אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, בעוד פחות מחודש, ב-17 בינואר, תציג ענקית הטכנולוגיה סמסונג בסן חוזה, קליפורניה, את מה שהיא מכנה סמארטפון הבינה המלאכותית הראשון בעולם. שלושת דגמי גלקסי S24 שיוצגו שם יכללו לראשונה תכונות מן הסוג שהכרנו ב-ChatGPT ומתחריו, כמו יכולות יצירת תוכן ותמונות באופן אוטומטי, תרגום בזמן אמת בזמן שיחת טלפון ובמהלך צ'אטים באפליקציות, שיפור איכות תמונות ועוד.
2 צפייה בגלריה
האקרים פלסטינים
האקרים פלסטינים
סמסונג גלקסי S24 - תמונות הדמיה
(צילום: הדמיה PhoneArena)
את הפרטים המדויקים שומרת סמסונג קרוב לחזה עד להשקה, אבל אלו שכבר הודלפו מצביעים על קפיצת מדרגה ביכולות המכשיר שהפך לידידו הטוב ביותר של האדם. מדובר בשילוב לא מקרי של טכנולוגיות שהבשילו במקביל, הן בחומרה והן בתוכנה. בחומרה, המעבדים החדשים שייכללו בגלקסי S24 - סנאפדראגון 8 דור 3 של קוואלקום (בחלק מהעולם ככל הנראה דרום-קוריאה ואמריקה) או אקסינוס 2400 של סמסונג עצמה (באירופה, אולי ישראל, וכן בשאר העולם) — תוכננו במיוחד להרצת יישומי AI במכשיר עצמו, גם כשהוא מנותק מהענן — אתגר עצום שעימו מתמודדות כיום כל יצרניות השבבים. בתוכנה, סמסונג הציגה החודש מודל בינה מלאכותית יוצרת חדש בשם "גאוס" (Gauss).
ריפרש
הרשתות החברתיות ממשיכות לבעור / עם נועם שוורץ
28:55
"גאוס", לפי החברה, יוכל לחבר מיילים, לתרגם תכנים וכן לערוך ולסכם מסמכים, ובכלל יאפשר שימוש יעיל יותר במכשירים. בין השאר, ניתן יהיה בעזרתו ליצור ולערוך תמונות, להמיר תמונות מרזולוציה נמוכה לגבוהה, ולהוסיף אלמנטים לתמונה קיימת – הכל באמצעות פקודות טקסט בלבד. לפי חלק מהפרסומים, הפיצ'ר הבולט ביותר בגלקסי S24 יהיה התרגום האוטומטי, שבשלב ראשון יתמוך ב-12 שפות בלבד. התמיכה בעברית, ככל הנראה, תגיע רק בשלב מאוחר יותר. אין ספק שתכונות בינה מלאכותית יהפכו השנה לשדה הקרב הבא של יצרניות הסמארטפונים. גוגל מציעה כבר היום בסמארטפון פיקסל 8 שלה חבילת כלים מבוססי AI, שמסייעים לערוך ולשפר תמונות; ואפל, לפי שמועות עקשניות, מוציאה סכומי עתק כדי לאמן את מערכות ה-AI שלה עבור מכשירי אייפון עתידיים.

