שינוי המדיניות שהולך להשפיע על מאות מפתחים: ענקית הטכנולוגיה אפל החלה בשבועות האחרונים להסיר כמות גדולה של אפליקציות מחנות האפליקציות הרשמית שלה. על פי הצהרת החברה, האפליקציות שיוסרו במסגרת הליך הרענון של החנות הינן אפליקציות שלא עודכנו במשך "פרק זמן משמעותי". מפתחי האפליקציות, מנגד, זועמים. לטענתם, מדובר במהלך לא הוגן שלא מותיר להם זמן להגיב.
1 צפייה בגלריה
האפסטור של אפל
האפסטור של אפל
חנות האפליקציות של אפל
(צילום: AP)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

זוהי לא הפעם הראשונה שאפל מנסה לרענן את חנות האפליקציות שלה, וכבר בשנת 2016 הצהירה החברה שהיא תחל בהסרת "אפליקציות נטושות". בדומה למהלך של שנת 2016, גם הפעם שיגרה אפל מייל למפתחי האפליקציות הרלוונטיים, ודרשה מהם לספק עדכון לאפליקציות שלהם בתוך 30 ימים, אחרת האפליקציה תוסר באופן מלא מחנות האפליקציות של החברה. יחד עם זאת אפל הצהירה שאפילו שהיא תסיר את האפליקציה עצמה מחנות האפליקציות, משתמשים שכבר הורידו את אותה האפליקציה בעבר יוכלו להמשיך להשתמש בה כל עוד היא מותקנת על המכשיר שלהם.
מפתחי האפליקציות כמובן זועמים, ורבים מהם טוענים שהמהלך של אפל לא הוגן כיוון שיש הרבה מקרים שבהם אפליקציות לא צריכות לקבל עדכונים באופן תדיר על מנת להישאר רלוונטיות. בנוסף, מפתחי משחקים רבים טוענים שאפל לא מאפשרת למשחקים שלהם "להישאר שלמים", ושיש הרבה משחקים בתעשייה שלא צריכים לקבל עדכון תדיר כיוון שהם הגיעו לשלב הסיום ברמת הפיתוח והתוכן. כמו כן, מפתחי משחקים רבים טוענים שפרק הזמן שאפל סיפקה על מנת לספק עדכון, שכאמור עומד על 30 ימים, לא הוגן גם הוא, ושמדובר בפרק זמן קצר שלא יאפשר להם לספק עדכון.
בנוסף לכך, חלק מהמפתחים טוענים שמדובר בהליך סינון סלקטיבי ולא ישר, כשאפליקציות רבות כגון "Pocket God", שקיימת בחנות האפליקציות של אפל מראשית דרכה ונחשבת לאחר מהאפליקציות הראשונות של האייפון, לא הוסרה מהחנות למרות שלא זכתה לעדכון במשך יותר משבע שנים.
אפל פרסמה בסוף השבוע האחרון הודעה רשמית לעיתונות שבה הגיבה לכמה מהטענות של המפתחים: "כחלק מהליך השיפור של החנות, אפליקציות שלא עודכנו במהלך שלוש השנים האחרונות ואינן עומדות בתנאי הסף לכמות ההורדות - משמע אפליקציה שלא הורדה כלל או הורדה מספר מועט של פעמים במהלך השנה האחרונה". במילים אחרות, אפל הודיעה באופן רשמי שאם האפליקציה לא פופולרית מספיק, אין לה סיבה להיות זמינה בחנות האפליקציות בכל מקרה.
אפל היא כמובן לא היחידה שמנסה לרענן את חנות האפליקציות שלה. מוקדם יותר החודש הודיעה גוגל שהיא החלה בביצוע "רענון לחנות האפליקציות", במסגרתו תחל לבחון אפליקציות שאינן מותאמות לגרסאות של אנדרואיד מהשנתיים האחרונות. יחד עם זאת, גוגל הודיעה שהיא לא תסיר את האפליקציות, אך היא כן תגביל את הנראות שלהן בחנות. כמו כן גוגל הודיעה למפתחים שיש להם עד 1 בנובמבר לעדכן את האפליקציות שלהם (בניגוד לאפל שסיפקה 30 ימים בלבד), ושאם מפתחים לא מסוגלים לעמוד בפרק הזמן שהוקצב, הם יכולים להגיש לגוגל בקשה להארכה שתספק להם שישה חודשים נוספים לעבוד על עדכון.