אפל פתחה הערב (יום ב') את ועידת המפתחים השנתית שלה, WWDC, באירוע נוצץ שבו בכירי החברה הציגו בזה אחר זה את החידושים של ענקית הטכנולוגיה בתחום התוכנה. זו השנה השנייה שבה הוועידה נערכת באופן וירטואלי בצל מגפת הקורונה שארה"ב עדיין לא התאוששה ממנה לחלוטין.
7 צפייה בגלריה
טים קוק ב-WWDC 2021
טים קוק ב-WWDC 2021
טים קוק ב-WWDC 2021
(צילום: אפל)

iOS 15

קרייג פדריגי, סגן נשיא להנדסת תוכנה, הציג את החידושים של iOS 15, הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה לאייפון שתגיע בסתיו - לא מעט מהם מבוססי בינה מלאכותית. הוא פתח בהצגת החידושים ב-FaceTime: האפליקציה של אפל לשיחות וידאו תתמוך מעתה ב-Spatial Audio - שמע רב-כיווני - ובינה מלאכותית תעזור לסנן רעשים לא רצויים כאשר אתם במקום רועש. פיצ'ר בשם SharePlay יאפשר להאזין למוזיקה ולצפות בווידאו ביחד עם בני השיחה שלכם. פיצ'ר נוסף מביא לאפליקציה "מצב פורטרט", שבו הרקע מסביב לאובייקט המצולם מטושטש. אבל הכי חשוב: משתמשי FaceTime יוכלו מעתה לשלוח לינק למשתמשי אנדרואיד ו-Windows ולצרף אותם לשיחות שיתנהלו על גבי הדפדפן - ניסיון של אפל להילחם בזום שהשתלטה על שוק שיחות הווידאו בצל הקורונה.
(צפו באירוע המלא)
פדריגי המשיך לחידושים באפליקציית ההודעות של אפל, Messages, שמקבלת כלי חדש בשם Shared with you. חבר שלח לכם קישור למאמר? הוא יישמר באפליקציית News. שלחו לכם קישור לפלייליסט? הוא יופיע באפל מיוזיק. תמונות? הבנתם נכון, הן יופיעו בגלריה שלכם כדי שתוכלו לצפות בהן מתי שתרצו.

עוד כתבות על אפל:

אפל עושה מתיחת פנים לחלון ההתראות: אייקונים של אפליקציות יהיו גדולים יותר, ואם קיבלתם הודעה מאיש קשר תופיע תמונה שלו. באפל יודעים שלא כל ההתראות שאתם מקבלים הן באמת דחופות, ולכן תוכלו לבקש לקבל תקציר התראות שיגיע אליכם במועד קבוע. מצב פוקוס יעזור לכם להתמקד ויאפשר לכם לקבוע איזה סוג של התראות אתם רוצים לקבל בפרק זמן מסוים, נאמר אם אתם טובעים בעבודה וחייבים לסיים את הפרויקט שאתם עובדים עליו. הפעלתם מצב פוקוס באייפון? הוא יופעל באופן אוטומטי גם באייפד או במק, אם יש לכם כאלה. "הכלים האלה יעזרו לכם למצוא איזון", אומר פדריגי.
7 צפייה בגלריה
טים קוק ב-WWDC 2021
טים קוק ב-WWDC 2021
טים קוק, מנכ"ל אפל
(צילום: אפל)
7 צפייה בגלריה
קרייג פדריגי
קרייג פדריגי
קרייג פדריגי, סגן נשיא אפל
(צילום: אפל)
פיצ'ר בשם Live Text יאפש לכם לשלוף בקלות, ממש במחוות אצבע, טקסט שמופיע בתמונות שצילמתם. תיעדתם את הלוח בחדר הישיבות? תוכלו בקלות להעביר את הטקסט ולשלוח אותו במייל. צילמתם מתכון ממחברת ישנה? תוך שניות אתם מעלים אותו לרשתות החברתיות כטקסט לכל דבר. נשמע לכם מוכר? נכון, התכונה הזאת - כמו חידושים אחרים שאפל הציגה הערב - כבר קיימת בגוגל פוטוס. בשנה שעברה הציגה אפל את פיצ'ר ה-CarKey, שמאפשר לפתוח ולהתניע את המכונית באמצעות האייפון. ב-iOS 15 אפליקציית הארנק Wallet תאפשר לכם לפתוח גם את הדלתות בבית, במשרד ואפילו בבתי מלון. אזרחים אמריקאים יוכלו להעלות את תעודת הזהות או רישיון הנהיגה שלהם לארנק, שם הם יישמרו בצורה מאובטחת, ולהציג אותם בנמלי תעופה בארה"ב כאמצעי זיהוי. אפליקציית המפות תציג פירוט רב יותר - גובה, סימוני כבישים, מעברי חצייה, נתיבים לפנייה ועוד.
7 צפייה בגלריה
iOS 15
iOS 15
פיצ'ר Live Text ב-iOS 15
(צילום: אפל)
ויש גם חידושים למשתמשי האיירפודס: פיצ'ר חדש שמיועד ללקויי שמיעה יאפשר לבעלי איירפודס פרו להתמקד באדם שמדבר איתם. סירי תקריא לכם התראות חדשות אם תרצו בכך, ואפליקציית Find My תסייע לכם לאתר את האוזניות - אפילו תקבלו התראה אם שכחתם אותן מאחור.

