משרד החוץ הישראלי השתמש לראשונה בבינה מלאכותית על מנת להפיק תכנים דיגיטליים בשפות שונות. בימים האחרונים פרסמה חטיבת הדיגיטל של משרד החוץ שורה של סרטונים שהופקו באמצעות הטכנולוגיה של הסטארט-אפ הישראלי D-ID, שמאפשרת לשנות את השפה המדוברת בסרטונים ולהתאים אליה את תנועות השפתיים.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

בימים האחרונים הפיק ופרסם משרד החוץ שמונה סרטונים בשפות סינית, פרסית, ערבית, הודית, טורקית, יוונית, רוסית ופורטוגזית. בסרטונים נראה ראש חטיבת הדיגיטל של משרד החוץ, דוד סרנגה, כאשר הוא מברך את אזרחי מדינת אלה בשפתם ומזמין אותם להמשך דו-שיח עם ישראל. בסרטון בטורקית הוסיף סרנגה טקסט שמתייחס ליופיה של השפה שאותה הוא מכיר "מבית אבא".
1 צפייה בגלריה
דוד סרנגה
דוד סרנגה
דוד סרנגה
(צילום: משרד החוץ)
הסרטונים נראים לפחות בהתחלה קצת רובוטיים. השפתיים זזות בצורה מלאכותית מעט, אך הם עדיין מצליחים להעביר את המסר. מדובר במהפכה בתחום ההסברה שמאפשרת לדבר עם קהלים שונים בשפתם ולהנגיש להם את המסרים של מדינת ישראל. תוך יומיים הסרטונים בשפות השונות זכו לחשיפה של מעל מליון איש רק בטוויטר, ובתקשורת ההודית דיווחו על הסרטון של סרנגה בהינדי תחת הכותרת: "דיפלומט ישראלי מדבר הינדי באמצעות בינה מלאכותית". "מהפכת הבינה המלאכותית כבר כאן ומשרד החוץ מוצא את הדרכים לאמץ אותה מוקדם ככל האפשר כדי להרחיב את מעגלי ההשפעה של הדיפלומטיה הציבורית", אמר סרנגה, שעומד מאחורי היוזמה. "לא בכל נציגות אנחנו יכולים לשלוט בשפה המקומית על בוריה, אך בעזרת הטכנולוגיה הישראלית, אנו מצליחים להעביר את המסרים שלנו במהירות, ביעילות ובבהירות לקהל נרחב".
האזינו לריאיון עם גיל פרי, מנכ"ל D-ID:
הטכנולוגיה שבה השתמש משרד החוץ, שזכתה לכינוי דיפ פייק, מבוססת על אלגוריתמים של למידה עמוקה (Deep Learning) והיא מאפשרת לשנות תנועות שפתיים וגוף בסרטונים, או להחליף את פניהם של המצולמים בפנים של אנשים אחרים. הטכנולוגיה השתפרה משמעותית בשנים האחרונות והיא משמשת בין היתר ללוקליזציה של תכנים וליצירת סרטונים ארגוניים בשפות שונות. עם זאת, היא נחשבת לשנויה במחלוקת מכיוון שניתן להשתמש בה גם לרעה, למשל ליצירת סרטונים פורנוגרפיים והפצת פייק ניוז. D-ID הישראלית, שהוקמה בשנת 2017, היא אחת החברות המובילות בתחום המדיה המבוססת על בינה מלאכותית. הטכנולוגיה של החברה מאפשרת בין היתר להנפיש תמונות סטילס ולהפוך אותן לסרטוני וידאו. D-ID עומדת מאחורי הכלים Deep Nostalgia ו-LiveStory, שאיפשרו למשתמשי פלטפורמת אילנות היוחסין My Heritage להפיח חיים בקרובי משפחה שהלכו לעולמם. בנובמבר השיקה החברה פלטפורמה חדשה שמאפשרת להנפיש תמונות שנוצרו באמצעות מחולל התמונות Stable Diffusion בעזרת טקסטים שנוצרו באמצעות מודל השפה GPT-3.