אפל הכריזה על תאריך היעד של כנס המפתחים שלה אמש (ג'). ה-WWDC 2024 ייערך כמיטב המסורת של החברה באירוע אונליין ובאירוע למוזמנים בלבד ב-10 ביוני בקופרטינו. האירוע עצמו כבר לא דומה למה שהיה בעבר, כאשר סטיב ג'ובס היה גונב את ההצגה בסוף עם הפתעה כלשהי. כעת מדובר באירוע מקצועי שמיועד לחשוף למפתחים את הפיצ'רים החדשים שיציידו את מערכות ההפעלה של שלל מוצריה. הפעם האירוע יתמקד ככל הנראה עוד יותר בתוכנה, וספציפית ב-AI.
1 צפייה בגלריה
אפל
אפל
האם אפל תלחץ סוף סוף על כפתור ה-AI?
(עיבוד תמונה. צילום: shutterstock)
החברה לא ממש הרחיבה על ההכרזות המיועדות, אבל לפי סוכנות בלומברג, אלה יתמקדו בבינה מלאכותית. ספציפית אפל אמורה לחשוף סוף כל סוף את אסטרטגיית הבינה המלאכותית שלה ל-iOS 18 ושאר מערכות ההפעלה. כדרך לעודד קצת רחש במדיה החברתית, סגן נשיא החברה לשיווק התפייט בציוץ שהאירוע יהיה "Absolutely Incredible", כלומר AI.
כאמור, בחברה לא נוטים לחשוף הכרזות מבעוד מועד ומשאירים לדמיון של המעריצים לעבוד שעות נוספות. הדבר היחיד שבטוח זה שחלק מהפיצ'רים יכללו תכונות פרואקטיביות שאמורים לסייע למשתמשים בחיי היום-יום שלהם, כך לפי מארק גורמן, המומחה לענייני אפל של בלומברג. הוא ציין שאפל לא צפויה להכריז על צ'אטבוט משלה שיתחרה בצ'אט GPT או ג'מיני של גוגל. זה לא מפתיע, דיווחים משבוע שעבר העלו שאפל בודקת עם OpenAI וגוגל אפשרות לשלב את הבוטים שלהן באייפון. החברה לא ממש התמקדה בבינה מלאכותית בשנים האחרונות ובמקום בחרה במכונית האוטונומית (שבוטלה) ובמשקפי המציאות המדומה וויז'ן פרו (שהושקו) - כהימור.
רבים אומרים שהפספוס של אפל לעלות על רכבת ה-AI בזמן הביא את המשקיעים לדרוש ממנה לתקן את המסלול. יש להזכיר שאפל הייתה הראשונה להציג סייעת קולית בדמות סירי לפני יותר מעשור. טים קוק, מנכ''ל אפל הבטיח לאחרונה שזה בדרך, אבל עם זאת מדובר בתחום שהיא לא ממש המשיכה לפתח וסירי נותרה מאחור מבחינה טכנולוגית במיוחד בהשוואה למתחרות מבית גוגל ואמזון. כדי לחפות על מה שאפשר להגדיר כ-"פאשלה" עסקית רצינית מצד חברת הטכנולוגיה המובילה בעולם, היא צפויה להציע את אחד מהשדרוגים הגדולים ביותר למערכת ההפעלה הבאה של האייפון, iOS 18.
בינתיים לא ברור מה יכלול השדרוג המסיבי הזה. השמועה הפופולרית מדברת על שדרוג של סירי לסירי AI, כלומר שהיא תקבל תכונות שכבר זמינות באסיסטנט של גוגל או בקופיילוט של מיקרוסופט. אבל מכיוון שלחברה אין כאמור צ'אטבוט AI משל עצמה מדובר ככל הנראה בעיקר במשאלה שלא ברור אם או כיצד תתממש. יש לציין שאפל כן ממשיכה להשקיע בתחום ואף רכשה מספר חברות. היא גם מפרסמת לא מעט מחקרים שחלקם אף הרשימו מומחים בתוצרים שלהם. אבל קשה לדעת אם לאפל יש באמת פיתוח בינה מלאכותית שיגרום לשאר המתחרות לברוח בזעקות כשייחשף. בינתיים נצטרך להמתין בסבלנות עד יוני הקרוב כדי לגלות את זה.