פרטיות

אפל ממשיכה בכל הכוח במגמת השמירה על פרטיות המשתמשים, אחרי שהציגה השנה את כלי הפרטיות App Tracking Transparency שטלטל את עולם הפרסום הדיגיטלי. אפליקציית המייל ודפדפן ספארי יחביאו את ה-IP ואת המיקום של המשתמשים, בין היתר כדי להגן עליהם מפני מיילים שיווקיים שמנסים לסייע למפרסמים לעקוב אחריהם. בהגדרות האייפון תוכלו לגשת מעתה ל-App Privacy Report, שם תקבלו דו"ח על בקשות המעקב של האפליקציות השונות.
7 צפייה בגלריה
טים קוק ב-WWDC 2021
טים קוק ב-WWDC 2021
הפרטיות במוקד. טים קוק ב-WWDC 2021
(צילום: אפל)

סירי

גם הסייעת הקולית הוותיקה של אפל משתדרגת: מעתה, עיבוד הפקודות הקוליות ייעשה על גבי המכשיר בלבד ולא בענן. מעבר לשמירה על הפרטיות, העיבוד על גבי המכשיר מאפשר לסירי לבצע פקודות מסוימות גם ללא חיבור לאינטרנט (למשל, אם אתם רוצים לפתוח אפליקציה מסוימת), וגם לשפר משמעותית את מהירות התגובה שלה. בנוסף, אפל תאפשר ליצרניות חומרה אחרות להטמיע את היכולות של סירי במכשירים שלהן (כמו שגוגל אסיסטנט עובד על מכשירים של סמסונג וכו').

iPadOS

מערכת ההפעלה לטאבלטים מבית אפל מאפשרת כעת למקם ווידג'טים בצורה גמישה וחופשית יותר במסך הבית, ומשפרת את התמיכה בריבוי משימות באמצעות תפריט מולטי-טאסקינג חדש שמופיע בראש של כל אפליקציה. גם ספריית האפליקציות המוכרת מהאייפון מגיעה לאייפד, והיא תסייע למשתמשים למיין אפליקציות כדי לשמור על מסך הבית נקי יותר. Quick Note מאפשר להצמיד פתקים לדפי אינטרנט ומקומות אחרים באייפד, על מנת לחזור אליהם בקלות בהמשך.

watchOS

אפל הכריזה גם על הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה שלה לשעונים חכמים, WatchOS 8, שתכלול מעתה אפליקציית Mindfulness לחובבי המיינדפולנס והמדיטציה. ספורטאים? אפליקציית Fitness משתדרגת עם אימוני טאי צ'י ופילאטיס. השעון גם יעקוב אחרי קצב הנשימה שלכם ויתריע אם ישנה חריגה. גם האפל ווטש, כמו האייפון, יאפשר לפתוח דלתות באמצעות אפליקציית Wallet.

macOS

הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה למחשבי המק של אפל תיקרא מונטריי, והיא תכלול רבים מהפיצ'רים שאפל הציגה ל-iOS: צפייה משותפת בתכנים באמצעות FaceTime, גישה נוחה לתכנים ששותפו איתכם באמצעות Shared with you ועוד. אבל גולת הכותרת היא Universal Control, שמאפשרת לשלוט במכשירים נוספים של אפל - מחשב או טאבלט - ולהעביר ביניהם קבצים באמצעות המק. AirPlay to Mac מאפשר להזרים תכנים מהאייפון למק בקלות. גם דפדפן ספארי מתחדש ועובר מתיחת פנים קלה שכוללת ארגון מחדש של הטאבים. כעת גם ניתן לשמור קבוצות של טאבים ולגשת אליהם בקלות במכשירים אחרים.
7 צפייה בגלריה
Universal Control
Universal Control
Universal Control
(צילום: אפל)

ועוד דבר אחד

אם אתם מפתחים, ובסופו של דבר הכנס הזה נועד למפתחים, אפל הוסיפה שורה ארוכה של תכונות שנועדו להקל ולשפר את עבודת הפיתוח. אבל הכי מגניב? Object Capture: באמצעות סדרה של תמונות במצלמה רגילה אפשר לייצר מודל תלת-ממדי של כל חפץ, להעלות אותו לכל אתר או אפליקציה ולאפשר למשתמשים לשתול אותו אצלם בבית או ברחוב באמצעות טכנולוגיית מציאות רבודה (AR), פשוט וזל יותר מכל מה שהכרנו עד היום.
7 צפייה בגלריה
Object Capture
Object Capture
Object Capture
(צילום: אפל)