מפת הדרכים נחשפת: דיווח של אתר The Information חושף את התוכניות של חברת מטא בתחום קסדות המציאות המדומה והרבודה. על פי הדיווח, החברה תשיק במהלך השנתיים הקרובות מספר דגמים חדשים של קסדות מציאות מדומה ורבודה, בהם קסדת מציאות מעורבת חדשה שתושק כבר השנה וכן משקפי מציאות רבודה חדשים שיגיעו לשוק בשנת 2024.
2 צפייה בגלריה
משקפי המציאות המדומה של מטא, אילוסטרציה
משקפי המציאות המדומה של מטא, אילוסטרציה
משקפי המציאות המדומה של מטא, אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

הקסדה הראשונה שתשיק מטא במהלך השנתיים הקרובות תהיה קסדת מציאות מעורבת יוקרתית, שזכתה עד כה לשם הקוד Project Cambria ותגיע לשוק כבר במהלך חודש ספטמבר השנה. הקסדה צפויה לכלול מסכים ברזולוציה גבוהה, מפרט מתקדם יותר מזה של קסדות הקווסט הנוכחיות, עיצוב נוח יותר ללבישה בהשוואה לעיצוב של קסדת קווסט 2, יכולות מעקב אחרי האישונים והבעות הפנים וסוללה גדולה יותר.
הקסדה צפויה לרוץ על גבי מערכת ההפעלה החדשה של מטא המבוססת על אנדרואיד, זאת לאחר שמטא גנזה את הפיתוח של מערכת ההפעלה הייעודית שלה בתחילת השנה. תג המחיר של הקסדה צפוי לעמוד על 799 דולר - מחיר גבוה בהרבה מזה של קסדות המציאות המדומה שמטא מוכרת היום תחת מותג קווסט. בשנת 2024 צפויה מטא להשיק גרסה מעודכנת של הקסדה, שמפותחת בימים אלה במטא תחת שם הקוד Funston.
2 צפייה בגלריה
משקפי קמבריה
משקפי קמבריה
פרויקט קמבריה
(צילום: פייסבוק)
לצד Project Cambria צפויה מטא להשיק במהלך השנתיים הקרובות שני דגמים חדשים של קסדות מציאות מדומה, שיהוו את דור ההמשך של קסדות הקווסט הנוכחיות. שמות הקוד של הקסדות החדשות הם Cardiff ו-Stinson, ועל פי הדיווח הן יגיעו לשוק במהלך 2023 ו-2024.
שנת 2024 תהיה גם השנה בה מטא תשיק את משקפי המציאות הרבודה שלה, המפותחים כיום תחת שם הקוד Nazare. המשקפיים צפויים להציע יכולות מציאות רבודה מתקדמות שלא יהיו תלויות בחיבור לסמארטפון של המשתמש. בהמשך הדרך תשיק מטא דגם קל יותר של המשקפיים ב-2026, וגרסה נוספת במהלך 2028.
עוד בשנת 2024 תשיק מטא זוג משקפיים חכמים נוספים שיקראו Hypernova ותג המחיר שלהם יהיה זול יותר. בניגוד למשקפי Nazare, המשקפיים המוזלים של מטא כן יהיו תלויים בחיבור לסמארטפון של המשתמשים והן ישמשו בעיקר כדי להציג התראות מהמכשיר על גבי צג המשקפיים. לצד אלה תשיק מטא צמיד אלקטרומיוגרפי חכם, שיודע לפענח את האותות החשמליים המועברים דרך עמוד השדרה לשרירים המניעים את היד ולהמיר את התנועות לפקודה דיגיטלית.
בסופו של דבר, גם אם חלק מהמוצרים שהוזכרו בדיווח לא באמת יגיעו לשוק, נראה שההשקעה אדירת המימדים של צוקרברג בתחום המציאות המדומה והרבודה סוף סוף מתחילות להניב פירות, גם אם זה ייקח עוד כמה שנים עד שהפיתוחים המעניינים באמת יגיעו לשוק. כמו כן, חשוב לזכור שמטא תתמודד במהלך השנים הקרובות עם עוד כמה שחקניות בשוק המציאות המדומה והרבודה, בהן אפל וגוגל, שצפויות להציג במהלך השנים הקרובות פיתוחים חדשים משלהן.