פייסבוק הודיעה הערב (יום ג') כי בשבועות הקרובים היא מתכוונת להשבית את מנגנון זיהוי הפנים שלה. המשמעות: הרשת החברתית הגדולה בעולם לא תתייג יותר משתמשים שמופיעים בתמונות ובסרטונים בהתבסס על אלגוריתמים שיזהו את תווי פניהם.

עוד כתבות על זיהוי פנים:

1 צפייה בגלריה
השתקפות של לוגו פייסבוק
השתקפות של לוגו פייסבוק
פייסבוק. תמחק תבניות של כמיליארד משתמשים
(צילום: רויטרס)
סגן נשיא מטא (החברה האם של פייסבוק) לבינה מלאכותית, ג'רום פזנטי, הסביר כי "ישנן דאגות רבות לגבי מקומה של טכנולוגיה לזיהוי פנים בחברה שלנו ורגולטורים עדיין עובדים על כללים לפיקוח על השימוש. בעקבות אי הוודאות המתמשכת, אנחנו מאמינים שראוי להגביל את השימוש בזיהוי פנים למספר קטן של מקרים". פזנטי רמז כי מטא לא מתכוונת לזנוח לגמרי את הטכנולוגיה: "כשאנחנו מסתכלים קדימה, אנחנו עדיין חושבים שטכנולוגיית זיהוי פנים היא כלי עוצמתי".

עוד כתבות על פייסבוק:

טכנולוגיה לזיהוי פנים נחשבת לשנויה במחלוקת הן בגלל שהיא נחשבת לפולשנית, בעיקר כאשר היא מיושמת במרחב הציבורי, והן בגלל אחוז גבוה יחסית של טעויות בזיהוי שבמקרים מסוימים גרמו למעצרים של חפים מפשע. הביקורת גרמה לחברות כמו מיקרוסופט, אמזון ו-IBM - וגם לערים ומדינות מסוימות - להגביל את השימוש בטכנולוגיה הזאת בשנים האחרונות.
האזינו לריפרש, פודקאסט הטכנולוגיה של ynet:

מערכת זיהוי הפנים של פייסבוק אמנם אינה נמצאת בשימוש משטרתי והיא לא שלחה חפים מפשע לכלא, אולם מאז שהיא התווספה לרשת החברתית משתמשים התלוננו על תיוגים שגויים ועל פגיעה בפרטיות. ב-2019 שינתה פייסבוק את ההגדרות והודיעה כי המערכת תזהה רק משתמשים שאישרו זאת מראש. כעת אומרים ברשת החברתית כי יותר משליש מהמשתמשים נתנו את הסכמתם, ובשבועות הקרובים יימחקו תבניות זיהוי הפנים של יותר ממיליארד בני אדם. המהלך יושלם עד חודש דצמבר. מנגנון זיהוי הפנים של פייסבוק, אגב, מבוסס על הטכנולוגיה של הסטארט-אפ הישראלי Face.com שהרשת החברתית רכשה תמורת כ-100 מיליון דולר בשנת 2012.
ההכרזה של פייסבוק היא הזדמנות עבור החברה להציג את עצמה באור חיובי בתקופה הקשה בתולדותיה: הרשת החברתית מתמודדת בחודשים האחרונים עם שטף של ביקורת בעקבות "מסמכי פייסבוק" ו"תיקי פייסבוק" - שורה ארוכה של תחקירים המבוססים על עשרות אלפי מסמכים שהדליפה פרנסס האוגן, עובדת לשעבר בחברה. בין היתר נחשף בתחקירים כי החברה מתעלמת מהנזק הנפשי שהיא גורמת לבני נוער, מתקשה בבלימת מידע כוזב ותורמת לאי-יציבות ברחבי העולם. יש מי שטוענים שגל הביקורת הוא שגרם למנכ"ל מארק צוקרברג להחליף את השם של החברה למטא בשבוע שעבר.