מייסד ומנכ"ל מטא, מארק צוקרברג, הכריז הערב (יום ג') על קסדת מציאות מדומה חדשה בשם קווסט פרו. הקסדה תאפשר בין היתר לשלב אלמנטים דיגיטליים בסביבה הפיזית של המשתמשים ותעקוב אחרי תנועות הפנים שלהם. המחיר: 1,500 דולר - גבוה משמעותית מקווסט 2, קסדת המציאות המדומה הפופולרית שהשיקה מטא בשנת 2020 ונמכרת תמורת 400 דולר. המכשירים של מטא, חשוב לציין, לא נמכרים בצורה מסודרת בישראל.
7 צפייה בגלריה
קווסט פרו
קווסט פרו
קווסט פרו. מיועדת לקהל מקצועי ולחובבי טכנולוגיה
(צילום: מטא)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

צוקרברג, שהציג את קווסט פרו בכנס השנתי של מטא, קונקט (Connect), אמר כי מדובר במכשיר הראשון בליין חדש של קסדות מתקדמות ומשוכללות שמטא מתכוונת להשיק בשנים הקרובות. העומק של המודול האופטי שלה קטן ב-40% בהשוואה לקווסט 2, מה שאיפשר ליצור קסדה קטנה, קלילה ונוחה יותר. לדברי צוקרברג, המכשיר החדש משלב בין כל מה שאנשים אהבו בקסדה הקודמת "לבין טכנולוגיות חדשניות שיאפשרו לעשות עוד הרבה יותר דברים במטאברס".
(צפו באירוע ההכרזה של מטא)
התכונה המעניינת ביותר בקסדה החדשה היא האפשרות לשלב אלמנטים דיגיטליים בסביבה הפיזית של המשתמשים בעזרת מצלמות שמתעדות באיכות גבוהה את הסביבה הפיזית של המשתמשים, טכנולוגיה שנקראת Passthrough. מדובר בצעד חשוב בדרך למשקפי המציאות הרבודה (AR) שמטא מפתחת בשנים האחרונות אך טרם יצאו לשוק. עוד חידוש משמעותי: חיישנים בתוך הקסדה יעקבו אחרי תנועות הפנים והעיניים של המשתמשים, על מנת לאפשר לאווטארים שלהם לחקות את המחוות הפיזיות שלהם ולהיראות אנושיים יותר.
במטא אומרים כי התצוגה של הקסדה החדשה טובה משמעותית לעומת קווסט 2, עם ניגודיות גבוהה ב-75%, 37% יותר פיקסלים ושיפור של 50% בראייה המרחבית. הקסדה כוללת שני מסכי LCD ברזולוציית 1800X1920, מצוידת בערכת השבבים סנאפדרגון XR2 Plus של קוואלקום ומגיעה עם 12 גיגה בייט זיכרון ו-256 שטח אחסון. גם הבקרים של הקסדה עוצבו מחדש וכעת יש להם חיישנים משלהם שמאפשרים מעקב מדויק יותר אחרי התנועה, לצד טכנולוגיה האפטית חדשה שמשפרת את תחושת המגע. הבקרים תומכים גם בקווסט 2 ובקרוב יהיה ניתן לרכוש אותם בנפרד תמורת 300 דולר.
7 צפייה בגלריה
קווסט פרו
קווסט פרו
קווסט פרו. אפל מחכה מעבר לפינה
(צילום: מטא)
המחיר של קווסט פרו יעמוד כאמור על 1,500 דולר. המכירה המוקדמת תצא לדרך היום והמכשירים יגיעו לרוכשים הראשונים בעוד שבועיים, ב-25 באוקטובר. הסט יכלול את הקסדה, שני שלטים, עטים, חוסמי אור ועמדת הטענה. הקסדה מיועדת בעיקר לקהל מקצועי, שמעוניין בפיצ'רים מתקדמים שמאפשרים שיתופי פעולה ועבודה מרחוק, וכן לחובבי טכנולוגיה ו"מאמצים מוקדמים" שהפרוטה מצויה בכיסם. קווסט 2 לא הולכת לשום מקום, ומטא מתכוונת להמשיך למכור אותה (ואת הדורות הבאים שלה) כמכשיר נגיש שמהווה נקודת כניסה לעולם ה-VR.
7 צפייה בגלריה
האווטארים החדשים של מטא
האווטארים החדשים של מטא
תראו למי יש רגליים. האווטארים החדשים של מטא
(צילום: מטא)
7 צפייה בגלריה
חנות האווטארים של מטא
חנות האווטארים של מטא
חנות האווטארים החדשה
(צילום: מטא)

