מטא, החברה האם של פייסבוק ואינסטגרם, שוקלת להשיק רשת חברתית מבוססת טקסט שתתחרה בטוויטר. הדברים דווחו תחילה באתר MoneyControl ולאחר מכן אושרו על ידי מטא, שפרסמה הצהרה שלפיה "אנחנו בוחנים השקת רשת חברתית נפרדת ומבוזרת, שתאפשר שיתוף עדכונים טקסטואליים. אנחנו מאמינים שיש הזדמנות למרחב נפרד בו יוצרים ודמויות ציבוריות יוכלו לשתף בעדכונים הנוגעים לתחומי העניין שלהם".
3 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג ואילון מאסק
מארק צוקרברג ואילון מאסק
מארק צוקרברג ואילון מאסק
(צילום: AP, רויטרס)

עוד בנושא:

כרגע לא ידוע מתי תושק הרשת החברתית המדוברת, או אפילו אם הפיתוח שלה החל. לפי MoneyControl, שם הקוד הפנימי של האפליקציה החדשה כרגע הוא P92, והיא תושק תחת מיתוג של אינסטגרם ותאפשר למשתמשים להתחבר אליה באמצעות פרטי התחברות לרשת זו. הרשת היא כאמור מבוזרת, בדומה למתחרה של טוויטר מסטודון (רשת חברתית שמחולקת לרשתות משנה עם נושאים ותנאי שימוש שונים), והיא אף תשתמש באותו פרוטוקול.
3 צפייה בגלריה
מטא
מטא
מטא
(צילום: רויטרס)
לפי הדיווח, הפיצ'רים ברשת החדשה כוללים לינקים בפוסטים עם תצוגה מקדימה, ביוגרפיה למשתמשים, שם משתמש, תג אימות, אפשרות לשתף תמונות וסרטונים לפחות בגרסה הראשונית, עוקבים, לייקים, אך לא ברור אם הגרסה הראשונית תכלול גם אפשרויות להגיב ולשלוח הודעות פרטיות (אבל לבסוף הם ישולבו בפלטפורמה).
עוד דווח כי בנוסף לכניסה באמצעות פרטי ההתחברות לאינסטגרם, בגרסה הראשונית הפרופילים של משתמשים גם יכילו את פרטי החשבון שלהם באינסטגרם - כמו שם, שם משתמש, תמונת פרופיל, ביוגרפיה ואפילו עוקבים.
הצעד של מטא מגיע על רקע השינויים בטוויטר מאז רכישתה של הפלטפורמה על ידי היזם הסדרתי אילון מאסק, שמובילים לכך שחלק מהמשתמשים שלא מסכימים עם הצעדים מחפשים אלטרנטיבות, ופונים למשל למתחרה מסטודון. גם חלק מהחברות מסתייגות מלהמשיך לפרסם בטוויטר על רקע צעדים כמו שחזור חשבונות מושעים והשקת תהליך אימות בתשלום שהביא בתחילה לגל התחזויות לחברות. מאז, גם מטא השיקה תהליך אימות בתשלום. בנוסף, מטא מנסה צעדים שונים כדי לנסות למשוך אליה קהל צעיר, שמעדיף פעמים רבות את המתחרה טיקטוק.
3 צפייה בגלריה
 אילון מאסק
 אילון מאסק
אילון מאסק
(צילום: AP)
הצעד מגיע למרות ההכרזות של מטא לפיהן היא מעבירה את המיקוד שלה לבניית המטאברס - חזון לגלגול עתידי של האינטרנט שישלב חוויות בתלת מימד ומציאות וירטואלית ורבודה, והשקעות מאסיביות של החברה באותו חזון, גם על רקע מציאות כלכלית מאתגרת שכבר גרמה לפיטורי ענק בחברה.
בסוף 2022 השיקה אינסטגרם פיצ'ר בשם Notes שאיפשר למשתמשים לשתף פוסטים קצרים שמכילים עד 60 תווים הכוללים טקסט ואימוג'ים בלבד. לאחרונה, מייסדי אינסטגרם קווין סיסטרום ומייק קריגר, השיקו רשת חברתית חדשה שמתמקדת בהמלצות על תכנים חדשותיים למשתמשיה. מנוע ההמלצות שלה מחקה את סוד ההצלחה של טיקטוק, אך קיימות גם השערות לפיהן האפליקציה היא ניסיון להתחרות דווקא בטוויטר, בשל אופי התכנים המשותפים בה.