צפייה בגלריה
לנובו יוגה 6
לנובו יוגה 6
לנובו יוגה 6
(צילום: לנובו)
ה-Yoga Slim 6i מיועד לספק למשתמש שילוב של תכונות פרימיום כגון מסך ברזולוציה גבוהה, מעבדים חזקים, עיצוב יוקרתי וניידות גבוהה. הוא מציע לא מעט תכונות המאפשרות לו להתמודד עם דגמים יותר יקרים, מנגד הוא מחסיר כמה שכן זמינות אצל המתחרים או בדגמים קצת יותר יקרים של לנובו עצמה.

עוד בנושא:

עיצוב ומבנה: אלגנטי עם מבנה חזק אך ולא ממש דק וקצת כבד

ה-Yoga Slim 6i לא ממש מרשים מבחינת עיצוב. הוא די אפרורי, תרתי משמע, עם סכמת צבעים שמתאימה יותר למשרדים מאשר למחשב ביתי. מנגד, זה מאפשר לו להיות דיסקרטי, ללא עיצובים מוזרים שלא מסייעים לשימושיות. הגוף שלו חף מבליטות או זוויות חדות כך שנוח מאוד להסתובב איתו ביד גם כשהוא סגור. בניגוד למחשבי סדרת Flex, שהמסך שלהם מתהפך עד לגב, הדגם הזה נפתח רק ל-180 מעלות, כלומר אפשר להניח אותו על השולחן כשהוא פתוח לגמרי כדי למשל לשתף את התצוגה עם הסובבים אותנו. זה נוח מאוד, אם כי המסך מעט מוטה מכיוון שציר הפתיחה מייצר מעין הגבהה שנועדה להקל על ההקלדה ולכן המסך לא יושב שטוח לגמרי.
7 צפייה בגלריה
לפטופ לנובו יוגה 6
לפטופ לנובו יוגה 6
לפטופ לנובו יוגה 6 אפור גאה
(צילום: רפאל קאהאן)
גוף המחשב בנוי לעילא, אין חלקים מרשרשים או שלא במקומם. מהבחינה הזו הוא באמת מרגיש כמו מחשב פרימיום. כל הגוף בנוי מאלומיניום ויש לו גם שלדה פנימית ששומרת עליו מפני עיוותים, כלומר אפשר להחזיק אותו בקצוות בלי להרגיש שהגוף שלו מתעקם. זה חשוב למי שנוהג להסתובב עם המחשב ביד ממקום למקום והופך אותו לשימושי מאוד לכל מי שנוהג לעבוד בדרכים. מנגד, הוא לא המחשב הכי דק שאפשר למצוא. בימינו מחשבי Ultra-Portable - תקן של אינטל והיצרניות למחשבים דקים וקלים לשימוש - מגיעים למשקל נמוך יותר ולעובי דק יותר. עם כמעט 15 מ''מ עובי ומשקל של כ-1.4 ק''ג, מרגישים אותו יותר בתיק. ועדיין אי אפשר לומר שהוא כבד עד כדי חוסר ניידות. עוד פיצ'ר עיצובי מעניין היא מגרעת מצלמת הרשת שמשמשת גם כדי לפתוח בקלות את המסך. בסך הכל זה לא מחשב שיסובב ראשים אם תניחו אותו על השולחן בבית הקפה, אבל מנגד הוא כן אחד כזה שלא יפריע לכם לעבוד, ואפילו יסייע.

