קרב הענקיות על עליונות בתחום הבינה המלאכותית מתחמם: לפי דיווח באתר The Information, גוגל מקדמת בשבועות האחרונים פרויקט בשם "ג'מיני" (מזל תאומים), שבמסגרתו עובדים ב-Google Brain, זרוע המחקר של החברה, משתפים פעולה עם DeepMind, חברה-בת של גוגל, על מנת להתחרות בחברת OpenAI ובמיקרוסופט שמטמיעה את הכלים שלה במוצריה בקצב מסחרר. שיתוף הפעולה בין שתי אלה הפך לאחד האיומים המשמעותיים ביותר על גוגל בשנים האחרונות.
1 צפייה בגלריה
גוגל
גוגל
גוגל
(צילום: JRdes / Shutterstock.com)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

DeepMind, שנחשבת לאחת החברות המובילות בתחום הבינה המלאכותית, הוקמה בשנת 2010 ונרכשה על ידי גוגל בשנת 2014. למרות הרכישה, DeepMind שמרה עד כה על עצמאות והתנהלה בנפרד מחברת האם הענקית שלה. DeepMind פיתחה צ'אטבוט בשם Sparrow ומנכ"ל החברה דמיס הסביס אמר לפני כחודשיים כי הוא שוקל לשחרר אותו בגרסת "בטא פרטית" במהלך השנה.
גוגל נחשבת גם היא לאחת החברות המתקדמות בעולם בתחום הבינה המלאכותית. בשנת 2017 הציגו חוקרים של החברה מודל פורץ דרך בשם טרנספורמר, שעל בסיסו פותח בהמשך מודל השפה GPT של OpenAI. טרנספורמר שימש גם כתשתית למודל השפה הגדול של גוגל, LaMDA, שעליו מבוסס הצ'אטבוט Bard, שהושק מוקדם יותר החודש באופן מצומצם למשתמשים בארה"ב ובבריטניה.
לפי הדיווח ב-The Information, פרויקט ג'מיני אילץ את החוקרים של גוגל ושל DeepMind להתגבר על "יריבות מרה" ששררה ביניהם לאורך שנים. ההחלטה לאחד כוחות רומזת על כך שבהנהלת גוגל לא מרוצים מקצב ההתקדמות של החוקרים ב-Google Brain, ומהעובדה שהם משתרכים מאחורי מיקרוסופט שמשיקה מוצרים חדשים בתחום ה-AI בקצב מהיר.
אתר CNBC דיווח אמש על מהלך משמעותי נוסף של גוגל בתחום ה-AI: החברה מארגנת מחדש את החטיבה שעומדת מאחורי הסייעת הקולית גוגל אסיסטנט על מנת לתת עדיפות לצ'אטבוט Bard שנמצא תחת אחריותה. ייתכן שהארגון מחדש מצביע על כוונה של גוגל להטמיע את Bard בסייעת הקולית, מהלך שעשוי לשפר את היכולות שלה באופן דרמטי.