תערוכת הטכנולוגיה הגדולה באירופה, IFA, רק נפתחה - וכבר הספקנו לראות לא מעט הכרזות על מוצרים חדשים ומעניינים שיגיעו לשוק בשנים הקרובות. באופן מעניין, מתוך המוצרים הרבים שכבר הוכרזו, בולטת ללא צל של ספק קטגוריית מוצרים אחת - מכשירים בעלי מסכים גמישים ומתקפלים. מעניין לגלות שרוב המכשירים המתקפלים שהוכרזו הם אפילו לא סמארטפונים.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

הטלוויזיה הגמישה של LG

נתחיל עם חברת LG, שחשפה בימים האחרונים כיריית הפתיחה שלה לכנס מספר טכנולוגיות ומוצרים חדשים, ובראשם מסכי ה-OLED החדשים והגמישים שלה.
LG הציגה מספר מוצרים חדשים בתחום המסכים הגמישים לכבוד הכנס, המרשים והמעניין ביותר שבהם הוא מסך הטלוויזיה החדש של החברה, ה-LG OLED Flex. אם השם לא הצליח להבהיר זאת, אז כן, מדובר במסך טלוויזיה בגודל 42 אינץ' הניתן לכיפוף.
3 צפייה בגלריה
LG OLED Flex
LG OLED Flex
LG OLED Flex
(צילום: רועי האן)
הכיפוף של המסך נעשה במספר תצורות, בהן תצורה אוטומטית שנעשית בלחיצת כפתור על גבי השלט של המסך, וכן בצורה ידנית, שמאפשרת לכופף את המסך ללא פחות מ-20 זוויות כיפוף שונות, כך שנוכל למעשה להתאים את זווית העקמומיות של המסך לצרכים שלנו.
מעבר לכך מדובר במסך טלוויזיה חכם ומתקדם בהחלט, הכולל בין היתר את המעבד החדש של LG, ה-Alpha 9 Gen 5, שהושק יחד עם סדרת המסכים החדשה של החברה לפני מספר חודשים. מעבר לכך, המסך מציע יכולות עבודה מרשימות המתאימות גם לגיימינג, זאת הודות לזמן תגובה של 0.1 אלפיות השנייה ותמיכה בקצב רענון מהיר של עד 120 הרץ.

המסך המתקפל של ASUS

גם אסוס פתחה את כנס IFA עם מכשיר מתקפל משלה. מדובר ב-Zenbook 17 Fold OLED - המחשב הנייד הראשון של החברה שמצויד במסך OLED מתקפל. את הטעימה הראשונה מהמחשב החדש של אסוס קיבלנו מוקדם יותר השנה במסגרת תערוכת CES, שבה הוכרז לראשונה.
3 צפייה בגלריה
Zenbook 17 Fold OLED
Zenbook 17 Fold OLED
Zenbook 17 Fold OLED
(צילום: רועי האן)
המחשב החדש של אסוס מגיע עם פאנל OLED בגודל של 17.3 אינץ' שאותו ניתן לקפל במרכז. בתוך כך יהיה ניתן לעבוד עם המחשב במספר תצורות עבודה שונות, בהן תצורת טאבלט מלאה המעניקה למשתמש שטח עבודה גדול בהחלט ברזולוציית 2.5K, לצד תצורת עבודה רגילה כאשר המחשב מקופל בזווית של 90 מעלות שתחלק את המסך לשני חלקים ברזולוציית 1,920x1,280 כל אחד. כמו כן, המחשב מגיע עם מספר אביזרים כגון מקלדת פיזית אלחוטית שאותה ניתן לחבר למחשב במגנט.
מתחת למכסה המנוע נמצא מעבד i7 דור 12 של אינטל לצד מאיץ גרפי מובנה Intel Iris Xe, אפשרויות רכישה עם עד 16 גיגה-בייט RAM ועד 1 טרה-בייט של נפח אחסון. המחשב מגיע בנוסף עם תמיכה מלאה בתקן Intel EVO (תקן איכות המחייב את היצרנית לעמוד בתנאי סף ברמת המפרט ויכולות המחשב על מנת לקבל אותו), וכולל בנוסף תמיכה ב-WiFi 6E לצד 4 חיבורי Thunderbolt. אסוס כבר הכריזה כי המחשב החדש יהיה זמין בישראל במהלך החודשים הקרובים במחיר התחלתי של 14,449 שקלים.

המסך המתקפל של Lenovo

מתקפל נוסף שהוצג ב-IFA השנה הוא ThinkPad X1 Fold של חברת לנובו, שחוזר עם דגם חדש ועדכני לאחר שהושק לראשונה לפני כשנתיים.
הדור השני של ה-X1 Fold מציג כמה שינויים חדשים, בהם מסך הנמתח לגודל של 16.3 אינץ' כאשר הוא פתוח (הדור הראשון הגיע עם מסך בגודל 13.3 אינץ') - זאת תוך כדי שעובי המחשב קטן ב-25%. בנוסף לכך ועקב הגדלת גודל המסך גם המקלדת הפיזית שניתן לחבר למחשב גדלה גם כן.
3 צפייה בגלריה
ThinkPad X1 Fold
ThinkPad X1 Fold
ThinkPad X1 Fold
(צילום: רועי האן)
מעבר לכך, לנובו כמובן סיפקה עדכון למפרט הפנימי של המחשב, שכעת יציע אפשרויות רכישה למעבדי אינטל דור 12 ברמת i5 ו-i7, זאת לצד אפשרויות רכישה לעד 1 טרה-בייט של נפח אחסון ועד 32 גיגה-בייט של RAM.
באשר למחיר, בעוד והמחיר של המחשב בישראל טרם פורסם, לנובו חשפה כי הדגם החדש של ה-X1 Fold יהיה זמין לרכישה ברחבי העולם החל מחודש נובמבר הקרוב, במחיר התחלתי של 3,000 דולר.
הכותב הוא אורח חברת LG בברלין