חומרה: מעבדי אינטל דור 13 ומסך ברזולוציה גבוהה

היוגה מתבסס על מעבדי דור 13 של אינטל (ה-i בשם הדגם. דגמים ללא i מתבססים על מעבדי AMD). אלה נחשבים מאוד מהירים וחסכוניים לעומת דורות קודמים. ניתן לקבל אותו בשתי תצורות, עם Core i5-1340P או עם Core i7-1360P. בשני המקרים מדובר במעבדים עם 12 ליבות, 4 לשימושים הדורשים עוצמה מירבית ו-8 לשימוש חסכוני. ההבדל העיקרי ביניהם הוא בזיכרון המטמון - 12 מגה-בייט ב-i5 לעומת 18 מגה-בייט ב-i7. אין כאן שבב גרפי ייעודי ותיאלצו להסתפק בשבב הפנימי של המעבדים Iris Xe - כלומר זה לא מחשב למשימות גיימינג או עריכת תוכן ויזואלי - הגם שיש לו מספיק עוצמה לשימוש יומיומי ואפילו לגיימינג קל. אבל זה לא הייעוד שלו וזה ניכר. אתם יכולים לחבר אליו עד שני מסכים חיצוניים במקביל למסך הראשי דרך שקעי HDMI ות'אנדרבולט. זו תכונה מאוד שימושית אם אתם נוהגים להתחבר לעמדת עבודה עם שני מסכים חיצוניים.
7 צפייה בגלריה
לפטופ לנובו יוגה 6
לפטופ לנובו יוגה 6
לפטופ לנובו יוגה 6 פתוח עד הסוף
(צילום: רפאל קאהאן)
המסך בן 14 אינץ' ובפורמט 16:10. כלומר הוא מספק לכם קצת יותר מרחב למעלה ולמטה. זה נוח יותר לשימוש מאשר מחשבים עם מסכי 16:9. אפשר להשיג אותו עם שלושה סוגי מסכים: מסך OLED ברזולוציית FHD או IPS ברזולוציה של 2.2K או ברזולוציה של 2.8K. המשותף לכולם היא תמיכה בתקן דולבי ויז'ן 2.0. עם זאת ישנם הבדלים לא מעטים ביניהם. מסך ה-OLED וה-IPS ב-2.2K תומכים בקצב רענון של עד 60 הרץ לעומת ה-IPS ב- 2.8K שמסוגל להגיע ל-120 הרץ. מסכי ה-IPS מגיעים עם תצוגה מט, כלומר ללא השתקפויות, לעומת ה-OLED שמגיע עם חיפוי מבריק. היתרון העיקרי של ה-OLED הוא בצבעוניות טובה יותר ובהירות של עד 400 ניט. מנגד זה שימושי בעיקר לצריכת תוכן ופחות ליצירה שלו בעיקר אם מקור התאורה שלכם משתקף במסך.
7 צפייה בגלריה
לפטופ לנובו יוגה 6
לפטופ לנובו יוגה 6
המסך מצוין אך לא מאוד בהיר
(צילום: רפאל קאהאן)
המחשב מגיע עם 16 גיגה-בייט זכרון פעולה בתקן LPDDR5-5200 המאוד מהיר ושמולחם ללוח האם. בישראל לא נמכרות תצורות עם פחות מכך אבל זה מאפשר עבודה נוחה עם הרבה מאוד אפליקציות פתוחות במקביל. מנגד, אי אפשר לשנות אם צריך יותר. אז שימו לב לזה אם אתם זקוקים למחשב שיוכל בעתיד לשמש למשימות אינטנסיביות כגון אפליקציות הנדסיות. מבחינת אחסון, תמצאו כאן כונן בתקן M.2 PCIe NVMe SSD של עד 1 טרה-בייט. בסך הכל החומרה שלו מצוינת לגודלו. הוא מסוגל להתמודד עם כמעט כל המשימות שתזרקו לו למעט כמובן עריכת תוכן ויזואלי - אבל זה לא אומר שהוא לא מסוגל להתמודד גם עם זה.

