חויבתם יותר על המינוי? אל תהיו מופתעים: אפל עדכנה אמש (ב') את מדיניות השימוש של האפסטור, חנות האפליקציות של החברה. מעתה מפתחי אפליקציות יוכלו להעלות את סכום התשלום החודשי של שירותי המינוי באפליקציות שלהם, מבלי שיצטרכו את אישורם של המשתמשים. הסיבה לשינוי: למנוע מהמשתמשים לאבד את המינוי שלהם בטעות.
1 צפייה בגלריה
אפסטור
אפסטור
חנות האפליקציות של אפל
(עיבוד תמונה. צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

על פי ההודעה הרשמית של אפל בנושא, מפתחים יוכלו לחייב את המשתמשים על תעריף מנוי מוגדל ללא אישורם הובדאי כל עוד עליית המחיר עומדת בתנאים הבאים:
  • מינוי שבועי/חודשי: עליית המחיר לא תעלה מעל $5 או מעל 50% ממחיר המינוי המקורי.
  • מינוי שנתי: עליית המחיר לא תעלה מעל $50 או מעל 50% ממחיר המינוי המקורי.
  • לא מתבצעת עליית מחירים נוספת בתוך שנה מרגע העלאת המחיר המקורית.
  • עליית המחיר חייבת לעמוד בתנאי החוק של כל מדינה בה היא מתבצעת.
אפל הדגישה שהיא תמשיך לעדכן את המשתמשים על שינויים בתעריפי התשלום של המנויים שלהם בכל מצב ולכל סוג של מנוי, ובנוסף היא תספק למשתמשים גישה למידע והכוונה למקרים בהם משתמש מעוניין לבטל את המינוי שלו בעקבות עליית המחיר. את ההתראות על השינויים בתעריפי התשלום תספק אפל באמצעות התראות ייעודיות במערכת ההפעלה, באפליקציות המשתמשות במנוי וכן בהודעת מייל.
ראוי לציין שלפני שינוי המדיניות, מפתחי אפליקציות שרצו להעלות את המחיר של המינוי באפליקציות שלהם נדרשו ליידע את המשתמשים על כך, וכן לבקש את אישורם הידני והוודאי לחידוש המינוי בתעריף החדש, גם אם העלייה במחיר הסתכמה בדולר אחד בודד. כאמור, כעת יוכלו מפתחים שעומדים בתנאים החדשים להגדיל ולחייב את המשתמשים בתעריפי מנוי מוגדלים, ללא צורך באישורם הודאי והידני.
הסיבה המרכזית לשינוי המדיניות, על פי אפל, היא למנוע מצב בו המשתמשים מפספסים את ההתראה על הצורך בחידוש המינוי, דבר שעשוי להביא לביטול המנוי באופן אוטומטי כיוון שהמשתמש לא אישר את החידוש שלו ידנית.
באופן מעט תמוה, אפילו שאפל הודיעה על שינוי המדיניות הנ"ל אמש, מפתחים רבים כבר הספיקו לתעד בחודשים האחרונים מקרים שבהם בוצעה עליית מחיר שלא דרשה אישור ודאי של המשתמשים, כך שלא ברור מתי השינוי נכנס לתוקף בפועל, ולמה אפל הודיעה עליו רק עכשיו.
בסופו של דבר, אפל מציבה את עצמה בין הפטיש לסדן, בעיקר בשל העובדה שאפילו שהמהלך שלך אמור להקל על משתמשים ולמנוע ביטולים לא רצויים של מינויים (לפחות לטענתה של אפל), יש עדיין לא מעט משתמשים שסביר מאוד להניח שירצו לדעת על כל עליית מחיר שהיא, גם אם היא קטנה, ויראו במהלך צעד אנטי-צרכני נגדם. כמו כן, בעוד והשאיפה של אפל הייתה למנוע מצב שבו משתמש מפספס התראות על חידוש מינוי, כעת היא תצטרך לדאוג ממצב שבו משתמש יפספס התראה על עליית המחיר של המינוי שלו, כך שהמרדף והחשש מפספוס התראות לא באמת נפתר כאן.