הופעת אורח מפתיעה

מיד לאחר ההכרזה על קווסט פרו צירף צוקרברג לאירוע את מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה. השניים הכריזו על שיתוף פעולה חדש שבמסגרתו מוצרי הדגל של מיקרוסופט - וורד, אקסל, טימס, Xbox Cloud Gaming וכלים נוספים המיועדים לשימוש עסקי וארגוני - ישתלבו בקסדות הקווסט. מדובר בשיתוף פעולה מפתיע למדי לאור העובדה שגם מיקרוסופט מפתחת טכנולוגיות בתחום המציאות המדומה והרבודה והיא צפויה להתחרות במטא על תשומת הלב והכיס של הצרכנים. צוקרברג הכריז על שיתוף פעולה גם עם זום, המתחרה בטימס של מיקרוסופט, שבמסגרתו ישולבו האווטארים של מטא באפליקציית שיחות הווידאו.
7 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג וסאטיה נאדלה
מארק צוקרברג וסאטיה נאדלה
מיריבות לשותפות. מארק צוקרברג וסאטיה נאדלה
(צילום: מטא)
החברה הודיעה גם על שורת עדכונים ב-Horizon Workrooms, פלטפורמת המציאות המדומה המיועדת למקומות עבודה. בין החידושים: הבעות פנים נוספות לאווטארים, אפשרות להתפצל לחדרים, אודיו מרחבי, פתקים דביקים ללוח הווירטואלי, עט חדש שיאפשר לכתוב באופן ברור יותר ואפשרות ליצור סביבת עבודה מותאמת אישית. עוד הכרזה חשובה: האווטארים של מטא, שעד עתה כללו את פלג הגוף העליון בלבד, יקבלו לראשונה רגליים. העדכון הזה יגיע קודם כל ל-Horizon Worlds, פלטפורמת המטאברס המרכזית של החברה.

הכרזות נוספות בכנס:

  • מטא תאפשר לצלם סרטונים בפלטפורמת Horizon Worlds ולשתף אותם באינסטגרם באמצעות Reels
  • חנות אווטארים חדשה תאפשר לרכוש בגדים וירטואליים של מותגים מוכרים עבור הכפילים הדיגיטליים שלכם
  • האווטארים של מטא ייצגו יותר סוגים של מבני גוף וגוני עור
  • מטא מפתחת טכנולוגיה שתאפשר למשתמשים ליצור אווטאר ריאליסטי באמצעות הסמארטפון
  • אווטארים יוכלו בקרוב לייצג משתמשי וואטסאפ בשיחות וידאו
  • משתמשים הוציאו עד כה 1.5 מיליארד דולר על משחקים ואפליקציות בחנות מטא קווסט
  • חוויות המבוססות על תכנים של ענקית התוכן NBCUniversal, בהם "המשרד", ישולבו ב-Horizon Worlds
  • פלטפורמת Horizon Home תאפשר לצפות במשותף עם חברים בתוכן מיוטיוב
  • המשחקים Among Us VR ו-Iron Man VR יהיו זמינים לקווסט 2 בחודש הבא
  • מטא משיקה ערכת אביזרים בשם Active Pack שתקל על משתמשי קווסט 2 חובבי כושר
7 צפייה בגלריה
האווטאר של מארק צוקרברג
האווטאר של מארק צוקרברג
האווטאר של מארק צוקרברג
(צילום: מטא)

זירת ההתכתשות הבאה של ענקית הטכנולוגיה

צוקרברג חשף כבר בכנס קונקט הקודם, שהתקיים לפני שנה ובו שרטט את חזון המטאברס שלו, כי מטא עובדת על קווסט פרו שאז נקראה עדיין בשם הקוד הפנימי "פרויקט קמבריה". לפני חודש נחשפו תמונות וסרטונים של הקסדה לאחר שאב-טיפוס שלה "נשכח בטעות" בחדר מלון, אז גם התברר כי שמה הסופי יהיה קווסט פרו.
מטא מכרה לפי ההערכות כמעט 15 מיליון יחידות של קווסט 2 מאז שהקסדה הושקה בסוף שנת 2020, נתון שהופך אותה לשחקנית הדומיננטית ביותר בשוק מכשירי המציאות המדומה עם נתח שוק של כ-90% לפי נתוני חברת המחקר IDC.
7 צפייה בגלריה
PlayStation VR2
PlayStation VR2
פלייסטיישן VR2. תושק בשנה הבאה
(צילום: Sony)
עם זאת, בשנים הקרובות הדומיננטיות של מטא תעמוד למבחן: בתחילת השנה הבאה צפויה אפל להשיק קסדת מציאות מעורבת עם יכולות דומות לאלה של קווסט פרו; סוני צפויה להשיק בשנה הבאה את קסדת המציאות המדומה שלה, פלייסטיישן VR2; ופיקו, יצרנית קסדות מציאות מדומה שבבעלות בייטדאנס הסינית, החברה האם של טיקטוק, ממשיכה גם היא להשיק דגמים חדשים ולהרחיב את פעילותה ברחבי העולם. הבשורה הטובה מבחינת כל החברות היא שיש עוד הרבה מקום לצמיחה: חברת המחקר Strategy Analytics העריכה בחודש שעבר כי מספר מכשירי המציאות המדומה והמציאות הרבודה שמותקנים אצל לקוחות ברחבי העולם יכפיל את עצמו תוך שנתיים ויזנק מ-50 מיליון היום ל-100 מיליון במהלך 2024. בחברה מעריכים כי שיעור מכשירי המציאות הרבודה יזנק מ-1% בלבד בשנת 2021 ל-64% מהמכשירים עד 2027. שוק מכשירי המטאברס, אם כך, צפוי להפוך לזירת ההתכתשות הבאה של ענקיות הטכנולוגיה.