אמזון הודיעה היום (ד') כי היא רוכשת את אולפן הקולנוע הוותיק MGM תמורת כ-8.45 מיליארד דולר, מהלך דרמטי שיסייע לענקית הטכנולוגיה לבצר את אחיזתה בהוליווד ולשפר את עמדתה במסגרת מלחמות הסטרימינג מול יריבות כמו נטפליקס, אפל TV פלוס, HBO Max, דיסני פלוס ואחרות.
2 צפייה בגלריה
MGM ואמזון פריים וידאו
MGM ואמזון פריים וידאו
MGM ואמזון פריים וידאו. נטפליקס צריכה לדאוג?
(עיבוד תמונה. צילום: shutterstock)
מדובר ברכישה השנייה הכי גדולה בתולדותיה של אמזון, אחרי העסקה שבה קנתה את רשת שיווק המזון Whole Foods תמורת 13.7 מיליארד דולר ב-2017. שווי העסקה מבטא יותר מכל את שאיפתה של אמזון - המזוהה בעיקר עם סחר אלקטרוני ומחשוב ענן - לחזק את עסקיה בתחום הבידור. "אמזון תסייע לשמר את המורשת ואת קטלוג הסרטים של MGM, ותספק ללקוחות גישה טובה יותר ליצירות האלה. באמצעות הרכישה הזאת, אמזון תאפשר ל-MGM להמשיך לעשות את מה שהיא עושה הכי טוב: לספר סיפורים בצורה נהדרת", נמסר בהודעה על העסקה.

עוד כתבות בנושא:

MGM הוא אולפן קולנוע ותיק שהוקם ב-1924 ובבעלותו הזכויות על סדרות הסרטים "ג'יימס בונד", "רוקי", "הפנתר הוורוד"' וכן על קלאסיקות קולנועיות כמו "אינסטינקט בסיסי", "תלמה ולואיז" ו"שתיקת הכבשים". האולפן עומד גם מאחורי סדרות טלוויזיה מצליחות כמו "סיפורה של שפחה" ו"פארגו" ומאחורי להיטי הריאליטי "הישרדות" ו-"The Voice".
אמזון פריים וידאו, שירות הסטרימינג של ענקית הטכנולוגיה, מתמודד בשנים האחרונות עם תחרות עזה בעקבות השקתם של שירותים כמו דיסני פלוס, HBO Max, פיקוק, אפל TV פלוס ואחרים. הטמעת הקטלוג העשיר של MGM בספריית הכותרים שלו צפויה לסייע לו להיאבק בהם. אולפני MGM, מאידך, מחפשים קונה בשנים האחרונות ובעבר דווח על מגעים לעסקה עם אפל ונטפליקס. עם זאת, המחיר שבו נסגרה העסקה עם אמזון מפתיע למדי - בדצמבר האחרון הוערך השווי של MGM ב-5.5 מיליארד דולר בלבד.
2 צפייה בגלריה
ג'ף בזוס
ג'ף בזוס
ג'ף בזוס, מנכ"ל ומייסד אמזון. עכשיו גם ג'יימס בונד בבעלותו
(צילום: AP)
אמזון הוקמה בשנת 1994 כחנות מקוונת לספרים, אך בהמשך התרחבה לתחומים נוספים והפכה לאימפריה של מסחר אלקטרוני. לצד זאת, היא הפכה לשחקנית מצליחה בתחומי התוכנה והחומרה: מיליוני בני אדם ברחבי העולם משתמשים בעוזרת הקולית שלה, אלכסה; חטיבת שירותי הענן שלה, AWS, שולטת בשוק; היא מייצרת רמקולים חכמים, טאבלטים, טלוויזיות וגאדג'טים שונים; והיא הבעלים של שירותי סטרימינג בתחומי האודיו והווידאו וכן של פלטפורמת השידורים החיים טוויץ' (Twitch).
ההצלחה הענקית של אמזון הפכה את המייסד והמנכ"ל שלה, ג'ף בזוס, לאיש העשיר בעולם - הונו מוערך על-ידי פורבס ביותר מ-188 מיליארד דולר. באמצעות חברות אחרות שולח בזוס זרועות לתחומים נוספים: חברת Blue Origin שהקים מייצרת טילי שיגור לחלל ומעוניינת לפעול בתחום תיירות החלל, והחל משנת 2013 הוא הבעלים של העיתון היוקרתי וושינגטון פוסט.
העסקה עם MGM צפויה לעורר ביקורת רגולטורית לאור הדומיננטיות של אמזון בסקטורים כה רבים. חבר הקונגרס הרפובליקני קן באק אמר עוד לפני ההכרזה על העסקה כי "המיזוג הצפוי הוא דוגמה נוספת לשאיפה של ענקיות הטכנולוגיה להשתלט על כל סקטור בכלכלה שלנו. אם הקונגרס לא יפעל בקרוב, לא יישאר שוק שענקיות הטכנולוגיה לא שולטות בו".