על פניו, Yoga Slim 9i של לנובו הוא לא לפטופ שאמור לרגש אותנו: אין לו מסך מתקפל, יכולות אקרובטיות יוצאות דופן או גימיקים אחרים. מדובר בלפטופ רגיל למדי - מסך, מקלדת, משטח מגע. אתם יודעים, כל הפיצ'רים הבסיסיים שאנחנו צריכים בשביל לעבוד.
2 צפייה בגלריה
Lenovo Yoga Slim 9i
Lenovo Yoga Slim 9i
Lenovo Yoga Slim 9i. לפטופ בלי גימיקים
(צילום: יובל מן)

עוד סקירות שיעניינו אתכם:

ולזה בדיוק הלפטופ הזה מיועד - עבודה. ה-Slim 9i עם מסך ה-14 אינץ' משתייך לקטגוריית ה-Ultraportables, מחשבים אולטרה-ניידים שמתאפיינים בגזרה דקיקה, משקל נמוך, חיי סוללה ארוכים וביצועים טובים. לשילוב התכונות הזה יש מחיר: הדגם שבדקנו עולה בישראל כמעט 7,000 שקלים - מה שהופך אותו לאופציה שמתאימה יותר למנהלים ואנשי עסקים, ופחות לסטודנטים למשל.
מבחינה עיצובית, ה-Slim 9i הוא בדיוק מה שהייתם מצפים מלפטופ יוקרתי בשנת 2022. זה מחשב שתתגאו לשלוף מהתיק בבית קפה או בפגישת עסקית: עם מראה דקיק, שוליים מעוגלים קלות וגב מצופה זכוכית, העיצוב שלו מזכיר יותר סמארטפון פרימיום מאשר לפטופ אפרורי. גם הצבע של היחידה שקיבלנו, אוף-ווייט שלנובו מכנה "שיבולת שועל" (Oatmeal), תורם ללוק המודרני. המשקל שלו עומד על כ-1.4 ק"ג - לא בלתי מורגש, אבל גם לא מאוד מכביד על הגב.
Yoga Slim 9i 14 עומד בתקן Evo של אינטל, שמציב קריטריונים בתחומי הביצועים, חיי הסוללה, הטעינה והקישוריות. מתחת למכסה המנוע מסתתר מעבד i7-1280P בעל 14 ליבות מסדרת אלדר לייק של אינטל, עם כרטיס גרפי Iris Xe מובנה. הוא מגיע עם טרה בייט שטח אחסון ו-16 גיגה בייט זיכרון RAM (ניתן לשדרג ל-32 גיגה בייט).
זהו לא מחשב שמיועד למשימות כבדות כמו גיימינג או עריכת וידאו, אבל בעומסים של עבודה משרדית רגילה - מעבודה עם חלונות מרובים ועד לשיחות וידאו - הוא עומד בהצלחה. מגיעות לו נקודות גם על המהירות שבה הוא נכנס לפעולה מרגע ההדלקה.

מסך זהב

אבל עם כל הכבוד לביצועים, החלק הבאמת מרשים ב-Slim 9i 14 הוא המסך. מדובר במסך מגע OLED בגודל 14 אינץ' עם שוליים דקיקים ברזולוציית 2880x1800 (ישנו גם דגם עם מסך 4K), קצב רענון 90 הרץ ובהירות של 400 ניטים. ובעברית: מדובר במסך בהיר, מבריק וחד. זה אולי לא קריטי כאשר כותבים מסמכים או משיבים למיילים, אבל הופך את הצפייה בתכני וידאו לתענוג אמיתי. החיסרון היחיד הוא ההשתקפויות שצריך להתרגל אליהן.
בחלק העליון של המסך נמצאת מצלמת רשת ברזולוציית 1080p, שמספקת תמונה איכותית עבור שיחות וידאו, ובנוסף מאפשרת להפעיל את המחשב במהירות באמצעות זיהוי פנים. אם אתם חרדים לפרטיות שלכם (ובצדק), תשמחו לשמוע שבצידו הימני של המחשב נמצא מתג שמאפשר לכבות את המצלמה כאשר אינה בשימוש.
המקלדת, לעומת זאת, פחות מרשימה: המקשים כאן נמוכים מאוד ומספקים מעט מדי התנגדות. לא הייתי מגדיר זאת כדיל-ברייקר, אולם חוויית ההקלדה עלולה לאכזב אתכם, במיוחד אם אתם נוהגים להקליד טקסטים ארוכים. מעט דרומה מהמקלדת נמצא משטח המגע, שלנובו הגדילה ב-50% לעומת הדור הקודם, והוא אכן רחב מאוד ונוח לשימוש.

מחסור בשקעים

נקודת תורפה משמעותית במחשב היא גזרת החיבורים: כיאה למחשב אולטרה-נייד, לנובו כללה כאן שלושה חיבורי USB-C בתקן Thunderbolt 4, שאחד מהם מיועד להטענה, ושקע 3.5 מ"מ לאוזניות. סה טו. החברה אומנם צירפה לקופסה מפצל עם מתאמים לחיבורים HDMI, USB-A ו-VGA, אבל אם אתם מהאנשים שנוהגים לחבר ללפטופ שלהם גם עכבר, מקלדת או כבל רשת, אתם תזדקקו למתאם עם יותר אפשרויות.
2 צפייה בגלריה
Lenovo Yoga Slim 9i
Lenovo Yoga Slim 9i
Lenovo Yoga Slim 9i. "שיבולת שועל" מצופה בזכוכית
(צילום: יובל מן)
גם חיי הסוללה מאכזבים מעט: לנובו מבטיחה כמעט תשע שעות עבודה, אבל בבדיקה שלנו הסוללה הספיקה לכחמש שעות בלבד. זה אולי מספיק ברוב הסיטואציות - עבודה של כמה שעות בבית קפה או טיסה קצרה - אבל היינו שמחים לעוד כמה שעות עבודה ללא צורך בחיבור לחשמל. הטעינה המהירה, שמספקת שעתיים של עבודה תוך 15 דקות, מהווה פיצוי מסוים.
לנובו מתגאה בכך שסיפקה כאן רמקולים של חברת Bowers & Wilkins עם תמיכה בתקן דולבי אטמוס. זהו בהחלט שדרוג לטובה בהשוואה לסאונד הקטן והמתכתי שאנחנו רגילים לקבל ממחשבים ניידים, אבל בואו נאמר את האמת: אם אתם מתכוונים להאזין למוזיקה או לצפות בסרט, עם אוזניות סבירות גם תקבלו חוויית סאונד מהנה יותר וגם לא תפריעו לאף אחד.
לסיכום, Yoga Slim 9i הוא מחשב נטול גימיקים שמצליח להצטיין ברוב הדברים החשובים. אם יש לכם את התקציב הדרוש ואתם זקוקים למחשב דקיק וקל עם ביצועים טובים ומסך מצוין, אבל מוכנים להתפשר על מספר החיבורים וחיי הסוללה, תמצאו כאן חבר נהדר לדרך. אם לא, יש לא מעט אופציות אחרות בחוץ.
מחירו של Yoga Slim 9i נע בין 6,270 ל-9,500 שקלים, בהתאם לרמת המפרט. מחיר הדגם שנבדק: 6,990 שקלים.