בלי זום X10

שלושת דגמי הגלקסי S24 החדשים לא יהיו שונים דרמטית בעיצובם מקודמיהם. ועם זאת, סמסונג שכרה לאחרונה את יוברט לי, לשעבר מנהל עיצוב במרצדס בנץ, להוביל את מחלקת עיצוב הסמארטפונים והשעונים החכמים שלה. נגיעות ראשונות שלו ניכרות במיוחד במכשיר החזק והיוקרתי בין השלושה, ה-S24 אולטרה: על פי תמונות מודלפות ראשונות שהוצגו ב-Windows report, בפעם הראשונה זה שנים — המסך במכשיר הדגל של סמסונג לא יהיה קמור ועגלגל בשוליים, ויגיע שטוח לגמרי "מקצה לקצה" ועם זוויות כמעט ישרות. כמו אייפון 15 פרו, המארז שלו יהיה עשוי טיטניום, מתכת חזקה וקלה במיוחד. גם בו, כמו בקודמו מלפני שנה, ייכלל העט החכם של סמסונג, ה-S-Pen.
2 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי S24 - תמונות הדמיה
סמסונג גלקסי S24 - תמונות הדמיה
סמסונג גלקסי S24 - תמונות הדמיה
(צילום: הדמיה Phone Arena)
חידושים מעניינים צפויים במערך המצלמות של S24 אולטרה: החיישן הראשי שלו יהיה, כמו ב-S23 אולטרה, בן 200 מגה-פיקסל, אבל הפעם הוא יאפשר צילום בו-זמני גם בזווית רחבה ובהגדלה, וגם יאפשר לעקוב באופן אוטומטי אחר נושא בתזוזה. החיישן זווית רחבה יהיה בן 12 מגה-פיקסל, אבל באופן מפתיע, המכשיר לא יכלול הפעם עדשת זום (טלפוטו) פי 10 כמו קודמיו, אלא שתי עדשות זום - האחת עם הגדלה פי 5 (50 מגה-פיקסל) והשנייה עם הגדלה פי 3 (10 מגה-פיקסל). חיישן הסלפי לא ישתנה וימשיך להציע 12 מגה-פיקסל. המכשיר יאפשר זום פי 5 גם בעת צילום וידאו באיכות 8K ובצילום פורטרט. מסך האולטרה יהיה בגודל 6.8 אינץ', עם רזולוציית QHD+, דגם הבסיס שלו יכלול 12 גיגה זכרון פעולה, והסוללה שלו תגיע בקיבול של 5,500 מיליאמפר שעה.

הבהירים בעולם

כל שלושת המכשירים יאפשרו, כנראה, בהירות קיצונית של 2,500 ניט, מה שיהפוך אותם למסכי הסמארטפונים הבהירים בעולם. וכולם גם יתמכו לראשונה בתקן האינטרנט האלחוטי החדש, WiFi7 - תכונה נחמדה אבל לא מעשית בינתיים בגלל המחסור בנתבים תומכים. סמסונג הגדילה בשלושתם את מערכת הקירור הפנימית - פי 1.9 מקודמיהם לפי הפרסומים האחרונים – כדי לאפשר להם לשמור על טמפרטורות נמוכות גם בעת ביצועים תובעניים במיוחד, כמו גם על חיי סוללה ארוכים.
שני המכשירים הבסיסיים יותר לא יכללו מארז טיטניום, אך יגיעו עם מסכים גדולים מבעבר – 6.2 אינץ' לדגם הגלקסי S24 ו-6.7 אינץ' ברזולוציית QHD+ עבור הגלקסי S24 פלוס. הסוללות ישודרגו מדגמי השנה שעברה ל-4,000 ו-4,900 מיליאמפר-שעה בהתאמה. גם מערך הצילום יישאר דומה לדגמי אשתקד – חיישן ראשי בן 50 מגה-פיקסל, חיישן זווית רחבה בן 12 מגה-פיקסל, ועדשת זום עם הגדלה פי 3 ברזולוציה של 10 מגה-פיקסל.
זול זה לא יהיה. מניסיון העבר, מחירי סדרת ה-S24 לא יהיו שונים דרמטית ממחירי קודמיהם, ובכל מקרה – כל שינוי יהיה רק כלפי מעלה: שער השקל עלה משמעותית והמלחמה מייקרת את היבוא לארץ. מצד שני, למרות שהישראלים מגלים בדרך כלל לארג'יות בהוצאה על סלולר, גם לזה יש גבול, והיבואנים עלולים להיתקע עם סחורה. S23 אולטרה עולה היום כ-4,800 שקל. S23 פלוס כ-4,000 שקל, ו-S23 — 3,300 שקל.