פרנסס האוגן, העובדת לשעבר בפייסבוק שהדליפה עשרות אלפי מסמכים לתקשורת ולקונגרס, קראה אמש (יום ב') למארק צוקרברג להתפטר מתפקידו כמנכ"ל מטא, החברה האם של הרשת החברתית. "אני לא חושבת שהחברה תוכל להשתנות אם הוא יישאר בתפקיד המנכ"ל", אמרה האוגן ב-Web Summit, ועידת טכנולוגיה שמתקיימת בימים אלו בליסבון. "אולי זאת הזדמנות למישהו אחר לקחת את המושכות. פייסבוק תהיה חזקה יותר עם מישהו שמוכן להתמקד בבטיחות".

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

2 צפייה בגלריה
פרנסס האוגן ומארק צוקרברג
פרנסס האוגן ומארק צוקרברג
פרנסס האוגן ומארק צוקרברג
(צילום: רויטרס, AFP)
האוגן, מדענית נתונים בת 37, עבדה בפייסבוק כמנהלת מוצר במשך כשנתיים עד לפני כחצי שנה. לאחר שעזבה את החברה היא הדליפה עשרות אלפי מסמכים שמציירים תמונה מדאיגה בנוגע לענקית הטכנולוגיה. בין המסקנות שעולות מהמסמכים: אינסטגרם מודעת לכך שהיא גורם נזק נפשי לנערות, המוצרים של פייסבוק משמשים להפצת שנאה על רקע דתי בהודו, החברה מתקשה לבלום הפצת מידע מוטעה על החיסון לקורונה, היא אינה מצליחה לנטר תוכן בעייתי בשפות שאינן אנגלית ועוד. בעקבות פרסום המסמכים בתקשורת העידה האוגן בשימועים בסנאט האמריקני ובפרלמנט הבריטי וטענה כי פייסבוק בוחרת פעם אחר פעם בצמיחה על פני בטיחות המשתמשים. הופעתה של האוגן ב-Web Summit התקיימה ימים ספורים לאחר שפייסבוק הודיעה כי היא משנה את השם למטא על מנת להתמקד בבניית המטאברס, הגלגול הבא של האינטרנט. לדבריה, המיתוג מחדש של החברה אינו הגיוני לאור העובדה שיש ענייני בטיחות שהיא טרם טיפלה בהם. "שוב ושוב פייסבוק בוחרת בהתרחבות בתחומים חדשים במקום לסיים כמו שצריך מה שהיא כבר בנתה", אמרה האוגן לקול תשואות הקהל. "המסמכים מצביעים בבירור על כך שדרושים עוד משאבים למערכות בטיחות מאוד בסיסיות. במקום להשקיע בלהבטיח שהפלטפורמות שלהם יהיו בטוחות ברמה המינימלית, הם מתכוונים לגייס 10,000 מתכנתים כדי לעבוד על משחקי וידאו. אני לא מבינה איך זה הגיוני".
2 צפייה בגלריה
Web Summit 2021
Web Summit 2021
Web Summit 2021
(צילום: AFP)
פרנסס האוגן
הדחה של צוקרברג מתפקיד מנכ"ל מטא, יש לציין, היא משימה בלתי אפשרית: הודות למבנה המניות של החברה, שכולל שני סוגים, הוא נהנה מרוב זכויות ההצבעה כך שהדירקטוריון או בעלי המניות לא יכולים לפטר אותו. זו הסיבה שלמרות השערוריות הרבות בשנים האחרונות, הוא נשאר על כסא המנכ"ל והיו"ר. דובר מטעם מטא מסר בתגובה לדבריה של האוגן: "זה לא שחברה יכולה או לבנות טכנולוגיה או להשקיע בלשמור על אנשים בטוחים. ברור שאנחנו יכולים וחייבים לעשות את הדברים האלה במקביל - וזה מה שאנחנו עושים".
טיימליין