גוגל הודיעה אחר הצהריים (יום ג') כי היא פותחת לראשונה את Bard, הצ'אטבוט החדש שלה, לציבור. החברה הכריזה על Bard ב-6 בפברואר, אך עד כה הוא היה זמין למספר מצומצם של בודקים בלבד. כעת, משתמשים בארה"ב ובבריטניה יכולים להצטרף לרשימת המתנה על מנת לקבל גישה אליו.
3 צפייה בגלריה
Bard
Bard
Bard
(צילום: gguy / Shutterstock.com)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

Bard מבוסס על מודל שפה גדול שפותח על ידי גוגל, LaMDA, והוא יתחרה באופן ישיר ב-ChatGPT של חברת OpenAI ובבינג, הצ'אטבוט של מיקרוסופט שהוטמע במנוע החיפוש שנושא את אותו שם. מיקרוסופט הכריזה על הצ'אטבוט שלה יומיים לאחר גוגל, אך פתחה את הגישה למשתמשים כבר בחודש שעבר ולפי החברה מיליוני בני אדם כבר משתמשים בו. גוגל נוקטת בגישה זהירה יותר מזו של מיקרוסופט לא רק בכל הנוגע ללוח הזמנים: מצילומי מסך של הממשק שהפיצה החברה עולה כי היא מתייחסת ל-Bard כאל "ניסוי" ומבהירה למשתמשים כי הוא לא מייצג את העמדות שלה. "Bard לא תמיד יקלע למטרה", נכתב בחלונית שנפתחת לפני השימוש בצ'אטבוט, "Bard עשוי לתת תשובות לא מדויקות או בלתי ראויות. אם יש לכם ספקות, השתמשו בכפתור 'Google It' כדי לבדוק את התשובות של Bard". בניגוד למיקרוסופט, שהפכה את הצ'אטבוט שלה לפיצ'ר המרכזי של מנוע החיפוש בינג, בעמוד הבית של גוגל לא מופיע קישור ל-Bard ויש לגשת אליו דרך כתובת נפרדת - http://bard.google.com.
3 צפייה בגלריה
Bard
Bard
Bard
(צילום: גוגל)
ההכרזה על Bard בחודש שעבר עוררה סערה לאחר שהתברר שבצילום מסך שגוגל הפיצה לתקשורת הופיעה טעות עובדתית: הצ'אטבוט טען כי טלסקופ החלל ג'יימס ווב הוא הראשון שצילם תמונה של כוכב מחוץ למערכת השמש, על אף שתמונה כזו צולמה על ידי טלסקופ אחר כבר ב-2004. "עד כה למדנו הרבה מבדיקות שנעשו ב-Bard והשלב המשמעותי הבא בשיפורו הוא קבלת משוב מאנשים נוספים", אמרו היום בגוגל, "הטכנולוגיה שמאחורי מודלי שפה גדולים היא מרגשת, אך לצד זה, הם לא חפים מטעויות. לדוגמה, מכיוון שהם לומדים משפע רב של מידע המשקף הטיות וסטריאוטיפים בעולם האמיתי, אלה מופיעים לפעמים בפלטים שלהם. הם יכולים לספק מידע לא מדויק, מטעה או שקרי תוך הצגתו בביטחון".
3 צפייה בגלריה
Bard
Bard
Bard
(צילום: גוגל)
עם זאת, בחברה אומרים כי למודלי שפה גדולים "יש עדיין יתרונות מדהימים", בהם "הזנקת הפרודוקטיביות האנושית, יצירתיות וסקרנות. כאשר אתם משתמשים ב-Bard, לעתים קרובות תקבלו את האפשרות לבחור מבין כמה טיוטות שונות של התגובה שלו, כך שכל אחד יכול לבחור את נקודת ההתחלה הטובה ביותר עבורו. משם, אפשר להמשיך לשתף את Bard ולשאול שאלות המשך. אם אתם רוצים לראות אלטרנטיבה, תמיד אפשר לגרום ל-Bard לנסות שוב".
בחברה מציינים כי Bard הוא חוויה משלימה לחיפוש בגוגל: "הוא תוכנן כך שאפשר לבקר בקלות במנוע החיפוש כדי לבדוק את התגובות שלו או לחקור מקורות ברחבי האינטרנט. לחיצה על 'Google it' תאפשר לראות הצעות לשאילתות, ומנוע החיפוש ייפתח בכרטיסייה חדשה כדי שיהיה אפשר למצוא תוצאות רלוונטיות ולהתעמק". בחברה מבטיחים כי בעתיד ישלבו מודל שפה גדול במנוע החיפוש "בצורה מחושבת ומעמיקה יותר". ההכרזה על שחרורו של Bard מגיעה כאשר התחרות בין גוגל למיקרוסופט מגיעה לשיאה: אחרי ששתי החברות הכריזו בחודש פברואר על צ'אטבוטים מתחרים, בשבוע שעבר הודיעו שתיהן על שילוב של בינה מלאכותית יוצרת (גנרטיבית) ביישומי הפרודוקטיביות שלהן - חבילת Workspace של גוגל, שכוללת את ג'ימייל, דוקס, סליידס ושיטס; וחבילת Microsoft 365, שכוללת את אאוטלוק, וורד, אקסל, פאוורפוינט וטימס. בנוסף, בשבוע שעבר חשפה OpenAI את GPT-4, הגרסה החדשה של מודל השפה שלה שכבר מוטמעת בחלק מהמוצרים של מיקרוסופט.