מולטימדיה, ממשק וסוללה: ללא סורק טביעת אצבעות אבל עם טראקפד מעולה

בואו נעשה את זה פשוט. היוגה 6i הוא פחות מחשב לצריכת מדיה ויותר מחשב שמסוגל לעשות קצת מהכל. יש כאן שני רמקולים בני 2 וואט שממוקמים משני צידי המקלדת בתקן דולבי אטמוס. כצפוי מרמקולים של מחשבים ניידים - הצליל לא מאוד מרשים אבל מספיק למשימות שוטפות, כגון שיחות זום, האזנה למוזיקה ברקע או צפייה בווידאו. אל תצפו לצליל חובק חדר. יש כמובן שקע אוזניות משולב עם מיקרופון. אבל יש גם מערך של שני מיקרופונים פנימי עם ביטול רעשים. זה עובד לא רע ומייתר את השימוש באוזניות אם אתם נמצאים בסביבה שמאפשרת לכם את זה.
7 צפייה בגלריה
לפטופ לנובו יוגה 6
לפטופ לנובו יוגה 6
המקלדת מעולה והטראקפד חלקלק במידה
(צילום: רפאל קאהאן)
המקלדת היא באיכות לנובו, כלומר היא מדויקת, בעלת עומק לחיצה סביר לגמרי והתנגדות טובה. הפריסה שלה נוחה מאוד להקלדה עיוורת והיא כמובן בעלת תאורה אחורית מבוססת LED. הטראקפד - משטח העקיבה - מבוסס על זכוכית עם כפתור לחיצה מובנה. הוא מזהה קליק ימני או שמאלי ותומך במחוות החלקה שניתן להתאים אישית באפליקציית השליטה. הוא עובד היטב ונוח מאוד לשימוש. זה לא ברמה של אפל, אבל לא רחוק מכך. מצלמת הרשת לא רעה, היא תומכת ברזולוציית FHD ויש כאן גם חיישן ToF המיועד לזיהוי פנים לפתיחת הנעילה של ווינדוס. יש כאן תריס פרטיות מובנה אבל הוא נשלט על ידי המערכת ולא ניתן להסיט אותו ידנית. חבל.
7 צפייה בגלריה
לפטופ לנובו יוגה 6
לפטופ לנובו יוגה 6
לפטופ לנובו יוגה 6
(צילום: רפאל קאהאן)
הסוללה מספקת 60 או 65 וואט-שעה בהתאם לדגם, יתרונה שניתן לטעון אותה לשימוש של שלוש שעות ב-15 דקות. הצלחתי להגיע איתו לזמני שימוש של בין 10 ל-12 שעות עם טעינה מלאה - זה טוב אבל לא יוצא דופן לטובה. מחשבים מבוססי AMD מספקים יותר טווח שימוש למשל. מבחינת שקעים, יש כאן שני שקעי USB-C בתקן ת'אנדרבולט של אינטל - עם תמיכה בתקן USB 4 במהירות של עד 40 גיגה-ביט לשנייה. יש גם שקע USB 3.2 גדול המיועד לחיבור של דונגל עכבר או לתחנת עגינה. שקע ה-HDMI בתקן 2.1 המהיר מאפשר לקבל תצוגה מהירה במסך חיצוני.

סיכום ואלטרנטיבות: סוס עבודה אפרורי אבל יעיל מאוד

7 צפייה בגלריה
לפטופ לנובו יוגה 6
לפטופ לנובו יוגה 6
תריס פרטיות מחפה על מצלמת הרשת
(צילום: רפאל קאהאן)
היוגה 6 כאמור אינו מחשב שיסובב ראשים. הוא אפרורי - כך שניתן להשיג אותו רק באפור ערפילי או סוער (מה שזה לא יהיה). ומחירו בישראל נע בין 4,500 שקל לדגם מבוסס i5 ועד לכמעט 6,000 שקל לדגם מבוסס i7. זה לא זול במיוחד, אבל זה במקום טוב באמצע. מקבוק אייר של אפל למשל יעלה לכם בין 8,000 ל-9,000 שקל, XPS 13 של Dell גם. אבל מחשבי אסוס מקבילים יעלו לכם בערך אותו הדבר. הייתי ממליץ לרכוש את המחשב הזה אם אתם סטודנטים עם קצת תקציב בארנק, אם אתם נוהגים להקליד הרבה בעבודה וזקוקים למחשב שקל להתנייד איתו או אם אתם מחפשים לפטופ שבא לעבוד ולא לעשות דאווינים. מפרט החומרה חזק ל-90% מהמשימות הפוטנציאליות בחיים - ול-10% הנותרים הוא גם יכול לשמש אם כי ביעילות מעט פחותה יותר. בסך הכל זו רכישה מומלצת לכל מי שאינו מעוניין להסתנוור או לסנוור - שזו גם איכות ראויה לציון בימינו.