אחרי המק, האייפוד והאייפון - אפל מקווה שללהיט הבא שלה יהיו גלגלים: ענקית הטכנולוגיה מתכננת להשיק ב-2024 מכונית אוטונומית המיועדת לנהגים פרטיים, עם סוללה שמהווה פריצת דרך בתחום - כך מדווחת הערב (יום ב') סוכנות הידיעות רויטרס.
2 צפייה בגלריה
לוגו אפל על מכונית
לוגו אפל על מכונית
העבודה על הפרויקט החלה ב-2014. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
2 צפייה בגלריה
הקמפוס החדש שבנתה אפל
הקמפוס החדש שבנתה אפל
מטה אפל בקופרטינו. 190 עובדים פוטרו מהפרויקט
(צילום: Shutterstock)
העבודה על פרויקט טיטאן, כפי שמכונה מיזם המכונית האוטונומית באפל, החלה כבר ב-2014. מי שמנצח עליו הוא דאג פילד, בכיר בחברה שעזב בשלב מסוים לטובת טסלה, רק בשביל לחזור ב-2018 ולפטר 190 עובדים שהיו מעורבים בתכנון המכונית האוטונומית.

עוד כתבות על אפל:

בניגוד לחברת Waymo של אלפבית (חברת האם של גוגל), שמייצרת מוניות אוטונומיות, המכונית של אפל מיועדת לנהגים פרטיים. מה שאמור להבדיל בינה לבין המתחרות היא טכנולוגיה חדשה שתוריד באופן דרמטי את מחיר הסוללה ותגדיל את טווח הנסיעה.
נכון לעכשיו לא ברור מי ירכיב את המכונית של אפל, אבל המקורות של רויטרס מסרו כי היא צפויה להיכנס לשותפות עם יצרנית רכב שתעשה זאת עבורה. ישנה גם אפשרות שאפל תצמצם את היקף הפרויקט ותמכור ליצרניות רכב מערכת לנהיגה אוטונומית שהיא תכננה על מנת שישלבו אותה במכוניות שלהן. אפל היא אמנם חברה עשירה עם משאבים רבים, אבל כניסה לתחום הרכב עלולה להתגלות כאתגר גדול מדי אפילו עבורה. "אם יש חברה אחת בעולם שיש לה את המשאבים לעשות את זה, זוהי אפל", אמר לרויטרס גורם שעבד על הפרויקט, "ועם כל זה, לא מדובר בטלפון סלולרי".