קשה לפספס את העניין המחודש שגוגל מגלה בתחום החומרה. רק החודש היא השיקה שני סמארטפונים חדשים בסדרת פיקסל 7 ולצדם את השעון החכם הראשון שלה, פיקסל ווטש. באותה הזדמנות היא גם הכריזה על טאבלט חדש שיגיע לשוק ב-2023.
1 צפייה בגלריה
סדרת פיקסל 7
סדרת פיקסל 7
סדרת פיקסל 7
(צילום: Google)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

כעת מסתבר שאחד הגורמים העיקריים למגמה הזאת הוא הדאגה לעתיד של מנוע ההכנסות המרכזי של גוגל - פרסום ברשת. לפי דיווח באתר הטכנולוגיה The Information, גוגל חוששת מההתחזקות של אפל, שנוגסת בנתח השוק של סמסונג, יצרנית מכשירי האנדרואיד המצליחה בעולם. בנוסף, בגוגל חוששים שהרגולטורים בארה"ב יבטלו את הסכם המיליארדים שלה עם יצרנית האייפון, שמעניק למנוע החיפוש שלה עדיפות על מנועי חיפוש מתחרים בדפדפן ספארי של אפל.
יותר מכשירים של אפל בשוק, ללא העדפה למנוע החיפוש של גוגל, משמעותם פחות הכנסות לגוגל. זאת הסיבה שענקית הטכנולוגיה לקחה מה ש-The Information מתאר כ"הימור ענק". לפי מסמך פנימי שהגיע לידי אתר הטכנולוגיה, "היא מגדילה את ההשקעה בחומרה שלה, כולל מכשירי פיקסל, ומעבירה צוותי פיתוח מוצר ותוכנה מעבודה על פיצ'רים שמיועדים לחומרה שאינה של גוגל, לעבודה על מכשירים של גוגל".
בין היתר, החברה מסיטה לטובת עבודה על חומרה עובדים ומשאבים מפרויקטים כמו אנדרואיד אוטומוטיב, מערכת ההפעלה שלה לכלי רכב, וגוגל TV, ממשק לטלוויזיות חכמות. מי שעומד מאחורי המהלכים האלה הוא מנכ"ל החברה, סונדר פיצ'אי.
גוגל, חשוב לציין, אינה מתכוונת להפסיק את שיתוף הפעולה עם סמסונג ועם יצרניות מכשירי אנדרואיד אחרות, אבל היא מרגישה שהיא צריכה להתערב בעצמה כדי לבלום את הצמיחה של אפל. עם זאת, יש לה עוד דרך ארוכה לפני שתהפוך לשחקנית משמעותית בתחום החומרה: לפי The Information, בשנה שעברה מכרה גוגל רק 4.5 מיליון יחידות של סמארטפונים מסדרת פיקסל בשנה, בהשוואה ל-230 מיליון מכשירי אייפון שנמכרו על ידי אפל.