סמסונג שוקלת להחליף את גוגל בבינג בתור מנוע החיפוש המובנה בסמארטפונים שהיא מייצרת - כך דיווח אמש (יום א') הניו יורק טיימס. לפי הדיווח, התגובה בגוגל לאפשרות שסמסונג לא תחדש את ההסכם עם החברה הייתה "פאניקה".
2 צפייה בגלריה
מנוע החיפוש של גוגל בטלפון של סמסונג
מנוע החיפוש של גוגל בטלפון של סמסונג
סמסונג תעבור לבינג?
(צילום: AM NIKOM / Shutterstock.com)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

סמסונג היא יצרנית הסמארטפונים הפופולרית בעולם ולפי חברת המחקר IDC נתח השוק שלה בשנת 2022 עמד על 21.6%. סיום החוזה עם החברה הקוריאנית עלול לגרום לגוגל לאובדן הכנסות של מיליארדים מפרסום, שלא לדבר על הנזק התדמיתי לחברה שנחשבת למלכה הבלתי מעורערת של תחום החיפוש.
לפי אתר Statcounter, שעוקב אחרי נתוני השימוש בשירותים שונים ברשת, נתח השוק של גוגל בתחום החיפוש עמד בחודש מרץ על 93.18%. בינג של מיקרוסופט, שנתח השוק שלו עמד על 2.87% בלבד בחודש שעבר, הפך לאיום משמעותי על החברה מאז שהוטמע בו צ'אטבוט שמבוסס על GPT-4, מודל השפה העוצמתי של חברת OpenAI שעומדת מאחורי ChatGPT.
לא ברור אם יכולות הבינה המלאכותית החדשות היו אלה שגרמו לסמסונג לשקול לעבור לבינג, אולם זאת הייתה הנחת העבודה בגוגל. המשא ומתן בין שתי החברות עדיין מתנהל וייתכן שבסופו של דבר יסכימו החברות על חידוש החוזה ביניהן. לגוגל יש חוזה דומה עם אפל שגם הוא צפוי להסתיים השנה.

"אובססיה" בגוגל

לפי הניו יורק טיימס, התגובה של גוגל לאיום מצדה של מיקרוסופט היא פרויקט מאגי (Magi), שבמסגרתו מתכננת החברה לבנות מנוע חיפוש חדש לחלוטין שיהיה מבוסס על בינה מלאכותית ויציע חוויה יותר מותאמת אישית לעומת מנוע החיפוש הקיים שלה. לצד זאת מתכננת גוגל להוסיף פיצ'רים מבוססי AI למנוע החיפוש הנוכחי שלה.
מנוע החיפוש של גוגל הוא מוצר הליבה של החברה ובשנת 2022 ההכנסות שלו הסתכמו ב-162 מיליארד דולר. לפי הניו יורק טיימס, השדרוג של מנוע החיפוש והמאמצים להפוך אותו למודרני יותר הפכו ל"אובססיה" בחברה שמעסיקה כעת 160 עובדים במשרה מלאה במסגרת פרויקט מאגי. גוגל השיקה בחודש שעבר צ'אטבוט בשם Bard, שזמין בארה"ב ובריטניה בלבד, אך היא לא שילבה אותו בינתיים במנוע החיפוש שלה.
2 צפייה בגלריה
Bard
Bard
הצ'אטבוט Bard
(צילום: Emre Akkoyun / shutterstock.com)
מנוע החיפוש החדש של גוגל יציע למשתמשים מוצרים לקנייה ומידע נוסף בהתבסס על חיפושים קודמים שלהם, ויהיה ניתן לשוחח איתו כמו עם צ'אטבוט. במסגרת השדרוג של מנוע החיפוש הנוכחי, הוא יוכל לענות על שאלות בנושא תכנות, בדומה ל-ChatGPT. כלי בשם GIFI יאפשר למשתמשים ליצור תמונות בעמוד תוצאות החיפוש של התמונות, ככל הנראה בדומה ל-DALL-E2 של OpenAI. כלי נוסף, בשם Tivoli Tutor, יאפשר למשתמשים ללמוד שפה חדשה באמצעות צ'אט. מוצר בשם Searchalong יאפשר למשתמשים לשאול שאלות בזמן הגלישה ברשת עם דפדפן כרום. כך, למשל, משתמשים שבודקים מידע על דירה באתר Airbnb יוכלו לברר במקביל על פעילויות בסביבה.
גוגל שוקלת גם לאפשר למשתמשים לחפש מוזיקה באמצעות צ'אטבוט ולשלב בינה מלאכותית בשירות המפות גוגל ארת'. החברה צפויה לשחרר חלק מהכלים החדשים בחודש הבא ולהשיק פיצ'רים נוספים בסתיו. בשלב הראשון הם יהיו זמינים למיליון אנשים בלבד ועד סוף השנה הם יגיעו לכ-30 מיליון משתמשים. נכון לעכשיו הכוונה היא לשחרר אותם למשתמשים בארה"ב בלבד.
לארה לוין, דוברת מטעם גוגל, מסרה: "לא כל סיעור מוחות או רעיון למוצר מובילים להשקה, אבל כמו שאמרנו בעבר, אנחנו מתרגשים להביא פיצ'רים חדשים מבוססי בינה מלאכותית לחיפוש, ונשתף במידע חדש בקרוב".